• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز خبر داد؛

تلاش برای ثبت جشنواره گلابگیری در تقویم رویدادهای گردشگری البرز

  • کد خبر : 17627
  • 01 خرداد 1402 - 17:50
تلاش برای ثبت جشنواره گلابگیری در تقویم رویدادهای گردشگری البرز
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه جشنواره گل لاله اکنون در تقویم رویداد‌های گردشگری استان البرز ثبت شده است، گفت: قصد داریم جشنواره گلابگیری را نیز در این تقویم ثبت کنیم تا در سال‌های آینده به رویداد ملی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: جشنواره گلابگیری که در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ مروارید کرج برپاست، با استقبال خوب عموم مردم روبروست و تا ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه غرفه بزرگی در مرکزیت این جشنواره به گلابگیری سنتی و فروش گلاب و محصولات مشتق از آن شامل انواع شربت‌ها اختصاص دارد، افزود: این مراحل برای اولین بار به صورت زنده و با گلابگیری به روش‌های معمول سنتی در این جشنواره انجام می‌‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با مراحل آن آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز خبر داد: حدود ۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات از استان‌های مختلف شامل کرمانشاه، همدان، تبریز، اصفهان، یزد و … در حاشیه این جشنواره برپا شده است و برنامه‌های دیگری از جمله اجرای موسیقی محلی نواحی و آیین های محلی اقوام مختلف همه روزه در محل مذکور برگزار می‌شود.

خاکی هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی را تبدیل گل به برند اصلی البرز دانست و اذعان کرد: این استان از لحاظ کشاورزی و روند تولید و توزیع گل محمدی جزو قطب‌های کشور محسوب می‌شود و مزرعه‌های بزرگی در ساوجبلاغ و نظرآباد وجود دارند که باعث شده اند البرز از لحاظ توسعه گردشگری کشاورزی یک منطقه مهم کشوری به شمار رود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره گل لاله اکنون در تقویم رویداد‌های گردشگری استان البرز ثبت شده است، بیان کرد: قصد داریم جشنواره گلابگیری را نیز در این تقویم ثبت کنیم تا در سال‌های آینده به رویداد ملی تبدیل شود. با توجه به ظرفیت‌های البرز در برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌هایی جشنواره نعناع، دارچین و زردچوبه در ماه‌های آتی هستیم.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17627

ثبت دیدگاه

  1. медицинская справка ۲۰۲۳ spravki-kupit.ru

  2. Pretty! This was a really wonderful post. Thank you for providing this info. диплом ۲۰۲۳

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.