• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7
استاندار البرز:

بیش از ۹۸ هزار واحد مسکن در البرز ساخته می شود

  • کد خبر : 20938
  • 11 مرداد 1402 - 16:00
بیش از ۹۸ هزار واحد مسکن در البرز ساخته می شود
استاندار البرز گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته باید ظرف مدت چهار سال، 98 هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در البرز ساخته شود.

به گزارش دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در برنامه زنده تلویزیونی میز اقتصاد با موضوع الحاق ۲۴ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها جهت اجرای نهضت ملی مسکن با بیان اینکه البرز، استانی کم مساحت است اما در ابتدای طرح توفیق یافتیم که نیازها را احصا و تامین کنیم، گفت: در مجموع ۳ هزار و ۹۱۶ هکتار زمین تامین شده که بیش از نیاز استان است.

وی مطرح کرد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته باید ظرف مدت چهار سال، ۹۸ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در البرز ساخته شود. با توجه به اراضی تامین شده بدین منظور، اکنون بیش از نیاز و تعهد استان، زمین برای ساخت مسکن تامین شده است.

استاندار البرز عنوان کرد: طی بازدیدهای میدانی و بررسی های همه جانبه، ۲ هزار و ۴۱۳ هکتار زمین پیشنهاد شده است، بنابراین در مراحل تصویب با مانعی مواجه نشده ایم. می توان گفت که ۲ هزار و ۴۱۳ هکتار الحاقی به شهرها داشتیم که در واقع اراضی جدید محسوب می‌شوند.

به گفته عبداللهی، یک هزار و ۴۵۰ هکتار نیز در قالب زمین های شهرکی احصا شده اند تا چهار شهرک مسکونی ایجاد شود و ۵۲ هکتار زمین نیز با تغییر کاربری، تامین شده است. با مجموع اقدامات و پیگیری های ویژه در استان، توفیق یافتیم به عنوان اولین استان کشور نسبت به احصای اراضی الحاقی به شهر جهت اجرای طرح ملی نهضت مسکن اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20938

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.