• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

توقف دیوارکشی با ارتفاع غیرمجاز در بخشی از باغ فاتح

  • کد خبر : 8115
  • 05 تیر 1401 - 15:53
توقف دیوارکشی با ارتفاع غیرمجاز در بخشی از باغ فاتح
در پی انتشار تصاویری از دیوارکشی در بخشی از باغ فاتح در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و اعتراض شهروندان به این موضوع، منطقه ۸ شهرداری کرج طی جوابیه ای از پیگیری توقف این مهم با صدور دستور قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، در پی انتشار تصاویری از دیوارکشی در بخشی از باغ فاتح کرج در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و اعتراض شهروندان به این موضوع، منطقه ۸ شهرداری کرج طی جوابیه ای از پیگیری توقف این مهم با صدور دستور قضایی خبر داد.

در بخشی از این جوابیه آمده است: «به اطلاع عموم همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت و محیط زیست می رساند مالکیت بخشی از مساحت باغ فاتح در ید یکی از نهادهای عمومی و دولتی است که به ‌تازگی اقدام به دیوارکشی در قسمت‌هایی که نرده گذاری شده بود، کرده که همین مسئله موجب نگرانی رسانه ها و شهروندان محترم شده است.

طبق قوانین شهرسازی، ارتفاع دیوارکشی و محصورسازی باغ ها مشخص و استاندارد است که متاسفانه اقداماتِ این نهاد در خصوص باغ فاتح کاملاً غیرقانونی بوده است لذا ضمن توقف ادامه عملیات، اطلاع به مراجع قضایی و نظارتی جهت صدور حکم قانونی در دستور کار قرار دارد.

حساسیت شهروندان و دوستداران محیط زیست در خصوص دیوارکشی غیرمجاز بخشی از باغ فاتح که می تواند با نیت آسیب رساندن به درختان کهنسال آن صورت گرفته باشد، کاملاً بجا و قابل قدردانی است و شهرداری کرج از این پس نظارت در این محدوده را تقویت و دو چندان خواهد کرد.

در پایان باید گفت که در شرایط کنونی آلودگی هوای کلانشهر کرج و فقر سرانه های فضای سبز و رفاهی، مجموعه هایی همچون باغ فاتح، ریه های تنفسی شهر هستند و نه تنها باید قویاً از حفظ حیات و جلوگیری از تغییر کاربری آنها مواظبت کرد، بلکه باید در جهت تملک باغات خصوصی سطح شهر نیز حرکت کرد که دوره ششم مدیریت شهری مرکز استان در این خصوص دغدغه، مطالبه گری و جدیت لازم را دارد».

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8115

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.