• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
امام جمعه ماهدشت:

حرف درمانی نسبت به دغدغه های به حق مومنین بس است/ اقدامات فرهنگی، تبیینی و قضایی در زمینه عفاف و حجاب کجاست؟

  • کد خبر : 24092
  • 03 آذر 1402 - 17:06
حرف درمانی نسبت به دغدغه های به حق مومنین بس است/ اقدامات فرهنگی، تبیینی و قضایی در زمینه عفاف و حجاب کجاست؟
امام جمعه ماهدشت گفت: آقایان نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دولت حرف درمانی نسبت به دغدغه های به حق مؤمنین بس است! اقدامات فرهنگی، تبیینی و قضایی شما در زمینه عفاف و حجاب در جای خود در فضای عمومی کجاست؟

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اول، با اشاره به عظمت خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این خطبه عرشی، دون کلام خالق و فوق کلام مخلوق بوده و یک بخش علمی عمیق دارد که آن چند سطر اوّل است؛ حضرت زهرا (س) معارف توحیدی را تشریح و اوصاف الهی را تبیین و سپس وحی و نبوت، عظمت و ره‌آورد قرآن کریم را بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: سپس نتیجه انقلاب اسلامی که به‌وسیله پدر بزرگوارش صورت گرفت را شرح می‌دهد؛ بعد جریان فدک را مطرح و با این کار هم خلیفه وقت را استیضاح و هم از مردم مهاجر و انصار گِله می‌کند. این خطبه از بابرکت‌ترین و ذخیره‌مندترین معارف دینی ماست. یکی از دانشمندان اهل سنت که شیعه شد، دکتر عبدالمنعم حسن از کشور سودان است که علت شیعه شدنش را به آموزه‌های خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) نسبت داده است.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: وی در مقدمه کتابش با عنوان «بِنُورِ فَاطِمَةَ اِهْتَدَیتُ» می‌نویسد: زمانی که هنوز شیعه نبودم، روزی در جلسه‌ای خطیبی خطبه فدکیه می‌خواند و من گوش می‌کردم. عبارات آن انگار مثل تیر بر قلب و دلم می‌نشست، هرچه فکر کردم، دیدم این خطبه با این زیبایی و فصاحت از یک آدم عادی نمی‌تواند صادر شده باشد، ولو اینکه او دانشمند فرهیخته باشد. این خطبه زخم دلم را مرحم گذاشت و جراحات روحی مرا التیام بخشید. پس از آن تحقیق کردم و کم‌کم با معارف شیعه آشنا شدم.

محتوای خطبه فدکیه، درسی بزرگ برای شیوع تبلیغ دین است

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: محتوای قرآن‌محور خطبه فدکیه حضرت صدیقه شهیده (س)، یک درس بزرگ برای شیوه تبلیغ دین بوده و این درس بزرگ عبارت است از اینکه باید به منبرها و خطبه‌های قرآنی برویم و خروجی منبرها و خطبه‌های ما، ایجاد عشق و علاقه به قرآن (اولا) و آشنایی با معارف قرآن (ثانیا) در بین آحاد جامعه باشد. سخنرانی ما باید مردم را تشنه ارتباط با قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی کند.

وی با اشاره به حرکت تبیینی حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: پس از جریان رحلت پیامبر خاتم (ص) وظیفه ما به عنوان محبین و رهروان مکتب او چیست؟ برپایی عزاداری است؟ این اقدام خوب است و اشکالی هم ندارد و اساسا برپایی مراسم یکی از شعائر دینی ماست، لکن رفتار حضرت چه بوده است؟ رفتار و اقدام همان بزرگواری که ما برای مصائب او عزاداری می کنیم، تبیینی است. اگر بخواهیم مطابق سیره ایشان عمل کنیم، مجلسی و مراسم عزاداری ارزش بیشتری دارد که موضوعات مختلف را نیز تبیین و تحلیل کند.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: درخواست ما این است که با محوریت یک شخص مورد اطمینان و بصیر، حلقه های تحلیلی را در مساجد، هیئات مذهبی و مدارس راه اندازی کنید. مبلغین از فرصت محافل فاطمی استفاده و موضوعات مرتبط با معارف خطبه فدکیه را بررسی و تحلیل کنند. زمانی که برای فاطمیه اول و دوم در نظر است، پنج روز است؛ دو روز قبل از شهادت و دو روز بعد از شهادت. به مساجد و هیئات مذهبی اعلام شود که این زمان را حتی الامکان رعایت کنند.

بسیج، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام راحل است

وی با بیان اینکه مردم هم در این روزها احترام ایام را بیشتر داشته باشند و برای سیاهپوشی شهر هم همین زمان ملاک عمل باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فتح الفتوح امام، پرورش جوانان بسیجی بود. این فرمایش گویای این حقیقت مهم است که بر خلاف تصور بیشتر مردم حتی انقلابی و متدین، محصول واقعی هر انقلاب و معیار ارزیابی موفقیت آن، نه پیشرفت های علمی، صنعتی، نظامی، اقتصادی و … بلکه تحولی است که در جان ها پدید آورده و کیفیت و کمیت انسان های ترازی است که در دامان خود پرورش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خاطرنشان کرد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است. امام راحل، بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، اسلام و شهادت و مردمی بودن می‌دانستند. ایشان فراگیر بودن، داوطلبانه ‌بودن اعضا، مردمی ‌بودن، پایداری، پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی در برخورد با هرگونه تهدید فرهنگی و نظامی را از ویژگی‌های بسیج برشمرده و فرموده اند که عامل موفقیت بسیج در ایمان آنان نهفته است.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: بسیج مولودی جدید است که کارشناسان جهانی نمی‌توانند آن را بشناسند. هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام برای خدا فرا می‌خواند و می‌تواند سرتاسر یک کشور را بسیج کند. معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درک مفاهیم عالی آن است. بسیج و بسیجی با قدرت ایمانی که دارد در همه عرصه ها که ورود کند موفق و سربلند است؛ مانند دانشمند عزیز هسته ای کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده که سه شنبه ۷ آذر ماه سالروز شهادت او به دستان آلوده رژیم منحوس صهیونیستی است.

