• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

تمامی قوانین مربوط به جامعه معظم ایثارگری باید با رویکردی تکریمی اجرایی شود

  • کد خبر : 6880
  • 17 آبان 1400 - 16:31
تمامی قوانین مربوط به جامعه معظم ایثارگری باید با رویکردی تکریمی اجرایی شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان البرز تاکیدکرد: تمامی قوانین مربوط به جامعه معظم ایثارگری باید با رویکردی تکریمی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، صبح امروز در نشست مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را رفع مشکلات جامعه معظم ایثارگری و نیز رفع چالش‌ها و موانع قوانین ایثارگری دانست.

وی ادامه داد: وظایف و تکالیفی بر عهده مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرای است که باید پیگیری و اجرایی شود، در برخی از دستگاه‌ها ارتباطات خوب و مؤثر حاکم است و کارها به خوبی پیگیری و اجرایی می‌ شودکه جای تقدیر دارد، سایر دستگاه‌ها نیز باید ارتباط خود را با استانداری و بنیاد شهید بیشتر کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه امروز چیزی خارج از قانون و ضوابط از دستگاه‌ها خواسته نمی‌شود عنوان کرد: تمامی قوانین مربوط به جامعه معظم ایثارگری باید با رویکردی تکریمی اجرایی شود. سیستم اداری آنچنان که باید نسبت به تکریم ایثارگران اقدام نمی‌کند.

رستمیان با اشاره به از خودگذشتگی ایثارگران و با بیان اینکه این قشر معظم هیچ مطالبه‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: امنیت، آرامش و هر آنچه که امروز به‌عنوان ارزش‌ از آن یاد می کنیم محصول ایثارگری ایثارگران است اما توجه برخی از مدیران به جامعه ایثارگری از سر ترحم و یا رفع تکلیف است.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید با دستگاه‌های نظارتی جلساتی را برگزار و تأکیدات لازم را انجام داده است، قطعاً تخلفات و کم‌کاری‌ها رصد و گزارش می‌شود. نظام متعلق به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است، برخی اوقات مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد که کاری از دست مدیر برنمی‌آید اما اگر خدایی ناکرده کارشکنی صورت گیرد قطعا پیگیری خواهد شد.

رستمیان به جایگاه مشاورین ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: جایگاه مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی یک جایگاه ویژه است که باید پیگیر مشکلات ایثارگران در دستگاه خود باشند، هر دستگاهی در هر ساعت از شبانه‌روز جلسه با ایثارگران برگزار کند بنیاد در آن جلسه حضور پیداکرده و چهره به چهره با این عزیزان دیدار و مشکلات را برسی خواهد کرد.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز ادامه داد: مدیران عمدتاً از جامعه معظم ایثارگری هستند که همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند، ما نیز پیگیری می‌کنیم تا جایگاه مشاورین ایثارگران پر رنگ‌تر از گذشته باشد، شما هم باید با جدیت بیشتری پیگیر مشکلات باشید و مشکلات را به بنیاد و مدیران منعکس کنید. خدماتی که به جامعه معظم ایثارگری داده می‌شود طبق آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانینی که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و هیچ انتظاری خارج از قانون از هیچ دستگاهی نداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در بخش دیگر بابیان اینکه ۲۰ درصد از بودجه فرهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با بحث ایثار و شهادت است گفت: این مصوبه مجلس است که در تبصره بودجه هرسال وجود دارد و در بودجه ۱۴۰۱ نیز آمده است.

وی به بحث تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و تصریح کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران امروز دغدغه همه است، تمامی هماهنگی‌ها صورت گرفته و ضرورت داد تا ایثارگران سریعاً تبدیل وضعیت شوند، اگر دستگاهی در این خصوص اقدام نکرد سریع به بنیاد اعلام تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری در جریان کار هستند و موضوع را مرتفع خواهند کرد.

رستمیان در پایان تأکید کرد: تمامی مشکلات را بنیاد رصد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند،  از مشاورین ایثارگران خواهشمندیم  ارتباط خود را با بنیاد افزایش دهند، باید سعی شود در چارچوب قانون به همراه تکریم و احترام مشکلات رفع شود، ما متولی ایثارگران هستیم و باید پیگیر مشکلات این عزیزان باشیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6880

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.