• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

جای خالی البرز در نمایشگاه مطبوعات رسانه های ایران

  • کد خبر : 26157
  • 29 بهمن 1402 - 20:56
جای خالی البرز در نمایشگاه مطبوعات رسانه های ایران
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز در حالی آغاز به کار کرد که جای خالی البرز در آن مشهود بود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و بیش از ۴۵۰ رسانه و مجموعه های دانش بنیان فعال در این حوزه میزبان علاقه مندان به عرصه خبر و رسانه بودند.

از نکات مثبت این نمایشگاه می توان به برگزاری گردهمایی ها، مناظرات انتخاباتی، کارگاه ها و نشست های تخصصی و نیز تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه اشاره کرد که در بخش های مختلف نمایشگاه اجرا شد. کارگاه سواد رسانه برای کودکان نیز یکی از اقدامات قابل توجه این نمایشگاه بود.

شایان ذکر است در بخشی از بازدید اهالی رسانه از این نمایشگاه و در آیین تجلیل از پیشکسوتان رسانه، محمدتقی حسنی، مدیرمسئول روزنامه جام جم البرز با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه با حضور مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و مدیرعامل خانه مطبوعات این استان مورد تجلیل قرار گرفت.

نکته جالب اینجاست که درب های این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه در حالی به روی اصحاب رسانه باز شد و نمایشگاه آغاز به کار کرد که برخی غرفه ها حتی با حضور بازدیدکنندگان هم هنوز آماده پذیرایی از علاقه مندان به حوزه خبر نبودند که این مهم حاکی از عدم برنامه ریزی دقیق و اساسی در راه اندازی این نمایشگاه بود.

با توجه به نزدیکی استان البرز به پایتخت و فعالیت برخی خبرنگاران البرزی در تهران و بالعکس، جای خالی غرفه ای برای اهالی رسانه استان البرز بسیار مشهود بود و انتظار می رفت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رایزنی های لازم در این زمینه را انجام می داد تا اهالی رسانه البرز بتوانند در غرفه مورد نظر گرد هم بیایند و دغدغه های خود را مطرح کنند و راهکارهای مناسبی ارائه دهند.

اهالی رسانه البرز و به نوعی همسایه تهران، امروز در حالی برای بازدید از نمایشگاه در محل مصلای تهران حضور پیدا کردند که هیچ حمایتی از سوی فرهنگ و ارشاد از آنان صورت نگرفت و به نوعی می توان گفت که کم فروغ بودن البرز در بین غرفه های بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های کشور مشهود بود.

رضا عباسزاده مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز در پاسخ به خبرنگار دیده بان البرز در خصوص عدم حضور نمایندگان رسانه های این استان بیان کرد: اعتبار خاصی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و متولیان امر در اختیار این قشر قرار داده نشد بنابراین شرایط حضور نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای حاکم بر نمایشگاه می تواند بستری برای تعامل رسانه های شهرستانی و استانی ایجاد کند ادامه داد: با توجه به برگزاری این نمایشگاه در تهران امیدواریم تدابیری توسط اداره کل مطبوعات داخلی اتخاذ و زمینه برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها حتی به صورت منطقه ای فراهم شود تا اهالی رسانه بتوانند فعالیت های خود را به نمایش بگذارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز برپایی غرفه ای برای هیات نظارت بر مطبوعات داخلی را پیشنهاد داد و اذعان کرد: یکی از مهم ترین مولفه هایی که در نمایشگاه های این چنینی می تواند تاثیرگذار باشد این است که سطح ارتقای کمی و کیفی رسانه ها محک زده می شود و روشنگری و پاسخگویی در راستای رتبه بندی ها و ضریب کیفی رسانه ها صورت می گیرد.

این دوره از نمایشگاه رسانه‌ها با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» » از ۲۹ بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و تا دوم اسفند ادامه دارد و از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۸:۳۰ دقیقه میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.