آقای مسئول غیرتت کجا رفته است؟

وی مطرح کرد: وقتی فرهنگ بسیجی توسعه می یابد، مقاومت حزب الله، حشدالشعبی و گروه های مقاومت فلسطینی شکل می گیرند و ابرقدرت های پوشالی را به چالش می کشند. به تعبیر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب که فرمودند: رژیم پر ادعای صهیونستی از یک گروه نه یک کشور و دولت شکست خورد و ضربه فنی شد و این بمباران ها و جنایات جبران آن شکست فضاحت بار را نخواهد کرد و اخیرا هم آتش بس چند روزه اعلام کردند آن هم با شرایط حماس.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: این خود یک پیروزی جدید است که اعلام کردند اگر آتش بس ادامه پیدا نکند، سایر گروه های مقاومت ورود خواهند کرد و حماس هم قابلیت های جدید خود را به میدان خواهد آورد؛ این همان ظرفیت نورانی بسیج است. به امید نصرت مردم قهرمان و مظلوم فلسطین و نصرت نهایی ظهور حضرت حجت سلام الله علیه.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: در سال های گذشته، رهبر انقلاب، بارها و به بهانه های مختلف، از قانون حجاب دفاع کردند و محکم پشت آن ایستاده و بارها به صراحت، از اقدام امام راحل در زمینه حجاب، تمجید کرده اند اما مسئولین هنوز به هشدارهای رهبری پی نبرده اند و نسبت به یک اقلیت هنجارشکن که هم خلاف شرع و هم خلاف قانون مرتکب می شوند بی تفاوت هستند؛ آقای مسئول غیرتت کجا رفته است؟ مسئولیت و اهرم های قانونی دست شماست، چرا اقدام نمی کنید؟

تا کی مردم شهرک پیام باید رنج بکشند؟

وی اذعان کرد: آقایان نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دولت خودتان می گویید نباید معطل لایحه عفاف و حجاب ماند و قانون های فعلی کفایت می کند. پس اقداماتتان کجاست؟ حرف درمانی نسبت به دغدغه های به حق مؤمنین بس است! اقدامات فرهنگی، تبیینی و قضایی شما در جای خود در فضای عمومی کجاست؟ اعتبارات و اختیارات دست شماست! به خاطر اسلام و انقلاب و خون شهدا به خودتان بیایید و کاری انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به مرکز دفن زباله حلقه دره خاطرنشان کرد: چندین سال است مردم این منطقه در رنج به سر می برند و برخی روزها که باد از آن سمت می وزد، فضای شهر بوی تعفن به خود می گیرد؛ بناست چه زمانی این مشکل حل شود؟ می گویند دستگاه زباله سوز راه حل است و باید از چین خریداری شود و در حال تنظیم قرارداد و … هستیم. اگر بپذیریم که راه حل فقط این است، تا کی مردم ما در شهر و شهرک پیام باید رنج بکشند و تحمل کنند؟

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: در زمانی دیگر هم عرض کردم که دستگاه زباله سوز ساده ترین و گران ترین راه است و تنها راه حل نیست، مگر موضوعی دیگر در میان باشد. راه دیگری نیز وجود دارد که مقداری سخت و ارزان بوده و آن هم وارد کردن شرکت های دانش بنیان است تا مشکل را حل کنند و آورده و سود آن تنها تولید برق مانند دستگاه زباله سوز نباشد که علاوه بر آن اقدامات دیگری هم انجام شود.

شهرستان شدن ماهدشت یکی از مطالبات به حق مردم

وی با اشاره به تصویب موضوع شهرستان شدن ماهدشت در کمیسیون سیاسی دولت و ارسال آن به هیئت دولت برای تایید نهایی بیان کرد: این یکی از مطالبات به حق و قوری مردم است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم. این موضوع در نخستین سفر ریاست جمهوری مطرح و مطالبه شد و در همان جلسه مورد موافقیت رئیس جمهور قرار گرفت. در این راستا جا دارد از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولین سابق که در این شهر و تریبون مطالبه کردند قدردانی کنم.

امام جمعه ماهدشت گفت: پیامی برای یکی از مسئولین ارسال کردم که من واقعا برای اردوگاه الزهرا احساس نگرانی می کنم، به لحاظ مسائل و دغدغه های موجود. باید عملیات نجاتی شکل گیرد و این اردوگاه از وضعیت فعلی خارج شود که راه حل آن، واگذاری این مجموعه به استان البرز است تا بتوان موضوعات آن را رسیدگی کرد که در این زمینه وزیر آموزش و پرورش موافقت خود را اعلام کرده است و ما منتظریم که امسال خبر بازگشت این اردوگاه نیز اعلام شود و از وزیر درخواست می کنیم که در سفر بعدی ریاست جمهوری این خبر خوش را به ما بدهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.