• امروز : جمعه - ۱۴ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 5 December - 2025
3
فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج:

خطر تبدیل اقدامات مسئولان به شوی رسانه‌ای

  • کد خبر : 42937
  • 07 آبان 1404 - 16:55
خطر تبدیل اقدامات مسئولان به شوی رسانه‌ای
فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج گفت: اینکه مسئولان صاحب رسانه شخصی شوند، نکته مثبتی است، اما مشروط به آن‌که تمام تمرکز آن‌ها بر مدیریت رسانه و نمایش اقدامات خود نباشد. رسانه‌ای عمل کردن باید به پیگیری مسائل اصلی مردم و انعکاس واقعی نیازها و مطالبات آن‌ها منجر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ محمد فرمانی، فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج امروز در نشست خبری امام‌جمعه کمالشهر با اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، نقش اصحاب رسانه را در شکوفایی و پویایی جامعه تاثرگذار و مهم عنوان کرد و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر جلوگیری از ایجاد یاس و ناامیدی در مردم دارند که اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند این موضوع را در چارچوب جهاد تبیین بررسی کنند.

وی با اشاره به شرایط موجود و تبیین وضعیت مطلوب و نقشه‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده است عنوان کرد: امروز حتی ساده‌ترین افراد جامعه نیز  دشمنی دشمنان علیه ایران را درک می‌کنند؛ از تحریم‌ها تا رفتارها در مجامع بین‌المللی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی هدفمند علیه ایران. خط اصلی و مهمی که دشمن در عرصه رسانه دنبال می‌کند، ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که مهم‌ترین محور جنگ رسانه‌ای علیه ملت ایران به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج اظهار کرد: امام‌جمعه کمالشهر طی این مدت، به دو جامعه هدف ویژه توجه داشته است؛ نخست جامعه فرهنگیان و معلمآن‌که در ساخت ایران آینده و شکل‌دهی یک کشور قوی نقش بسیار مؤثر دارند، زیرا نسل آینده در مدارس ساخته می‌شود. دوم، مسائل فرهنگی به‌ویژه اصحاب رسانه است زیرا آن‌ها با ایجاد امید و تبیین وضعیت امیدوارانه می‌توانند مؤثر باشند.

فرمانی ادامه داد: هرچند ممکن است برخی مسئولان در حوزه‌های اقتصادی و مدیریت شهری ناکارآمدی‌هایی داشته باشند اما این موارد باعث نمی‌شود که روند کلی ظرفیت‌های کشور و اتفاقات مبارک رخ‌داده نادیده گرفته شود. در شرایط کنونی، برخی از رسانه‌های داخلی نیز متأسفانه خط ایجاد یأس و ناامیدی را دنبال می‌کنند، مطالبه‌ای که در مردم ناامیدی و یاس ایجاد کند را بازی کردن در زمین دشمن است.

وی ایجاد امید را پیشران پیشرفت کشور دانست و مطرح کرد: جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تحلیل های مختلفی از نگاه ما و دشمن در پی داشت، دشمن مدعی است ضربه سنگینی به ما وارد و ۲۵۰ نفر از فرماندهان و دانشمندان را ترور کرده و یک هزار نفر از مردم را به شهادت رسانده و به سامانه‌های پدافندی نیز ضربه زده است اما مهم این است که پایان جنگ به چه صورت رقم خورد.

فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج افزود: این نکته اهمیت دارد که دشمنی که خودش درخواست آتش‌بس داده، اکنون با ایجاد جنگ روانی و تهدیدات آتی تلاش می‌کند فضای کشور را در ترس و یأس نگه دارد و به‌شدت مردم ما را از طریق القای ترس محدود می‌کنند و می‌گویند فعالیت عمرانی، اقتصادی و اجتماعی نکنید و مدارس را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

فرمانی بیان کرد: اگر به فضای بازار و اقتصاد نگاه کنیم، این فضای ترس و یأس تلاش دارد مردم را به حالت انفعال برساند، اما مردم شجاع و پای‌کار ما، برخلاف تحلیل‌های دشمن، با همان اتحاد مقدسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همچنان در کنار نظام ایستاده‌اند. مهم‌ترین رسالت امروز اصحاب رسانه، ایجاد امید برای پیشرفت کشور و ساخت ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً اصحاب رسانه از مطالبه‌گری منع نمی‌شوند، اما مطالبه‌گری باید به‌گونه‌ای باشد که در مردم امید و انگیزه ایجاد کند، گفت: شهرهای اقماری و حاشیه‌ای شهرستان کرج مانند کمالشهر، به دلیل فاصله از مرکز، کمتر مورد سرکشی، رسیدگی و تخصیص منابع قرار می‌گیرند که توجه ویژه رسانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در مطالبه‌گری داشته باشد.

مردم تفاوت اقدام واقعی و تبلیغاتی را متوجه می شوند

فرمانی مطرح کرد: وقتی رسانه‌ها این مطالبات به‌حق را انعکاس می‌دهند، علاوه بر ایجاد امید در مردم، مسئولان نیز متوجه می‌شوند که رسانه‌ها نقش چشم بیدار و واسطه مردم در مطالبه‌گری را ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت انسان رسانه‌ها، برخی مسئولان به سمت این فضاها می‌روند و فعالیت‌های خود را در صفحات مجازی شخصی منتشر می‌کنند و خود را صاحب رسانه می‌دانند.

وی اضافه کرد: گاهی این فضاها تبدیل به ویترین و شوی رسانه‌ای می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که اقدامات محدود یا تبلیغاتی یک مسئول برجسته جلوه داده می‌شود و به‌جای پرداختن به مسائل اصلی مردم، صرفاً رضایت ظاهری عمومی ایجاد می‌کند. برخی رسانه‌ها نیز این اقدامات را بزرگ‌نمایی می‌کنند، درحالی‌که شاید مسئله اصلی مردم منطقه آن اقدام مسئول نبوده است.

فرمانی خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان صاحب رسانه شخصی شوند، نکته مثبتی است، اما مشروط به آن‌که تمام تمرکز آن‌ها بر مدیریت رسانه و نمایش اقدامات خود نباشد. رسانه‌ای عمل کردن باید به پیگیری مسائل اصلی مردم و انعکاس واقعی نیازها و مطالبات آن‌ها منجر شود. مردم باهوش هستند و تفاوت میان اقدامات واقعی و تبلیغاتی را تشخیص می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج اظهار کرد: امروز در فضای مجازی شاهدیم که برخی مسئولان با همراه داشتن دوربین، توبیخ یا تشر را مقابل دوربین انجام می‌دهند، اما پس از بررسی مشخص می‌شود که این اقدامات به مرجع قضایی یا پیگیری جدی نرسیده است. درواقع، صرفاً یک فضای رسانه‌ای جذاب و مردم‌پسند ایجاد شده اما اقدامات واقعی بسیار محدود بوده است.

وی با اشاره به اینکه این، فضای مطلوب مردم نیست، گفت: مردم باهوش هستند و متوجه این موضوع می‌شوند؛ نقدهای جدی نیز به این رویه وارد است که مسئول بدون پیگیری واقعی، فقط به شوی رسانه‌ای می‌پردازد. این مسئله نشان می‌دهد که کار رسانه‌ای واقعی و اثرگذار باید توسط اصحاب تخصصی رسانه دنبال شود تا مطالبات مردم به‌صورت عملیاتی و واقعی پیگیری شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=42937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.