• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

تلاش ماندگار موسسه رازی در حوزه واکسن سازی/باید به دانشمندان و ظرفیت های داخلی اعتقاد داشته باشیم

  • کد خبر : 4799
  • 19 فروردین 1400 - 10:36
تلاش ماندگار موسسه رازی در حوزه واکسن سازی/باید به دانشمندان و ظرفیت های داخلی اعتقاد داشته باشیم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: باید به دانشمندان و ظرفیت های داخلی اعتقاد داشته باشیم و بدانیم که هر چیز ساخته دست بشر می تواند توسط ایرانیان ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با حضور در موسسه رازی و نشست مشترک با رئیس، معاونان و مدیران این مجموعه با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله این موسسه و خدمات ارزشمند آن در راستای کمک به بهداشت کشور گفت: این مجموعه سابقه درخشانی در حوزه واکسن سازی دارد.

وی با بیان اینکه به همت عوامل این موسسه و سایر مراکز واکسن سازی کشور، رتبه نخست واکسن سازی خاورمیانه به ایران اختصاص یافته است، ضمن قدردانی از پایه گذاران و دست اندرکاران این مجموعه افزود: بسیاری از کشورهای مدعی در خاورمیانه وابسته به کشورهای پیشرفته هستند و در صورت عدم ارائه خدمات توسط کشورهای پیشرفته، فلج خواهند شد.

مددی، خدمات و تلاش های انجام شده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را در جهان بی بدیل عنوان کرد و ادامه داد: این تلاش برای خدمت به مردم قابل احترام و مقدس است و من به عنوان دادستان به نیابت از تمام مردم از شما تقدیر و تشکر می کنم؛ امیدواریم با تلاش و انگیزه بیشتر کار را پیش ببرید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، با اشاره به پاندمی بیماری کرونا که در جهان بی سابقه بود، بیان کرد: این شرایط موجب شد اهمیت تلاش در عرصه بهداشت و فرآورده های بیولوژیک بیش از پیش نمود یابد و موقعیت استراتژیکی آن مشخص شود.

‌وی عدم اطلاع مردم، سیاست های اجرایی غلط و ناشناخته بودن ویروس را مسبب ایجاد موج های مختلف کرونا دانست و با توجه به اینکه در حال حاضر در موج چهارم این بیماری قرار داریم، گفت: علیرغم تمام موارد، این ویروس قابلیت کنترل دارد که امیدواریم با تلاش مراکزی مانند رازی و سایر مراکز علمی و دانش بنیان بتوانیم در جهت کنترل این بیماری موفق عمل کنیم.

مددی تصریح کرد: ایران تلاش می کند کشوری مستقل باشد و روی پای خود بایستد و در حوزه علمی و تکنولوژی با سایر کشورها نیز ارتباط داشته باشد اما سیاست ها و تحریم های ظالمانه زیادی بر این کشور تحمیل شد. باید به دانشمندان و ظرفیت های داخلی اعتقاد داشته باشیم و بدانیم که هر چیز ساخته دست بشر می تواند توسط ایرانیان ساخته شود؛ دانشمندان ما در دنیا مایه افتخار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج عنوان کرد: در برنامه های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز حمایت از بخش علمی، فناوری، تکنولوژی و مراکزی که در جهت استقلال کشور تلاش می کنند، در دستور کار قرار گرفته و ما نیز اهتمام جدی در این حوزه را وظیفه خود می دانیم؛ در راستای اجرای شعار مقام معظم رهبری تلاش می کنیم تا آن را به منصه ظهور برسانیم.

وی تأکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید توجه بیشتری به رازی و سایر موسسات علمی و دانش بنیان صورت گیرد و موانع برطرف شود تا استقلال و غنای کشور افزایش یابد. دیدن بی مهری ها انگیزه دانشمندان و تولیدکنندگان داخلی را از بین می برد و این مایه شرمساری است. ما پشتیبان شما هستیم و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

مددی با اشاره به اینکه موسسه رازی از دیرباز تاکنون در عرصه تحقیق و تولید واکسن در کشور و خاورمیانه پیشرو بوده است، گفت: حفاظت از موسسه رازی از جمله مواردی بود که در شورای تامین استان به عنوان یکی از مراکز حساس استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این راستا به دنبال برخورداری شرایط امنیتی لازم برای موسسه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با تأکید بر لزوم اجرای تعهدات شهرداری در قبال موسسه رازی اظهار کرد: لازم است با طرح دعوای حقوقی این مهم پیگیری و ضمانت اجرایی درست برای آن پیش بینی شود. تلاش می کنیم شهرداری را ملزم به اجرای تعهدات قبلی کنیم تا شورای شهر و شهرداری جدید عهده دار تعهدات دوره قبل نباشند.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف در حوزه واکسن سازی و با اشاره به اینکه نباید با ضعف مدیران مایوس شوید، افزود: تلاش های شما ماندگار است و تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد. ما به شما که در عرصه بهداشت کشور درخشیدید افتخار می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.