• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

تولید دو برنامه تلویزیونی «تئاتر ما» و «کتابخوان ها» در البرز

  • کد خبر : 29022
  • 27 خرداد 1403 - 15:56
تولید دو برنامه تلویزیونی «تئاتر ما» و «کتابخوان ها» در البرز
مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری استان البرز از تهیه و تولید دو برنامه تلویزیونی تئاتر ما و کتابخوان ها با مشارکت حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهنام تاج نسایی، مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری استان البرز از تهیه و تولید دو برنامه تلویزیونی تئاتر ما و کتابخوان ها با مشارکت حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز البرز خبر داد و گفت: این برنامه ها قرار است هر جمعه به روی آنتن بروند.

وی توضیح داد: دغدغه ما این است که هم در بخش کتابخوانی بتوانیم الگوهای نمونه یا همان کتابخوان های حرفه ای را به علاقه مندان‌ و نویسندگان البرز معرفی و هم وضعیت کتاب و کتابخوانی را در استان بررسی کنیم و به این بهانه، گفت و گویی را با نویسندگان البرزی و کتابخوان های حرفه ای داشته باشیم. در آیتمی با عنوان کتابچه خبر نیز وضعیت‌ مطالعه، تجهیزات و امکانات کتابخوانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری استان البرز با اشاره به مهاجرپذیر و صنعتی بودن این استان اذعان کرد: نیاز به قرارگیری کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها به شدت احساس می شود. در زمینه تئاتر و خلاء هایی که در این حوزه احساس می شود، تهیه و تولید برنامه تلویزیرنی با عنوان تئاتر ما نیز در دستور کار قرار گرفت. با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت و وجود امکانات و زیرساخت های خوب در تهران چالش های بسیاری وجود دارد که اهالی تئاتر در البرز با آنها دست و پنجه نرم‌ می کنند.

تاج نسایی عنوان کرد: همین چالش ها موجب شده تا افراد با استعدادی در زمینه های بازیگری، نویسندگی، نمایشنامه نویسی و کارگردانی برای کار به تهران بروند و یا حتی مهاجرت کنند و این موضوع ضربه مهلکی به فرهنگ و هنر استان البرز وارد کرده است لذا درصدد هستیم با مشارکت و همکاری صدا و سیمای استان به سراغ هنرمندانی در زمینه تئاتر برویم که یا از این استان رفته اند و یا در این استان زندگی و کار می کنند اما فراموش شده و مورد کم توجهی قرار گرفته اند.

وی افزود: ما قصد داریم از این طریق به بیان مشکلات و بررسی مسائل و چالش های مختلفی بپردازیم که هنرمندان استان با آنها مواجه هستند. مصاحبه با هنرمندان، شنیدن دغدغه ها و بیان مطالبات آنان، حضور در تمرین های هنری و به نوعی تبلیغ رایگان فعالیت های آنان پس از تهیه و تولید این برنامه می تواند اتفاق خوبی را در عرصه هنر رقم بزند.

مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری استان البرز با اشاره به غفلت از ظرفیت های مردمی و نیز تاکید بر لزوپ توجه ویژه به اجرای تئاتر در مساجد و محلات و شناسایی استعدادها اظهار کرد: با ورود به جمع مردم و علاقه مندان به هنر می توان استعدادهای زیادی را کشف و آموزش افراد با استعداد را آغاز کرد و مسیر درست هنر، خصوصا مطالبه گری را به آنها نشان داد. تلاش می کنیم از این طریق بخش خصوصی را نیز پای کار بیاوریم و از مشکلات این حوزه بکاهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.