• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
دبیر علمی و تخصصی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه:

خانواده ها در حال حرکت به سمت فردگرایی هستند

  • کد خبر : 23628
  • 09 آبان 1402 - 17:13
خانواده ها در حال حرکت به سمت فردگرایی هستند
دبیر علمی و تخصصی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گفت: موضوعی که موجب دغدغه خاطر ما شده این است که خانواده ها در حال حرکت به سمت فردگرایی هستند، بنابراین این سوق و انتقالی که در حال انجام است، رفتارهای یک سویه است که ما را دچار اختلال می کند.

به گزارش دیده بان البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد برمایی، دبیر علمی و تخصصی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه که برای نخستین بار در کشور در استان البرز با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهترین خانواده ات باش، من بهترین خانواده ام هستم، گف: یکی از مهم ترین مباحث در خانواده، فردیت است، یعنی خانواده از مجموعه ای از افراد تشکیل شده که شامل یک آقا، یک خانم و یک پسر یا یک دختر است که می توانند کودک یا نوجوان باشند.

وی مطرح کرد: موضوعی که موجب دغدغه خاطر ما شده این است که خانواده ها در حال حرکت به سمت فردگرایی هستند، بنابراین این سوق و انتقالی که در حال انجام است، رفتارهای یک سویه است که ما را دچار اختلال می کند. اکنون رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت ها و آسیب ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و راهبرد اساسی به دنبال حمایت از زیست بوم خانواده است.

دبیر علمی و تخصصی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه بیان کرد: استان البرز به عنوان ایران کوچک تنوعی از زیست بوم خانواده است و معدل ایران بزرگ را در دل دارد که با برگزاری این رویداد ما را به قاب پرافتخار جذاب خانواده ایرانی نزدیک می کند. با توجه به اینکه اطلاع رسانی صحیح از واقعیت ها و دستاوردها صورت نمی‌گیرد، در کارگروه های تخصصی این رویداد، تولید محتوای فاخری انجام شده که در سطوح مختلف رسانه ای و آموزشی در پلتفرمی خاص ارائه می شود.

برمایی با اشاره به اینکه مخاطب این رویداد خانواده بوده و در سایر نهادها نیز قابل اجراست، افزود: با توجه به اهمیت امر، به دستور رئیس جمهور مقرر شده نشان خانواده ایرانی طراحی شود. در سه بخش شناسایی و بهره گیری از ظرفیت انسان رسانه های فضای مجازی، فعالان کسب و کارهای خانوادگی و خانواده های کارآفرین و تولیدکنندگان علم در استان و روایت زندگی آن ها و تبدیل به مستند و پلتفرم های رسانه ای، فعالیت تبلیغی خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: این رویداد بار مالی برای استان ندارد و از مدیران این انتظار وجود دارد که ظرفیت های مردمی را با استفاده از امکانات خود فعال کنند. محتوای تولید شده در البرز در شبکه های ملی پخش می شود و آغاز فعالیت کارگروه ها با توجه به اولویت های استان خواهد بود. این رویداد در ۹ کارگروه مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغزیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده آغاز شد.

محسن احمدوند، دبیر کارگروه مدیریت خانواده نیز در این جلسه گفت: تمام خدمات و فناوری‌هایی که از دل خانواده و برای خانواده طراحی می‌شود، مورد هدف است و برای تحقق این هدف آموزش، پژوهش، گفتمان‌سازی و هدایت را در دستور کار داریم. همایش ملی مدیریت خانواده ذیل این رویداد برگزار می شود و پویش ملی کسب و کارهای خانوادگی دوست‌دار خانواده از دیگر برنامه‌هاست. سکوی مدیریت دانش برای فعالان خانواده برای پیدا کردن الگوهای خوب نیز انجام و رویداد یک روزه بازی‌آموزی مدیریت خانواده نیز اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تربیت محیط زیستی جامعه اظهار کرد: در حوزه محیط زیست با سه گام آگاهی، تغییر نگرش و تغییر رفتار به این موضوع ورود می‌کنیم. آموزش مهارت سبک زندگی پایدار در حوزه محیط زیست نیز هدف ماست. سه رویداد محیط زیستی نیز برگزار می شود. رویداد ملی را طراحی می‌کنیم که تا مرحله محلی پیش خواهد رفت. بازی مبادله، خانه تکانی سبز، فروش و حمایت و بوت کمپ نیز در این حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.