• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
عضو شورای مرکز رشد و فناوری موسسه رازی:

حرکت به سمت نوآوری باز، مهم ترین رویکرد رویداد استارتاپی رازی بود

  • کد خبر : 12393
  • 29 آذر 1401 - 18:32
حرکت به سمت نوآوری باز، مهم ترین رویکرد رویداد استارتاپی رازی بود
عضو هیات علمی موسسه سرم سازی رازی از اجرای برگزاری رویداد استارتاپی سلامت محور موسسه رازی با هدف توانمندسازی ایده پردازان حوزه بیولوژیک خبر داد و گفت: حرکت به سمت نوآوری باز، مهم ترین رویکرد این رویداد بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر مجید ولدان، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج، درباره نخستین رویداد استارتاپی سلامت محور که در این موسسه برگزار شد، گفت: تلاش ها بر این بود تا در این رویداد، رویکرد تبدیل نوآوری بسته به نوآوری باز پیاده سازی شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در نوآوری «بسته» به طور معمول بدنه علم و تحقیقات، تلاش می کند راه حل چالش های موجود و پیش رو را از طریق افکار و ایده های درونی وابسته به محققان و اعضای هیئت علمی خود بیابد اما در نوآوری «باز»، تلاش بر یافتن راه حل بر مبنای استفاده از ظرفیت فکری کل جامعه است. در این رویکرد می توان به ایده های متنوع و متفاوت تری دست پیدا کرد، بنابراین حرکت به سمت نوآوری باز، مهم ترین رویکرد رویداد استارتاپی موسسه رازی بود.

عضو هیات علمی موسسه رازی، توانمندسازی ایده پردازان را محور اصلی این رویداد عنوان و مطرح کرد: از تمام ایده پردازان برای حضور در این رویداد دعوت و در قالب کارگاه آشنایی با حقوق مالکیت فکری به یکی از اصلی ترین دغدغه ها و نگرانی های صاحبان ایده و فناوری، یعنی سرقت ایده و توسعه آن تا رسیدن به محصول یا خدمت و چگونگی حفظ حقوق مالکیت فکری ایده و ایده پرداز، پرداخته شد.

ولدان ادامه داد: گام بعدی ایده پرداز، پس از ثبت مالکیت فکری، توسعه ایده و تبدیل آن به محصول یا خدمت است و در این مسیر با پرسش ها و ابهاماتی مانند اینکه آیا می تواند ایده خود را توسعه دهد؟ آیا مجاز به ایجاد شرکت و تبدیل آن به شرکت دانش بنیان و توسعه ایده است؟ و پرسش هایی مشابه روبرو است.

وی توضیح داد: برای پاسخگویی به سوالات احتمالی ایده پردازان، کارگاه آموزشی برگزار و شاخص های تبدیل شرکت به یک شرکت دانش بنیان و حمایت های قانونی و سایر پرسش های مربوط به آن، برگزار شد. ایجاد شرکت از سوی کارمندان دولت در صورت داشتن ایده، امکان پذیر است و هیچ ممنوعیتی ندارد اما محدودیت هایی دارد که در رویداد استارتاپی موسسه رازی به صورت مشخص مورد بحث قرار گرفت.

سوق ایده پردازان به سمت ساخت واکسن های جدید

عضو شورای مرکز رشد و فناوری رازی، با بیان اینکه انتقال ایده به یک بنگاه اقتصادی یا سرمایه گذار نیز شرایط و روش هایی دارد، اظهار کرد: انتقال فناوری، مستلزم ارزش گذاری ایده و از الزامات توانمندسازی ایده پردازان است تا به راحتی بتوانند ایده های خود را منتقل کنند، زیرا به طور معمول صاحبان سرمایه و صنعت، میزان آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار را در ارزیابی ایده بررسی کرده و سپس ایده را وارد خط تولید می کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توانمندسازی ایده پردازان، تامین مالی برای رسیدن ایده به محصول یا خدمت، از موضوعات مهم، اساسی و مورد توجه صاحبان فناوری است که توسط مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی و همچنین ظرفیت های صندوق شامل اعطای تسهیلات، صدور ضمانت نامه و حمایت های صندوق در توسعه بازار محصولات دانش بنیان، برای حاضران در این رویداد استارتاپی بیان شد.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج در پایان خاطرنشان کرد: در این رویداد همچنین واکسن و فرآورده های بیولوژیک مورد نیاز کشور نیز در پنلی تخصصی تشریح شد تا ایده پردازان به سمت تولید فراورده های جدید سوق پیدا کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=12393

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.