• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
10
شهردار کرج خبر داد؛

رونمایی از ۲۲ دستگاه ون و ۱۵ اتوبوس در کرج/ ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به بیش از دو برابر افزایش یافت

  • کد خبر : 19696
  • 21 تیر 1402 - 20:54
رونمایی از ۲۲ دستگاه ون و ۱۵ اتوبوس در کرج/ ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به بیش از دو برابر افزایش یافت
شهردار کرح از بهره برداری از 22 دستگاه ون و 15 اتوبوس در این شهر خبر داد و گفت: با این اقدام، ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مهرداد کیانی، شهردار کرج عصر امروز در آئین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی که در محوطه سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، مطرح کرد: امروز به همت اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شاهد واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم که سالیان سال مردم این کلانشهر در انتظار آن بودند.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام، ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به بیش از دو برابر افزایش یافت، عنوان کرد: ارزش ریالی اتوبوس ها و ون های اضافه شده به ناوگان، عدد قابل توجهی است؛ بودجه شهر کرج در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، در حالیکه ارزش ریالی ناوگانی که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار کرج ادامه داد: این رقم نشان می دهد که شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری کرج در دوره ششم، نگاه ویژه ای به حمل و نقل عمومی دارند و آن را یکی از آیتم های عدالت اجتماعی می دانند. امروز ۲۲ دستگاه ون و ۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر افزوده می شود. این حق مردم است که به راحتی، با سرعت و در کوتاهترین زمان، به حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند.

بهره برداری از خط BRT در کرج در سال جاری

کیانی با بیان اینکه در طول ۱۱ ماه اخیر، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که به مرور به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند، ارزش هر دستگاه اتوبوس را هفت میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: این اتوبوس ها از لحاظ آلایندگی پاک و دوستدار محیط زیست هستند. با توجه به اینکه ون های قدیمی موجود در سطح شهر، کهنه شده اند و باید بازسازی شوند، ورود این دستگاه ها می تواند به ناوگان کمک کند.

وی رویکرد مجموعه مدیریت شهری کرج را خدمت بیشتر به شهروندان دانست و اظهار کرد: امید آن می رود روند رو به رشد خدمت رسانی با همراهی مردم منجر به این شود که بزرگ زرینی از خدمات در تاریخ شهرداری کرج به یادگار بماند. امسال شاهد بهره برداری از خط BRT در کلانشهر کرج نیز خواهیم بود؛ شناسایی پیمانکار آغاز شده و به زودی مراحل اجرایی کار آغاز می شود.

کیانی خاطرنشان کرد: به موازات راه اندازی خط BRT و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کرج، قطار شهری نیز که مردم این کلانشهر حدود ۲۰ سال منتظر آن بودند، به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است و یکی از رام های قطار چند ساعت در روز به صورت رایگان خدمت رسانی می کنند. رام دوم نیز در حال بازسازی است و به ناوگان اضافه خواهد شد.

شهردار کرج بیان کرد: اراده مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرج و استاندار البرز بر این است که تا پایان سال جاری بتوانیم متروی کرج را به زنجیره حمل و نقل عمومی تهران متصل کنیم و مسافران از متروی شهید سلطانی تا حصارک بتوانند از این ناوگان استفاده کنند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19696

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.