• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز:

خبرنگاران، مطالبه گری را ملاک عمل قرار دهند و نقش روابط عمومی نداشته باشند

  • کد خبر : 17549
  • 30 اردیبهشت 1402 - 16:41
خبرنگاران، مطالبه گری را ملاک عمل قرار دهند و نقش روابط عمومی نداشته باشند
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه مطالبه گری را ملاک عمل و فعالیت خود قرار دهند و نقش روابط عمومی ادارات و سازمان ها را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، رضا عباس زاده، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز امروز در نشست خبری با اعضای این مجموعه گفت: مسئله اقتصاد و معیشت اصحاب رسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است که ما نیز پیگیری های لازم را در این زمینه صورت می دهیم اما حمایت متولیات امر در استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیشتر باشد.

وی ضمن قدردانی از حمایت ها و همراهی های معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، به دغدغه خبرنگاران در خصوص توزیع عادلانه آگهی ها اشاره و مطرح کرد: برخی رسانه ها به منظور تحقق اهداف و نقش و جایگاه اجتماعی خود مطالبه گری و تلاش می کنند و برخی دیگر نیز اشتغال دولتی دارند و در راستای منافع آن مجموعه گام بر می دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز بیان کرد: برخی اصحاب رسانه مطالبی را در فضای مجازی عنوان و اقدام به مطالبه گری می کنند که به نتایج خوبی منتج شده است. خانه مطبوعات و رسانه ها یک انجمن یا تشکل صنفی است که اختیارات آن تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و خود به تنهایی اختیار تایید یا حذف اعضا را ندارد.

عباس زاده با اشاره به وظایف ۱۸ گانه خانه مطبوعات مطرح کرد: در طول سه سال گذشته، ۴۴ جلسه هیئت مدیره این مجموعه برگزار شده که از این تعداد ۲۹ جلسه رسمی بوده و ۹۹ مصوبه داشته که از این تعداد ۹۳ مورد محقق شده است. برگزاری جشنواره مطبوعات، مسابقات مختلف و تورهای گردشگری، امور رفاهی و برگزاری نشست هم اندیشی با مسئولین از جمله اقدامات ما بوده است.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان البرز، چهار میلیارد تومان بودجه به ساخت خانه مطبوعات این استان اختصاص یافت که از این مقدار، دو میلیارد تومان در اختیار ارشاد است و در حال رایزنی برای انتخاب مشاور هستیم که حدود پنج ماه به طول انجامیده است. قول مساعد به ما داده شده که تا هفته دولت، فضای ۶۰۰ مترمربعی خانه مطبوعات در شهرک اداره تحویل داده می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، مرکز نیکوکاری و … مطرح کرد: تفاهم نامه ای نیز با کانون وکلا منعقد شده تا خبرنگاران بتوانند زمانی که در درگیری با ارگان های دولتی در مورد اخبار، نیاز به وکیل دارند، به صورت رایگان از این امکان بهره مند شوند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: نشست هایی نیز با اداره کل امور مالیاتی، بازرسی و بیمه در خصوص مشکلات بیمه ای و مالیاتی اصحاب رسانه برگزار و راهنمایی های لازم بدین منظور انجام شده است. رسانه ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما این امر منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است و در صورتی که ارائه نشود، رسانه مربوطه مشمول ۱۵ درصد جریمه می شود.

تعداد اعضای خانه مطبوعات البرز در دوره جدید، ۱۱۳ نفر افزایش یافته است 

وی از واکسیناسیون یک هزار و ۶۰ نفر از اصحاب رسانه و خانواده های آن ها خبر داد و اظهار کرد: تعداد اعضای خانه مطبوعات استان البرز در ابتدای دوره سه ساله ما، ۲۳۳ نفر بوده و در این دوره ۱۱۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۲۰ نفر تغییر عضویت به مدیرمسئولی داده اند و ۴۰ نفر نیز صاحب امتیاز و سرپرست هستند و پس از ثبت نام در خانه مطبوعات، مستقیما عضو می شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ۶۰ ساعته در پنج محور برای اصحاب رسانه در رابطه با اعطای تسهیلات قرض الحسنه مطرح کرد: در سال گذشته ۶۵ نفر وام ۱۰ میلیون تومانی و ۸۵ نفر وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کرده و پنج نفر نیز برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده اند که از این تعداد دو نفر وام را دریافت کرده اند.

عباس زاده با بیان اینکه رایزنی با یکی از بانک های کرج در حال انجام است تا هر یک از اصحاب رسانه که اقدام به انتشار اخبار آن بانک کنند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی شوند، در خصوص تعاونی مسکن خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۲۰۰ نفر در این تعاونی ثبت نام کرده اند و حدود ۱۲۰ میلیون تومان به حساب آن واریز شده است.

وی افزود: چند جلسه در این رابطه برگزار شده و آخرین نشست فردا با حضور استاندار البرز در شورای اطلاع رسانی برگزار می شود و استاندار اعلام کرده که زمین هایی با ارزش افزوده بالا برای مسکن خبرنگاران اختصاص می یابد. در روزهای آتی آگهی اصلاح اساسنامه و تغییر هیئت مدیره تعاونی مسکن خبرنگاران چاپ و ماه آینده هیئت مدیره جدید تعیین می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز پیگیری امور مربوط به تعاونی مسکن خبرنگاران را در اولویت امور مربوط به مباحث معیشتی و رفاهی اصحاب رسانه دانست و در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جهاد تبیین، مقدمه ای برای اصلاح، تحول، مطالبه گری و روشنگری بوده و اصلی ترین نقش ما نیز مطالبه گری است.

عباس زاده با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تاکید کرد: با توجه به نقش پررنگ مطبوعات در جهاد تبیین، روشنگری و مطالبه گری، هرجا اتفاقی رخ داد، ما باید آتش به اختیار، با درک و عقلانیت، به حل موضوع بپردازیم بنابراین از اصحاب رسانه انتظار می رود مطالبه گری را ملاک عمل و فعالیت خود قرار دهند و نقش روابط عمومی ادارات و سازمان ها را نداشته باشند.

وی از برگزاری دو همایش جهاد تبیین با حضور اصحاب رسانه نیز خبر داد و یکی از لایه های اساسی جهاد تبیین را نخبگان به عنوان نمایندگان افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولین در زمینه روشنگری سنگین تر از ماست اما خبرنگاران که در خط مقدم اطلاع رسانی هستند، به افرادی که نگاه و ظرفیت آن ها در ظاهر، با عمل و باطنشان متفاوت است، اعتماد نکنند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17549

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.