• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
11
از سال گذشته تا به امروز؛

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های استان البرز پرداخت شده است

  • کد خبر : 21542
  • 01 شهریور 1402 - 15:00
بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های استان البرز پرداخت شده است
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز گفت: از سال گذشته تا به امروز، 181 فقره معادل 6 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها یعنی اشخاص حقوقی بخش تعاون پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی غیاثی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز امروز در نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان با اصحاب رسانه، وزارت تعاون را متولی بخش تعاون خواند و با اشاره به جذابیت های این بانک برای بخش تعاون گفت: از سال گذشته، از کانال تفاهم نامه مشترکی میان وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، اعطای تسهیلات به تعاونی ها بدون وجود معدل حساب آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن این تفاهم نامه در راستای حمایت از تعاونی ها و اتحادیه ها مطرح کرد: در سال گذشته، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این امر تعلق یافت و امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد ریال سهمیه به استان های مختلف تعلق می گیرد و به تفکیک استان و شعبه پرداخت می شود. بدین منظور تعاونی ها در سامانه مربوطه ثبت نام می کنند و نیازها و صورت های مالی آن ها بررسی می شود و بر اساس نیاز واقعی تعاونی ها، رقمی به آن ها تعلق می گیرد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز افزود: در صورتیکه این تسهیلات در جای خود مصرف شوند یا طرحی که بخش ثابت به آن تعلق گرفته به بهره برداری برسد، می تواند تا هشت درصد یارانه سود به آن ها تعلق گیرد، البته این موضوع باید در کارگروه مربوطه مطرح شود. بانک توسعه تعاون، برای مشتریان تعاونی خود، دو درصد یارانه سود به نسبت نرخ سود ابلاغی شورای پول و اعتبار اختصاص داده و تعاونی هایی که از سال گذشته از این بانک تسهیلات دریافت می کنند، مشمول این نرخ سود و یارانه می شوند.

غیاثی نرخ سود شورای پول و اعتبار را ۲۳ درصد دانست و اظهار کرد: پیشنهادی برای بخش تعاون داریم؛ ما می توانیم از طریق تامین مالی از کانال بورس، برای آن ها اوراق مشارکت منتشر و با تامین مالی جمعی، نیازهای حداکثری آن ها را از این کانال برآورده کنیم. از سال گذشته تا به امروز، ۱۸۱ فقره معادل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها یعنی اشخاص حقوقی بخش تعاون پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۳ هزار و ۷۰۹ فقره معادل ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای تعاونی ها که از تسهیلات کلان استفاده می کنند نیز خبر داد و عنوان کرد: در زمینه مشاغل خانگی نیز، در سال گذشته، ۳۵۵ فقره معادل ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. تمام تلاش ما بر آن است تا در زمینه اعطای تسهیلات، تسهیلگری بهتری نسبت به برخی بانک ها که تضامین و مدارک بیشتری دریافت می کنند، داشته باشیم تا بتوانیم گامی موثر در این مسیر برداریم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21542

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.