• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد؛

تاثیر منفی چالش های اساسی زیست محیطی بر زندگی و سلامت شهروندان البرزی

  • کد خبر : 19324
  • 12 تیر 1402 - 15:53
تاثیر منفی چالش های اساسی زیست محیطی بر زندگی و سلامت شهروندان البرزی
رئیس شورای اسلامی استان البرز گفت: چالش‌های اساسی زیست‌محیطی، نظیر خشکسالی و کم آبی، ریزگردها و آلودگی هوا و خطر فرونشست زمین در کنار معضلات اجتماعی مهاجرت و حاشیه‌نشینی، اثرات منفی بر روزمرگی ها و سلامت شهروندی مردم این استان گذاشته است.

به گزارش دیده بان البرز، دومین نشست روسای کمیسیون های محیط‌زیست و خدمات شهری شوراهای اسلامی و معاونان خدمات شهری شهرداری های استان البرز با هدف هم افزایی و رفع چالش‌های موجود در این حوزه به میزبانی کمالشهر برگزار شد.

علیرضا قره حسنلو، رئیس شورای اسلامی استان البرز در این جلسه، نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی شوراها در سطح استان را کارآمدترین راه برای رفع مشکلات شهری و هم افزایی مثبت در جهت ارائه خدمات مطلوب در شوراها دانست و گفت: شورای اسلامی استان البرز در این زمینه در بین دیگر استان های کشور پیشتاز است.

وی افزود: این سلسله‌نشست‌ها که برای اولین‌بار در کل کشور در استان البرز برگزار شده، منشأ اثرات خیر بوده و با مصوبات اجرایی و خروجی های مطلوب همراه با ضمانت اجرایی، بستری را برای انتقال تجربیات و پیگیری رفع هر چه سریع‌تر مشکلات مردم فراهم کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان البرز مطرح کرد: پیش از برگزاری چنین جلساتی شاید بسیاری از همکاران حتی در شهرهای همجوار از مشکلات و دغدغه های یکدیگر آگاه نبودند اما امروز رؤسای کمیسیون‌ها در احصا و بررسی مشکلات به یک تفاهم و همدلی رسیده‌اند که امید است با رفع موانع اداری مشکلات یکی پس از دیگری حل شوند.

قره حسنلو بیان کرد: موضوعات مربوط به محیط‌زیست از جمله مقوله های بسیار مهم در حوزه شهر و روستا بوده و استان البرز یکی از پنج استان پایلوت در سازمان محیط‌زیست کشور در زمینه محیط‌زیست است که این موضوع، نشان دهنده جایگاه و اهمیت این استان است.

وی اظهار کرد: طی نشست‌های تخصصی که با مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز داشتیم متوجه یک خلأ و فاصله میان کمیسیون‌های محیط‌زیست و معاونت‌های خدمات شهری شدیم که ما را بر آن داشت تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای راهبردی در صدد رفع این فاصله برآییم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز اضافه کرد: این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت مدیریت‌های محلی در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از محیط‌زیست به امضای رئیس شورای اسلامی استان البرز و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز رسید.

قره حسنلو با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی استان البرز بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است، مطرح کرد: چالش‌های اساسی زیست‌محیطی، نظیر خشکسالی و کم آبی، ریزگردها و آلودگی هوا و خطر فرونشست زمین در کنار معضلات اجتماعی مهاجرت و حاشیه‌نشینی، اثرات منفی بر روزمرگی ها و سلامت شهروندی مردم این استان گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تکالیف و وظایفی که بر عهده هر یک از ما گذاشته شده است، باید با توجه به اولویت ها به حل مسائل حوزه محیط‌زیست و خدمات شهری بپردازیم که در همین راستا مقرر شد از این پس رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان های استان البرز نیز در این نشست ها حضور داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز از برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون‌ها به‌ صورت ماهانه خبر داد و گفت: مقرر شده شورای اسلامی البرز هر ماه مجری برگزاری یکی از کمیسیون‌های تخصصی شوراها به میزبانی یکی از شهرهای استان باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19324

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.