• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

حدود ۷۰ درصد از مواداولیه موردنیاز صنایع البرز از چین وارد می شود

  • کد خبر : 3717
  • 29 بهمن 1399 - 11:46
حدود ۷۰ درصد از مواداولیه موردنیاز صنایع البرز از چین وارد می شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حدود 60 تا 70 درصد مواد اولیه شیمیایی موردنیاز صنایع البرز از کشور چین وارد می شود، گفت: کالاهای وارداتی به البرز به طور مستقیم وارد چرخه تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در نشست ویدئوکنفرانسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور چین با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای حل مراودات تجاری فعالان اقتصادی کشور گفت: البرز با وجود دارا بودن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و بالغ بر ۸۰ هزار واحد صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله دارو و ماکارونی قطب صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ماکارونی کشور در البرز تولید می‌شود، افزود: در زمینه تولید دارو نیز کارخانه های فعال متعددی در البرز وجود دارد و تعداد زیادی واحد دارویی دیگر نیز در یک شهرک دارویی استان راه اندازی خواهد شد. انواع کارخانه‌های تولید سس، رب گوجه فرنگی، شکلات و شیرینی در این استان فعال است که با توجه به نزدیکی پایتخت ظرفیتی ویژه برای البرز محسوب می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تولید قطعات خودرو در البرز نیز در سطح کارخانه های کوچک تا بزرگ از دیگر ظرفیت‌های بخش صنعتی این استان است، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی صادرات ۱۱ هزار کانتینری در سال گذشته برای استان البرز محقق شد که این رقم در ۹ ماهه نخست سال جاری به بیش از ۲۰ هزار کانتینر رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز تصریح کرد: رقم رشد صادراتی البرز در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته بیش از ۸۶ درصد بوده و قرار است تا پایان سال رقم صادارات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار عبور کند که تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیون دلار از آن محقق شده است؛ این مهم نشان از وجود رویکرد خوب صادراتی در البرز دارد.

وی با بیان اینکه به واسطه فعالیت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی بیشمار در البرز میزان واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات خط تولید به این استان آمار بالایی دارد، گفت: به عنوان نمونه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه شیمیایی موردنیاز صنایع البرز از کشور چین وارد می شود. تعداد واحدهای تولیدی در البرز بیش از شرکت‌های بازرگانی فعال استان است و این نشان می دهد که کالاهای وارداتی به البرز به طور مستقیم وارد چرخه تولید می‌شود.

رضایی تاکید کرد: امید است که ارتباط میان اتاق بازرگانی استان‌ها و اتاق‌های مشترک منجر به تسهیل مشکلات مالی فعالان اقتصادی کشور در زمینه صادرات و واردات از جمله بلوکه شدن پول آنها در بانک ها، کارمزدهای صرافی‌ها و دیگر موارد این چنینی به صورت دقیق و کارشناسانه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز اقدامات دنبال شده از سوی مقامات ایرانی برای برگزاری نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی کشورمان در چین را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در اتاق بازرگانی البرز نیز چنین نمایشگاهی در قالب نمایش محصولات برندهای مختلف استان به صورت دائمی برقرار است. توسعه مراودات اقتصادی و اعزام هیات‌های تجاری به البرز می تواند در سایه تعاملات خوب میان اتاق بازرگانی البرز، اتاق های بازرگانی مشترک و کنسولگری‌ها محقق شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حل مسائل فعالان حوزه کشاورزی استان البرز در زمینه واردات ماشین آلات ویژه بسته بندی و یا فریزکردن محصولات فسادپذیر این بخش اذعان کرد: البرز در زمینه کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشته است و با حل این مسئله فصل تازه ای در صادرات محصولات کشاورزی استان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.