• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
21
دبیر شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد:

خاله زنک بازی، آفت مدیریت کلان شهری/ در همین صحن رأیم به شهردار را پس می گیرم

  • کد خبر : 18534
  • 22 خرداد 1402 - 21:19
خاله زنک بازی، آفت مدیریت کلان شهری/ در همین صحن رأیم به شهردار را پس می گیرم
دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه خاله زنک بازی، آفت مدیریت کلان شهری شده است، گفت: در صحن علنی به شهردار رای دادم و در همین صحن رأی خود را از وی بر می دارم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فاطمه منعمی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج گفت: برای نگارش این نطق بر نفسم حاکم شدم و تصمیم گرفتم نکاتی را هرچند ناخوشایند به استحضار مردم برسانم، هرچند می دانم که سخنان امروز من به گوش جمعیتی حدود دو میلیون نفری این شهر نمی رسد اما قصد دارم بگویم تا خواص جامعه بشنوند و بدانند.

وی افزود: قطعا برخی از آن ها از من هم بیشتر می دانند. همان هایی که جریان سازی و تصمیم سازی کرده و فضا را شلوغ و حاشیه را جای متن در مدیریت شهری ساری و جاری می کنند. آن هایی که در ملأ عام می گویند شورا و شهرداری و مدیریت شهری جای سیاسی نیست، بلکه یک نهاد خدماتی ـ اجتماعی است که باید تمام همت خود را برای این موضوع به کار گیرد و در انتخاب مدیرانش چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا را کنار بگذارد و مدیر متخصص انتخاب کند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: اما همین افراد در خفا و پشت پرده شهرداری را فضایی کاملاً سیاسی می بینند و مردم را به چشم برگه های رأی که قرار است با پست پاشی برای جریان و گعده ای خاص یا توجهشان را به آن افرادی که خودشان می خواهند آن ها رأی بیاورند جلب می کنند. مردم شهر به دنبال معلول علت ها هستند. مردم حدس می زنند و آنقدر بدبین شده اند که برخی مواقع با قطعیت در مورد دلیلی برای انجام نشدن کاری صحبت می کنند که آن دلیل وجود خارجی ندارد.

منعمی اذعان کرد: نتیجه این نارضایتی ها آتش زیر خاکستری شده که با یک جرقه شعله ور می شود و آسیب آن آنجاست که جوانانی مانند سید روح الله عجمیان و آرمان علی وردی زیر بارِ جهل و نادانی و نفرتی که امثال مدیرانی چون ما در ذهن مردم از این نظام مقدس ساختیم، شکنجه و شهید می شوند؛ خون پاک آن ها عده ای را بیدار کرد اما مسئولین و متولیان امور را خیر.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در بخش های مختلف تاکید کرد: خاله زنکی آفت مدیریت کلان شهری شده و این مشغولیت های این چنین چیپ و بچه گانه موجب درگیری عمیق اذهان مدیریتی در روزمرگی دم دستی و خاله خانباجی شده است. خاله زنک زدگی در سطح مدیریتی اگر با تغییر در ضوابط انتخاب مدیران اصلاح نشود، موجب حاشیه نشینی و گسست نخبگان از ساختار دیوانسالار خواهد شد و سوءاستفاده از قدرت و مقام اولین عارضه زودرس این بیماری مدیریتی است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: وقتی مردان کوچک عهده دار امور بزرگ می شوند عدالت، قربانی حتمی کسانی است که اتفاقا رشد حبابی آن ها محصول تبعیض موجود بوده و خاله زنکی اتفاقی ناخوشایند است که منجر به واپاشی اصل احترام در سلسله مراتب می شود؛ رفتار مبتنی بر حسب و بغض شخصی با دخالت دادن پنداشت های ذهنی و احساسی کنترل نشده که بر عملکرد تصمیم ساز مدیر خدشه وارد می کند.

منعمی خطاب به شهردار با بیان اینکه کیفیت انتخاب و انتصابات به صورت غیرعلنی برای همه محرز و مبرهن و کیفیت انتخاب و رای من به حضرتعالی هم مشخص است، متذکر شد: در صحن علنی به شهردار رای دادم و در همین صحن رأی خود را از وی بر می دارم، فارغ از اینکه با این روال، سرنوشت مدیریتی حضرتعالی چه خواهد شد. با شهردار تعامل نخواهم داشت و از همه اختیارات خود در انجام درست وظایفم در حوزه سیاستگذاری و نظارت استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18534

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.