• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
13
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج:

تاریخ کربلا به درستی برای مردم بیان شود/ اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری برای عاشورا، یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی

  • کد خبر : 20355
  • 30 تیر 1402 - 12:35
تاریخ کربلا به درستی برای مردم بیان شود/ اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری برای عاشورا، یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید در بیان فلسفه قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) از شیوه های مناسب استفاده کرد و تاریخ كربلا به درستی برای مردم بیان شود.

به گزارش دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: اشاعه فرهنگ عاشورایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای اینکه این فرهنگ و محتوای فکری تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، باید این جریان را به عنوان یک سبک زندگی مطرح کرد.

وی در رابطه با نحوه مدیریت تاثیر فرهنگ عاشورا بر ذهن مخاطب بیان کرد: باید در بیان فلسفه قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) از شیوه های مناسب استفاده کرد، تاریخ كربلا به درستی برای مردم بیان و از عزاداران حسینی درخواست کرد كه حسین وار، زندگی كنند و با امام حسین (ع) همراه و همدل باشند.

‎رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: مداحان و سخنرانان در مراسم سالروز واقعه عاشورا، فقط نام سومین سرور و سالار شهیدان را عنوان نكنند، بلكه به راه و بینش امام حسین (ع) كه همان عزت نفس، آزادگی، موحد بودن، كمك و خدمت به دیگران است، بیش از پیش توجه كنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه رسانه ها در گسترش و نهادینه كردن آئین و فرهنگ واقعه عاشورا نقش مهمی را ایفا می کنند، عنوان کرد:‎ با توجه به اینكه اكنون عصر ارتباطات و اطلاعات است، در مقایسه با یك سده پیش، بیشتر باید از ظرفیت رسانه ها استفاده شود.

به گفته وی، باید پیام قیام سالار شهیدان را در قالب شبكه های ارتباط جمعی، اجتماعی و مجازی به آگاهی مردم دنیا رساند زیرا جهان طرفدار عزت نفس، آزادگی و عدالت است و سومین امام شیعیان این مقوله ها را به عنوان شعار برگزید و در راه دستیابی به آن ها از جان خویش گذشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و در کنار آن سازمان فرهنگی شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط، اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری برای عاشورا در میان مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نفوذ کلام مداحان در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و آسیب های وارده به این قشر مطرح کرد: در همین راستا مداحان وظیفه دارند در زمینه زدودن آسیب های وارده به محافل اهل بیت (ع) همت مضاعف و توجه ویژه از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20355

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.