• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بهره مندی رانندگان تاکسی های اینترنتی و تلفنی از بیمه تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 3668
  • 28 بهمن 1399 - 12:13
بهره مندی رانندگان تاکسی های اینترنتی و تلفنی از بیمه تأمین اجتماعی
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: چنانچه رانندگان تاکسی های اینترنتی و تلفنی، کسبه و کارفرمایان صنفی و شاغلین مشاغل آزاد و ... دارای کارفرما نیستند یا به صورت پورسانتاژی شاغل هستند و یا نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه پرداز نیستند، می توانند به صورت بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد بیمه پرداز شوند.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: چنانچه رانندگان تاکسی های اینترنتی و تلفنی، کسبه و کارفرمایان صنفی و شاغلین مشاغل آزاد و … دارای کارفرما نیستند یا به صورت پورسانتاژی شاغل هستند و یا نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه پرداز نیستند، می توانند به صورت بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد با سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد تنها با ارائه کارت ملی و شناسنامه نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه پرداز شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می توانند از تعهدات و خدمات درمانی سازمان بهره مند شوند، عنوان کرد: حق بیمه نرخ ۱۲ درصد ماهانه ۲۳۶ هزار تومان بوده و شامل تعهدات بازنشستگی و مستمری بازماندگان پس از بازنشستگی است که به مجردین پیشنهاد می شود. حق بیمه نرخ ۱۴ درصد نیز ماهانه ۲۷۶ هزار تومان بوده و شامل تعهدات بازنشستگی و مستمری بازماندگان است که به متأهلین پیشنهاد می شود.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز اضافه کرد: نرخ ۱۸ درصد با حق بیمه ماهانه ۳۵۵ هزار تومان شامل تعهدات بازنشستگی و مستمری بازماندگان و از کار افتادگی نیز به مجردین و متاهلین پیشنهاد می شود. در صورت عقد قرارداد با سرانه درمان با پرداخت ماهانه ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان هزینه سرانه درمان به ازای هر یک از افراد تحت تکفل می توانید از خدمات درمانی سازمان بهره مند شوید.

قورچیان شرایط بازنشستگی برای مردان را حداقل ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه یا حداقل ۶۰ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه و برای زنان را حداقل ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی یا ۵۵ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3668

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.