• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

حواسمان به بی حجابی اجباری باشد

  • کد خبر : 18119
  • 12 خرداد 1402 - 17:36
حواسمان به بی حجابی اجباری باشد
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: حواسمان به بی حجابی اجباری باشد. باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه در زمینه اجرای حکم الهی مصمم باشیم و نباید از اینکه ممکن است عده ای فردا به ما رای ندهند بترسیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کمالشهر ضمن تبریک دهه کرامت و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: پس از جنگ جهانی دوم، جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد و اگر هر دولت و کشوری قرار بود به زیست سیاسی خود ادامه دهد باید زیر سلطه غرب شرق حرکت می کرد.

وی افزود: امام راحل طرحی نو درانداختند و الگوی جدیدی را به جهانیان ارائه دادند که دین می تواند حاکمیت و اداره جهان را بر عهده گیرد؛ بر این اساس در سال ۱۳۴۰ مسیر جدیدی را آغاز شروع کردند اما از سال ۱۳۴۲ به بعد حرکت ایشان، نمود ظاهری پیدا کرد. یکی از کارهای حضرت امام این بود که نظام سلطه ستمشاهی که چند هزار سال در این کشور حاکم بود را سرنگون و نظام دینی را پایه گذاری کردند‌.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دشمنان در همان ماه ها و سال های اول به سمت سرنگونی این نظام حرکت کردند، ولی با تدابیر حضرت امام و اعتماد و ایمان ایشان به خدا و نیز وحدت مردم، جریانات تازه ای شکل گرفت و مردم به صحنه آمدند و رهبری هوشمندانه امام نیز باعث شد بتوانیم گردنه های سختی را پشت سر بگذاریم.

عباسی اذعان کرد: با تاسی و الگو گرفتن از امام، این جریان نه تنها در ایران بلکه در همه جهان ادامه پیدا کرد، دشمن نیز به خوبی متوجه این موضوع شده است و برای توقف این حرکت برنامه ریزی های متعددی دارد، بنابراین پروژه امام زدایی را در زمان امام و حتی بعد از ایشان در دستور کار خود قرار داد. بعد از جنگ تحمیلی و ارتحال امام خمینی (ره) و آغاز فعالیت های رهبر معظم انقلاب، جریانات مختلفی شروع شد.

مسیر و تفکرات امام باید برای مردم بازگو شود

وی اضافه کرد: در دوره اصلاحات، عده ای ریشه اندیشه های امام را وارونه جلوه دادند و عنوان می کردند مسیر اشتباه است ولی جریان لیبرال و جریانی که اصلاح طلبان از سال ۷۶ دنبال کردند، این بود که مسیر از ابتدا اشتباه بوده و باید تغییر کند. در سال ۷۸ پروژه امام زدایی مجددا شروع و تمام احزاب مختلف، وارد میدان شدند، تا کار انقلاب را تمام کنند اما مردم بصیر ما در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ اتفاقی تاریخی را رقم زدند و با راهنمایی های رهبری، این مسیر را متوقف کردند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اجرای پروژه تحریف امام که در دستور کار منافقان و دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت، عنوان کرد: عده ای به دنبال برگزاری یک مراسم عادی برای بنیانگذار کبیر انقلاب هستند اما با برگزاری مراسم یادبود گسترده در سراسر کشور، مسیر و تفکرات امام خمینی (ره) برای مردم بازگو و با آرمان های ایشان تجدید بیعت می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر ادامه تفکر امام راحل، گفت: سه گروه در تحریف مسیر ایشان نقش دارند، دشمنان انقلاب که بنا دارند امام را کلا تحریف و به هدف خود برسند، دوستان و همراهان امام که تعاریف غلوگونه از ایشان دارند که ممکن است با شخصیت امام تناسبی نداشته باشد و خسته شدگان از انقلاب که زندگی اشرافی دارند و می خواهند خودشان در بین مردم، وجهه ای پیدا کنند.

عباسی مطرح کرد: برای تعریف ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) یا باید ایشان را از نگاه ولی فقیه زمان (رهبر معظم انقلاب) و یا از آثار، نوشته ها و مستندات اصیلی که وجود دارد تعریف کنیم. اولین ویژگی که امام راحل داشتند و می شود به عنوان مکتب امام به آن اشاره کرد، این است که ایشان تفاوتی بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی قائل بودند که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

دانشیار دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نهضت امام بر پایه اعتقاد و اعتماد به مردم بود، گفت: ایشان در تمام امورات نظامی، سیاسی و فرهنگی همراهی مردم را در نظر داشتند زیرا امعتقد بودند گر در جنگ پیروز شدیم با حمایت و همراهی مردم بود. امروز نیز باید اقتصاد را مردمی کرده و از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و با دست مردم مشکلات را حل کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه امام راحل طرفدار محرومان بودند، تصریح کرد: عده ای وقتی مسئولیت جزء تا کلان را عهده دار می شوند، خوی اشرافی گری دارند در حالی که امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت خود می فرمودند که یک موی کوخ نشینان به تمام دنیای کاخ نشینان ارزش دارد اما امروز عده ای بین خود و مردم فاصله ایجاد می کنند که این فاصله گذاری جزو مکتب امام نیست.

نباید از اینکه فردا به ما رای ندهند، بترسیم

وی با بیان اینکه امام راحل سر آشتی با مستکبرین جهان نداشتنند، یادآور شد: ایشان می فرمودند که اگر مستکبرین بخواهند مقابل دین ما بایستند، مقابل دنیای آن ها خواهیم ایستاد اما امروز عده ای که دنبال سازش هستند می خواهند برجام، اف ای تی اف و یک سری قراردادهای ننگین را به نظام تحمیل کنند در حالی که این مسئله با تفکر و نهضت امام هیچ سازگاری ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ اعلام می کردند، خاطرنشان کرد: ایشان به استقلال کشور و رد سازش پذیری تاکید داشتند و تحت هیچ شرایطی، سلطه را نمی پذیرفتند. امام از ابتدای نهضت خود به وحدت ملی اعتقاد جدی داشتند و از همان ابتدا مردم را پای کار آوردند و در این مسیر بر وحدت شیعه و سنی و اقوام مختلف نیز تاکید می کردند.

عباسی با اشاره به اتفاقات سال گذشته در کشور گفت: دشمن برای برهم زدن وحدت ما نقشه داشته و دارد و ایمان مردم را نشانه گرفته است. اکنون نیز برای ترویج بی حجابی سرمایه گذاری کرده است. ما حجاب اجباری نداریم که عده ای القا کنند در نظام، حجاب اجباری وجود دارد. در واقع امروز جریانی در کشور داریم که به دنبال بی حجابی اجباری هستند که باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: عده ای هم در جامعه ترویج و تبلیغ می کنند که مردم حجاب را نمی خواهند! چه کسی این نظر سنجی را انجام داده است که مردم با حجاب مشکل دارند و حجاب را برداریم؟ حواسمان به بی حجابی اجباری باشد. باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه در زمینه اجرای حکم الهی مصمم باشیم و نباید از اینکه ممکن است عده ای فردا به ما رای ندهند بترسیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18119

ثبت دیدگاه

  1. Hello there, simply became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will appreciate should you continue this in future. Many other folks might be benefited from your writing. Cheers! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.