• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به وزارت ارتباطات معرفی می‌شوند

  • کد خبر : 8681
  • 10 مرداد 1401 - 11:51
خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به وزارت ارتباطات معرفی می‌شوند
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی هماهنگی با وزارت ارتباطات، خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به این وزارتخانه معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساساً ملاک واحدی برای شناسایی خبرنگاران وجود ندارد و نبود نظام حرفه‌ای مشخص از ضعف‌های صنف روزنامه نگاری است. تشکل‌های مختلفی نیز به فعالیت مشغول هستند اما این الزام وجود ندارد که هرکس عضو این تشکل‌ها بود خبرنگار است.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالهاست سامانه جامع رسانه‌های کشور که صدور مجوزهای نشریات، کانون‌های تبلیغاتی و مواردی از این دست را بر عهده دارد برای عضویت خبرنگاران فعال است و ملاک معاونت مطبوعاتی برای حمایت مادی از خبرنگاران، عضویت آن ها در این سامانه است. به طور مثال خبرنگارانی که تمایل به عضویت در صندوق هنر دارند اول باید عضو سامانه جامع رسانه‌ها شوند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت های معنوی از همه خبرنگاران گفت: برای پیگیری امور جاری خبرنگاران و مواردی که قانون به ما اجازه می‌دهد قید خاصی نداریم اما در مواردی مانند اینترنت خبرنگاری، معرفی به صندوق هنر و مواردی که از این به بعد  رخ خواهد داد صرفاً به اعضای سامانه جامع خدمات می‌دهیم.

شمسایی تاکید کرد: برای عضویت خبرنگاران در سامانه، نامه تأیید مدیرمسئول به عنوان گواهی اشتغال به کار توسط خبرنگاران بارگذاری و به صورت دوره‌ای پالایش می‌شود. خبرنگاران می‌توانند با ورود به سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-rasaneh.ir نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود در بخش خبرنگاران این سامانه اقدام کنند.

شایان ذکر است، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت گفته بود امسال هم به مناسبت روز خبرنگار بسته های اینترنتی برای خبرنگارانی که معاونت مطبوعاتی آن ها را تأیید کند فعال خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8681

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.