• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

جشنواره ابوذر به دنبال امیدآفرینی در بین اقشار مختلف جامعه است

  • کد خبر : 6941
  • 03 آذر 1400 - 14:17
جشنواره ابوذر به دنبال امیدآفرینی در بین اقشار مختلف جامعه است
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: جشنواره ابوذر با تمام اهدافش، به دنبال امیدآفرینی بین اقشار مختلف جامعه است؛ همان چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید محمدرضا موسوی‌زاده، رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان که در سالن همایش‌های اداره ورزش و جوانان شرق کرج برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج لغتی است که همواره در زندگی تحت عنوان اقدام انقلابی و حضور در عرصه‌های مختلف، با آن زیست‌ محیطی و معنایی داشته‌ایم. 

وی افزود: حضور در همه سختی‌ها و فعال، پویا و متحرک بودن و نیز خالصانه کار کردن را در این زیست محیطی آموخته‌ایم. با بازگشت به عقب از نظر زمانی متوجه می‌شویم که همواره در موضوعات مختلف تحت این آموزش بوده‌ایم. به‌عنوان‌مثال، در دوران جنگ تحمیلی هر یک از مردم به سهم خود مشارکتی مقدس داشتند. ازاین‌رو بسیج در همه دوره‌های زندگی ما به‌نوعی بستر آموزش بوده است و یکی از محبت‌های این بستر، رسانه‌های انقلابی و خبرنگاران هستند که در آن آموزش دیده‌اند و خطرپذیرند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز اذعان داشت: یک خبرنگار حتی با وجود شرایط اقتصادی کنونی و همه کمبودها، در عرصه خبر کم نمی‌آورد زیرا محیط بر او اثر گذاشته است؛ اثری که موجب حرکت او شده است. این مفهوم ضمن اینکه ذاتی است، با مفهوم دیگری شکل‌گرفته و پرورش یافته و امروز خبرنگاران علیرغم همه سختی‌ها، کمبودها و نامهربانی‌ها در همین بستر به وظایف خود عمل می‌کنند و در کنار این حرفه آزادی دارند و در کنار آزادی نیز فداکار هستند.

موسوی‌زاده با بیان اینکه بسیج مناسبتی است که در همه عرصه‌های زندگی ما ورود کرده و خواسته یا ناخواسته این مفهوم با معانی مختلف در زندگی ما به‌ویژه زندگی خبرنگاران تداعی یافته است، گفت: ما در بحث جشنواره ابوذر، با دو مفهوم «جشنواره» و «ابوذر» مواجه هستیم. نام مقدس ابوذر بیانگر سختی‌هایی در معارفه و تبیین اسلام و گفتمان انقلاب است لذا نام ابوذر برای این جشنواره مفهومی ارتباطی با حرفه خبرنگاری است زیرا این قشر با تمام وجود برای تبیین اسلام و گفتمان انقلاب تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: جشنواره ابوذر جشنواره‌ای مفهومی و برخاسته از اعتقادات ماست که خود موجب حرکت است. دشمن همواره سعی دارد ابوذر را فردی در حال تبعید و سختی نشان دهد اما وی در بطن جامعه حرف می‌زند، راه درست را می‌گوید و انقلابی عمل می‌کند. در برگزاری این جشنواره رسانه‌ای چند هدف را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ نرم دشمن بوده و این یک هدف راهبردی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز، بصیرت بخشی به آحاد مردم، تقویت روحیه خودباوری در اصحاب رسانه و حمایت از تولیدات فاخر رسانه‌ای ارزشی و انقلابی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ابوذر دانست و با تأکید بر ضرورت افزایش تولیدات فاخر رسانه‌ای افزود: امروز تقریباً سواد رسانه‌ای در عامه مردم افزایش یافته و اخبار مخدوش برای آن‌ها پذیرفتنی نیست و از نوع خبر، نوع جریان را پیش‌بینی می‌کنند که این یعنی سواد رسانه‌ای آن‌ها.

موسوی‌زاده تأکید کرد: امروز تولید محتوا در رسانه‌های مکتوب و پایگاه‌های خبری و توسط خبرنگاران باید در اولویت قرار گیرد. این امر می‌تواند جامعه را حرکت دهد و اذهان را روشن کند. جشنواره ابوذر با تمام اهدافش، به دنبال امیدآفرینی بین اقشار مختلف جامعه است؛ همان چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم. لذا امیدآفرینی که یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی و از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، یکی از اهداف سازمان بسیج رسانه است.

وی امیدآفرینی را موضوعی کلیدی و مؤثر بر همه امور و شرایط دانست و با اشاره به پتانسیل‌ها و استعدادهای خبرنگاران گفت: امسال جشنواره ابوذر با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد و موضوعاتی به آن اضافه‌ شده است. دبیرخانه فعال شده و یک تیم داوری مجرب بدون دخالت بنده و دوستان در موضوعات و بخش‌های مختلف و با استقلال کامل به داوری آثار ارسالی می‌پردازند. سپس در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر و آثار آن‌ها به مرحله کشوری ارسال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز خاطرنشان کرد: به‌زودی یک دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با محوریت سازمان بسیج رسانه و سپاه استان البرز با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید پیشکسوت این حوزه برای خبرنگاران برگزار خواهد شد. اعتقاد قلبی بنده این است که نباید عرصه پیشکسوتان ‌خبر و رسانه در استان البرز نادیده گرفته شود و لازم است قلم، مهارت و تجارب این افراد به خبرنگاران جوان انتقال داده شود. این اساتید پل ارتباطی نسل قدیم و نسل جدید و فعال هستند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6941

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.