• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

تمام تلاش ما در مجلس، کمک به محیط زیست است

  • کد خبر : 18091
  • 11 خرداد 1402 - 11:01
تمام تلاش ما در مجلس، کمک به محیط زیست است
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش ما در مجلس، کمک به محیط زیست است، گفت: یکی از قوانین مربوط به محیط زیست، قانون هوای پاک است که به خوبی اجرا نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در بازدید از محیط زیست شهرستان فردیس که به مناسبت روز محیط بان به همراه فرماندار و فرمانده سپاه این شهرستان صورت گرفت، گفت: در خصوص اهمیت محیط زیست برای نظام جمهوری اسلامی همین موضوع کافی است که یکی از اصول قانون اساسی کشور به این حوزه اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای اصول قانون اساسی باید به مسئله استمرار و پایداری محیط زیست توجه  جدی داشته باشیم و مجموعه کارکنان محیط زیست هم باید فارغ از حواشی به وظایف خود عمل کنند. برخی به کنایه می گویند که محیط زیست به محیط ایست تبدیل شده در صورتیکه محیط زیست وظایف حاکمیتی دارد و در صورت عدم انجام وظیفه باید مورد سؤال قرار گیرد، نه اینکه به علت انجام وظیفه بازخواست شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از طرفی محیط زیست هم از سختگیری بیش از حد اجتناب و در جاهایی که امکان دارد بستر را فراهم و مساعدت و همکاری کند تا کارهای تولیدی و خدماتی توسعه یابد. اگر به وظایف خود عمل نکنیم، نگاهی به آینده نداشته باشیم و تمام نظارت و کنترلی که وجود دارد را نادیده بگیریم، مطمئناً به آینده خسارت وارد می شود و آیندگان ما را بازخواست خواهند کرد.

عباسی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در مجلس، کمک به محیط زیست است، خاطرنشان کرد: یکی از قوانین مربوط به محیط زیست، قانون هوای پاک است که به خوبی اجرا نمی شود و از ۲۲۰ حکمی که در این قانون وجود دارد، در خوشبینانه ترین حالت ۳۰ مورد اجرایی شده و ۱۹۰ مورد آن یا به طور کلی محقق نشده یا در حد ۱۰ الی ۱۵ درصد اجرا شده است. اگر روزهای غیرآلوده سال رصد شود، در بسیاری از مواقع به ۳۰ روز هم نمی رسد.

وی با بیان اینکه در تهران و شهرهایی مانند کرج و فردیس هم این مشکل وجود دارد، بنابراین برای حفظ آینده باید به محیط زیست توجه کنیم، در رابطه با اجرای قانون پسماند در مجلس اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی برای اصلاح این قانون اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر اصلاحات این قانون در صحن تصویب شود. در برنامه هفتم که از جمله اقدامات آتی ماست، در یکی دو ماه آینده باید احکامی در رابطه با محیط زیست بیاید تا بتوانیم آن را تقویت کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز گلایه از اینکه دولت به صورت کلی حوزه کشاورزی را در برنامه هفتم خوب ندیده است، با تاکید بر ضرورت چکش کاری این برنامه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه های اجرایی و کارشناسان حوزه محیط زیست مواردی که نیاز است در برنامه هفتم لحاظ شود را ارسال کنند؛ ما هم در مجلس آمادگی پذیرفتن آن ها را داریم.

عباسی در پایان عنوان کرد: تمام این موارد مثبت و منفی، ظرفیتی در محیط زیست محسوب می شود که می خواهد وظایف بسیار زیادی را انجام دهد. به طور مثال تعداد محیط بانان کشور نسبت به میزان استاندارد پایین است و با این تعداد پایین می خواهیم وظایف وسیعی انجام دهیم. از طرفی این مجموعه حق و حقوقی دارند که خیلی خوب دیده نشده اند بنابراین لازم است توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18091

ثبت دیدگاه

  1. справки spravki-kupit.ru

  2. Excellent site you have here but I was curious about if you knew of any community forums that cover the same topics talked about in this article? I’d really love to be a part of online community where I can get suggestions from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it! москва диплом

  3. I want to to thank you for this good read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I have you book marked to check out new stuff you post гостиничные чеки спб

  4. I’m gone to say to my little brother, that he should also pay a visit this blog on regular basis to get updated from latest reports. bezogoroda.ru

  5. Your method of describing everything in this piece of writing is really good, all be able to effortlessly know it, Thanks a lot. гостиничные чеки спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.