• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز به کار خود پایان داد

  • کد خبر : 18131
  • 13 خرداد 1402 - 14:39
بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز به کار خود پایان داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از برگزاری اختتامیه بیستمین دوره از مسابقات ملی مهارت در سه رشته تأسیسات الکتریکی، جوشکاری و الکترونیک به میزبانی این استان، در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از برگزاری اختتامیه بیستمین دوره از مسابقات ملی مهارت در سه رشته تأسیسات الکتریکی، جوشکاری و الکترونیک با حضور نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ۳۵ نخبه مهارتی، کارشناسان و سرپرستان به میزبانی این استان، در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج خبر داد.

وی با اشاره به اعزام نفرات برگزیده این دوره به اردوی آماده سازی تیم ملی مهارت که نیمه دوم سال جاری برگزار می شود، بیان کرد: استقرار و اجرای نظام آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای و نظام برگزاری مسابقات مهارت توأمان تابع برگزاری رویدادها و مسابقات مهارت ویژه جوامع مختلف هدف است که در عرصه‌های ملّی و بین‌المللی اتفاق می‌افتد و نخبگان مهارتی، سردمداران و پیشروان جهش و شتاب در دستیابی به این مهم نقش بسزایی را ایفا می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، فراهم کردن فرصت رقابت سالم میان جوانان کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت، ارتقای کیفیت استانداردهای آموزش مهارت در کشور، بروزرسانی زیرساخت‌ها، فناوری‌ها و نظام آموزش مهارتی و افزایش بهره وری آموزش‌های مهارتی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت عنوان کرد.

غفاری افزود: ارتقا و تکمیل مهارت اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز ایجاد شرایط اشتغال پایدار و کشف استعدادهای برتر حرفه‌ای نخبگان مهارتی جامعه هدف و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و معرفی آن ها به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستند.

شایان ذکر است چهل و هفتمین دوره رقابت های المپیاد جهانی مهارت، سپتامبر ۲۰۲۴، پذیرای یک هزار و ۴۰۰ رقیب از بیش از ۶۰ کشور و منطقه در لیون فرانسه خواهد بود تا برای کسب عنوان بهترین و جوان ترین متخصصین ماهر با یکدیگر رقابت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18131

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.