• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
16
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد استاندارد نیست/ عدم اجرای ۱۴۰ حکم قانون هوای پاک در کشور

  • کد خبر : 23923
  • 24 آبان 1402 - 12:07
تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد استاندارد نیست/ عدم اجرای ۱۴۰ حکم قانون هوای پاک در کشور
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد استاندارد نیست و مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند اما صنعتگران هیچ توجهی نمی کنند.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و‌ توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی در کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار قابل کشاورزی است، گفت:‌ حدود ۷۰ درصد از تولید غذایی ما را اراضی درجه یک و دو تشکیل می دهند، اما هیچ توجهی به این دو اراضی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هر اتفاقی رخ می دهد ابتدا اراضی درجه یک و دو تخریب می شوند، بیان کرد: سند آمایشی یک سند فانتزی نیست و باید به آن توجه ویژه شود. علیرغم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امنیت غذایی موضوع اصلی کشور محسوب می شود، اما این موضوع مهم، در درجه چندم قرار گرفته و ساخت مسکن و صنعت و سایر موضوعات مسئله درجه یک کشور شده است.

 نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به مسکن و صنعت هم نیاز داریم؛ مسکن باید در زمین هایی که امکان کشاورزی نیست احداث شود اما این امر محقق نمی شود و هم اراضی و هم نسل در آینده نابود می شوند.

عباسی استقلال کشور را در گرو امنیت غذایی دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد از نیاز غذایی در داخل کشور تولید و تامین می شود، اگر به این حوزه بی توجهی صورت گیرد، در آینده به وضعیت کشورهایی دچار خواهیم شد که برای یک گرم گندم باید استقلال خود را از دست بدهیم.

وی با اشاره به فاجعه ای که شهرک های صنعتی برای استان به وجود می آورند، اظهار کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد استاندارد نیست و مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند اما صنعتگران هیچ توجهی نمی کنند، ضمن اینکه محیط زیست و شهرک صنعتی باید به وظیفه خود یعنی استاندارد سازی تصفیه خانه عمل کنند، اما کوتاهی رخ داده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: فعالیت شرکت ها در شهرک های صنعتی منوط به رعایت الزامات است. تا ساعت سه بعدازظهر عملیات تصفیه به صورت استاندارد انجام می شود اما از این ساعت به بعد این موضوع رعایت نمی شود و زیان آن فقط برای مردم است.

عباسی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم در قانون هوای پاک آمده که باید اجرایی و عملیاتی شود، گفت: تنها ۲۰ حکم اجرا و ۶۰ حکم نصفه و نیمه انجام شده و ۱۴۰ حکم هم اجرا نشده است، با این روند چه هوای پاک و محیط سالمی را می خواهیم برای مردم فراهم کنیم؟ مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد باید حل شود، چراکه استان های البرز، تهران، قزوین و قم نسبت به این موضوع معترض هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.