• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهره برداری از حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده

  • کد خبر : 29074
  • 29 خرداد 1403 - 20:01
بهره برداری از حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 104 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور به بهره برداری رسیده که تاکنون سهم استان البرز بیش از 8 هزار و 200 واحد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی عصر سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه حصار کرج که با حضور قائم مقام وزیر کشور و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، گفت: ساخت و افتتاح این مدرسه صرفا یک کار آموزشی نیست، بلکه اقدامی در راستای حفظ جان سرمایه های انسانی کشور است که هر یک در آینده می توانند یک آیت الله رئیسی باشند.

وی با اشاره به محلات ۶۷ گانه هدف قرارگاه اجتماعی استان البرز و با بیان اینکه تاکنون حق این محلات به خوبی داده نشده و با برخورداری که باید داشته باشند، فاصله دارند، عنوان کرد: با کمک مجموعه دستگاه هایی که در طرح ۲۰۲۰ و مجموعه بازآفرینی شهری کمک می کنند، بیش از هشت پروژه در این محله در حال انجام است. شهید رئیسی بر محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار تاکید داشت که این وظیفه ما را برای کمک سنگین تر می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در مجموعه دستگاه ها در کل کشور، بیش از سه هزار پروژه به اتمام رسیده که حدود ۸۴۰ پروژه توسط شرکت بازآفرینی شهری تکمیل شده و قرار است امسال ۴۰۶ پروژه به بهره برداری برسد که منابع آن تقریبا فراهم شده است. در کنار این موارد، بیش از یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محلات کم برخوردار توزیع شده که از این میزان حدود یک هزار و ۸۰۰ تن سهم البرز بود.

آیینی با اشاره به تفاهم سازمان شهرداری ها برای اختصاص ۲۵ درصد قیر رایگان این مجموعه به محلات کم برخوردار مطرح کرد: در حوزه نوسازی مسکن، شب گذشته یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در این دولت ۳۰۰ هزار واحد بیشتر ساخته نشده است، بله درست است اما این تعداد واحد در بافت های فرسوده ساخته شده و از این تعداد حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده که تاکنون سهم استان البرز بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه در محلات فرسوده پروانه نوسازی صادر شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است، از انجام ۱۲ پروژه با احتساب سه پروژه ای که امروز افتتاح می شود با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در پنج شهر استان البرز توسط شرکت بازآفرینی شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز یک مرکز امداد و نجات، یک مرکز درمانی در مجاورت این مدرسه و کلانتری این محله به بهره برداری می رسد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.