• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
22
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان کرد؛

تربیت پرچمداران قیام حسینی و مهدوی با عشق و محبت به اباعبدالله الحسین (ع)

  • کد خبر : 20282
  • 29 تیر 1402 - 15:01
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: عشق و محبت نسبت به حضرت سیدالشهدا (ع) موجب می شود فرزندان به خوبی تربیت شوند و وقتی بزرگ شدند، پرچمداران امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) باشند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی که در شیرخوارگاه امام علی (ع) کرج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: زمانی همه مردم قدرتمند می شوند که ضمن یکدل و یکرنگ شدن، قلب های آن ها نیز به یکدیگر نزدیک شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند زمانی به یک امت نگاه می کند که آن ها یکدیگر را دوست داشته باشند، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم افزود: تمام نوزادان، کودکان و نوجوانانی که در این مراسم دور هم جمع شده اند، مورد نظر، توجه و پسند حضرت سیدالشهدا (ع) قرار می گیرند. لحظاتی که مربیان و مدیران این مجموعه با فرزندان این شیرخوارگاه سپری می کنند، نمایشگاه زیبایی از محبت اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد: تربیت فرزند از کودکی مانند حک کردن یک جمله روی سنگی است که مدت ها می ماند اما اگر این جمله روی خاک یا آب حک شود، پس از مدتی از بین می رود. کودکان زمانی می توانند قدرتمند شوند که مادر خانه و مربی خانواده، از دوران کودکی، بهترین ها را هدیه قلب های آن ها و کند و فرزندان از فضای کودکی خود بهترین برداشت ها را داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمیان عنوان کرد: عشق و محبت نسبت به حضرت سیدالشهدا (ع) موجب می شود فرزندان به خوبی تربیت شوند و وقتی بزرگ شدند، پرچمداران امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) باشند. انسان زمانی می تواند قدرتمند شود که از این جسم خاکی جدا شده و به روح بزرگ معنوی خود دست یابد. ما از فضای درونی که خداوند برای انسان ها قرار داده می توانیم قدرتمند شویم.

وی اذعان کرد: ما با جسم خود خیلی نمی توانیم کار کنیم زیرا ابرقدرت های دیگری می توانند بر آن قائل و مسلط باشند اما روح بزرگ می تواند انسان را قدرتمند کند که این کودکان و نوجوانان روح پاک و بزرگی دارند. هرچه تربیت فرزند دشوار است، به همان اندازه این کودکان می توانند قدرت های عالم را خلق کنند. به تربیت فرزندان خود امیدوار باشید و بدانید که حواس خداوند به شما هست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه نور امیدی که در دل انسان قرار می گیرد، می تواند او را رشد دهد، خاطرنشان کرد: در ماه محرم که دنیا پر از محبت است، انسان ها می توانند گام ها زیبایی بردارند. در این ماه همه کوچه ها و خیابان ها سیاهپوش هستند که این امر نشان از ادب و محبت مردم نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

حجت الاسلام ابراهیمیان اظهار کرد: هرچه شما نسبت به یک امام محبت داشته باشید، او هزاران برابر به شما محبت خواهد کرد. در ماه های محرم و رمضان، به برکت محبت های بیشتر، خطاها کاهش می یابند بنابراین از کنار پرچم های سیاه این ایام به سادگی عبور نکنید؛ این ها نشان دهنده قدرت محبت هستند و انسان با مشاهده آن ها یاد امام را در ذهن خود زنده می کند و اینگونه قلب ها به یکدیگر نزدیک می شوند.

وی گفت: زمانی که قلب های انسان ها به یکدیگر نزدیک شود، آن ها دارای یک قدرت منسجم می شوند. امام حسین (ع) ۷۲ یار داشت که برابر با ۳۰ هزار نفر لشکر ابرقدرت استکبار و یزید بودند. این ۷۲ نفر یک هزار و ۳۰۰ سال است که بر دل ها حکومت می کنند اما آن لشکر ۳۰ هزار نفری به صورت کامل نابود شدند و نه نامی از آن ها باقی ماند، نه یادی. به کثرت جمعیت های عالم که بدی می کنند، توجه نکنید، انسان های خوب کم هستند اما بر تمام عالم غلبه پیدا می کنند، به شرطی که محبت امام حسین (ع) در قلبشان باشد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20282

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.