• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
12
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج:

تسهیل و تسریع در پروژه مترو، نیازمند بررسی های علمی و تخصصی است

  • کد خبر : 20917
  • 10 مرداد 1402 - 14:57
تسهیل و تسریع در پروژه مترو، نیازمند بررسی های علمی و تخصصی است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: کمک به تسهیل و تسریع در روند پروژه مترو، نیازمند بررسی های علمی و تخصصی و ارائه پیشنهادات در سطح هیئت مدیره سازمان قطار شهری و ارجاع به کمیته مربوطه در کنار انجام امور جاری است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و پنجمین جلسه رسمی شورا ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان با اشاره به بازدید میدانی از پروژه قطار شهری (محدوده Q تا K که در حال تکمیل است و تونل ها و ایستگاه ها) گفت: طی یک تا دو سال اخیر، اقدامات و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ضمن قدردانی از همه مسئولین مربوطه و افرادی که در این پروژه کمک کردند، مطرح کرد: علاوه بر فعالیت های انجام شده، بی شک با تدبیر و همفکری می توان شرایط را بهبود بخشید و سرعت کار را افزایش داد. کمک به تسهیل و تسریع در روند پروژه، نیازمند بررسی های علمی و تخصصی و ارائه پیشنهادات در سطح هیئت مدیره سازمان قطار شهری و ارجاع به کمیته مربوطه در کنار انجام امور جاری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تاثیر پیشنهادات مطروحه در افزایش کیفیت و سرعت پروژه و مشارکت دادن ذینفعان و شرکای تجاری در کار با توجه به محدودیت بودجه، بر ضرورت داشتن دیدگاه حمایتی عوامل بیرونی سازمان قطار شهری تاکید و بیان کرد: این سازمان برای بهره برداری از پروژه مترو نیازمند نیروهای متخصص است که قبلا مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است.

مهاجری اظهار کرد: پرسنل تخصصی باید آموزش های لازم را فراگیرند که این امر زمانبر است و نظر بیشتر همکاران نیز این است که با توجه به حجم بالای پرسنل شهرداری، بهتر است نیرویی از خارج از مجموعه وارد نشود، بنابراین ضرورت دارد که کارکنان واجد شرایط شهرداری هرچه زودتر آموزش های لازم را فراگیرند که انجام این امر، نیازمند صدور دستور شهردار در اسرع وقت است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در صورتیکه این موضوع پشت گوش انداخته شده و به آن توجه نشود، وقتی پروژه در آستانه افتتاح قرار گیرد، شاید مجموعه قطار شهری مجبور شود از جای دیگر پرسنلی را برای این پروژه برگزیند که در آن صورت، هدفی که اکنون دنبال می شود، محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه ای در خصوص خرید میلگرد برای این پروژه مطرح کرد: بخشی از این اقلام خریداری شده و در قسمتی از ایستگاه ها در حال استفاده است اما این میزان میلگرد کفاف باقی کار را نمی دهد. موضوعات دیگری نیز وجود دارد که اگر بخواهیم این پروژه سرعت خوبی بگیرد، باید به آن ها توجه شود، حمایت های لازم صورت گیرد و نیازهای پروژه به موقع تامین شود.

مهاجری افزود: در غیر اینصورت، پروژه در برنامه زمانبندی مدنظر به سرانجام نمی رسد زیرا پیچیده است و نیاز به تدابیر خاص دارد. مسئولین مربوطه به ویژه رئیس قطار شهری همراه با ارگان های دیگر مربوط به این پروژه باید حداکثر تلاش خود را بکار گیرند و با پیگیری های مداوم، مشورت و برگزاری جلسات مربوطه، سرعت پروژه را افزایش دهند تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20917

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.