• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جلوگیری از خشونت های خانگی با آموزش مهارت های زندگی

  • کد خبر : 5216
  • 06 اردیبهشت 1400 - 11:55
جلوگیری از خشونت های خانگی با آموزش مهارت های زندگی
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: فراگیری و آموزش مهارت های زندگی و به کارگیری شیوه های لازم به افراد می تواند از بروز خشونت های خانگی جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، خشونت یکی از واکنش های آسیب رسان و تهدید کننده سلامت جسم و روان است که می تواند ریشه در عوامل مختلف از جمله فقر در مهارت های زندگی داشته باشد. در این موارد، فرد برای پیشبرد مقاصد خویش و یا جهت برخورد با مسائل و مشکلات زندگی، رفتار خشونت باری را از خود نشان می دهد که می تواند جنبه روانی، جسمی، جنسی و… داشته باشد.

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز اورژانس اجتماعی را یکی از برنامه های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این مرکز خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و نیز پایگاه های خدمات اجتماعی به افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا، طی سال ۱۳۹۹، از بین ۱۷ هزار و ۶۳ تماس مرتبط برقرار شده با اورژانس اجتماعی، حدود ۱۱ درصد تماس ها حاوی گزارش انواع آزار و خشونت های خانگی بوده است. از این میان، ۱/۴ درصد کودک آزاری، ۱/۶ درصد همسرآزاری، ۳۳/۰ درصد سالمندآزاری، ۱۲/۰ درصد معلول آزاری و ۱۶/۰ درصد نیز سایر خشونت ها را در بر گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: گروه های هدف مراکز اورژانس اجتماعی شامل کودکان و همسران آزار دیده و سایر افراد درمعرض خشونت یا خشونت دیده شامل سالمندان و معلولان آزار دیده یا سایر خشونت های خانگی، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از منزل، افرادی که قصد یا اقدام به خودکشی داشته اند و… هستند.

حیدری اذعان کرد: افراد درمعرض خشونت از جمله گروه های هدف مراکز اورژانس اجتماعی هستند که می توانند طی تماس با خط تلفن ۱۲۳، از خدمات تخصصی این مراکز بهره مند شوند. اورژانس اجتماعی با دارا بودن کادر تخصصی روانشناس، مددکار اجتماعی و کارشناس حقوقی با رعایت اصل رازداری و همدلی با مراجع، با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خدمات تخصصی را به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: با فراگیری و آموزش مهارت های زندگی و با به کاربستن شیوه های لازم به افراد دارای رفتار خشونت بار و افراد خشونت دیده می توان خشم افراد دارای این گونه رفتارها را کنترل و از رفتار خشونت بار با افراد در معرض آسیب پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5216

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.