• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

تامین ۵۰ درصدی اعتبار دولتی فنی و حرفه ای البرز محقق نشده است

  • کد خبر : 33589
  • 01 آبان 1403 - 19:01
تامین ۵۰ درصدی اعتبار دولتی فنی و حرفه ای البرز محقق نشده است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به تصویب اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیاردی به البرز گفت: قرار بود ۵۰ درصد توسط استان و ۵۰ درصد نیز از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تأمین شود که تأمین ۵۰ درصدی که باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری می‌شد محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز امروز در نشست صمیمانه سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رؤسای کانون انجمن‌های صنفی و همکاران استان البرز و مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای گفت: در استان البرز هفت مرکز دولتی و حدود یک هزار و ۲۰۰ مرکز خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان فعالیت می کنند که در سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی این مراکز بهره مند شده اند.

وی از صدور حدود ۵۳ هزار گواهینامه مهارتی طی سال گذشته خبر داد و در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه، زندانیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب قرارگاه اجتماعی که به صورت پایلوت در استان البرز انجام شد اعلام کرد: این استان موفق به کسب رتبه‌های اول در کشور شد؛ در حوزه درآمدی نیز استان برتر کشور و در جذب اعتبارات استانی هم در زمره استان‌های برتر قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز عنوان کرد: در دو سفر رئیس جمهور شهید به استان البرز اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان مصوب و مقرر شد ۵۰ درصد آن توسط استان و ۵۰ درصد نیز از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سطح ملی تأمین شود که در این راستا البرز به تعهدات خود عمل کرد اما تأمین ۵۰ درصدی که باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری می‌شد تاکنون محقق نشده است.

غفاری ضمن درخواست از سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور مساعدت در جذب این مبلغ باقیمانده بودجه اختصاص یافته تا پایان سال جاری بیان کرد: ارائه آموزش‌های هایتک و پیشرفته در البرز به صورت ویژه هدفگذاری شده و تلاش هایی نیز صورت گرفته تا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری کرج که یکی از مراکز قدیمی کشور به شمار می‌رود به سمت این آموزش‌ها سوق داده شود.

وی در پایان یادآور شد: نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم این مجموعه را به عنوان مرکز پایلوت در کشور معرفی کنیم و بتوانیم در کنار مرکز تربیت مربی، دوره‌های تخصصی پیشرفته‌ای را با بهره گیری از ظرفیت‌های یکدیگر برگزار کنیم. در زمینه بهبود وضعیت معیشتی همکاران فنی و حرفه‌ای نیز درخواست مساعدت داریم و خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.