• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
مدیرکل دامپزشکی البرز:

دامپزشکی گلبول سفید کالبد اقتصاد کشور و سلامت جامعه است

  • کد خبر : 28587
  • 07 خرداد 1403 - 16:55
دامپزشکی گلبول سفید کالبد اقتصاد کشور و سلامت جامعه است
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: دامپزشکی گلبول سفید کالبد اقتصاد کشور و بهداشت و سلامت عمومی جامعه است که با پدافند غیرعامل ۹۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام را کنترل می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رفیعی پور، مدیرکل دامپزشکی استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در رزمایش ملی جهاد دامپزشکی که در طالقان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از کارگزاران نظام با اشاره به اینکه امروز در این مراسم گرد هم آمده‌ایم تا به حوزه اقتصاد و سلامت و بهداشت عمومی جامعه کمک کنیم، گفت: ماهیت فعالیت سازمان دامپزشکی به حوزه پدافند غیرعامل بر می‌گردد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه این نوع پدافند مانند گلبول سفید در کالبد انسان است، عنوان کرد: دامپزشکی گلبول سفید کالبد اقتصاد کشور و بهداشت و سلامت عمومی جامعه است که با پدافند غیرعامل ۹۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام را کنترل می‌کند تا جامعه انسانی به آنها مبتلا نشوند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در حوزه مدیریت بحران نیز مسوولیت‌هایی را به صورت مستقیم بر عهده دارد، مطرح کرد: در این رزمایش اکیپ‌های دامپزشکی اقدام به تزریق واکسن به دام‌ها می‌کنند تا مردم درگیر بیماری‌های مشترک خطرناک نشوند. جابجایی واکسن در دستان همکاران دامپزشکی برای حفظ سلامت و سرمایه دامی عامل خطری برای آنهاست.

رفیعی پور با تاکید بر اینکه ما باید مرزهای ایمنی بیماری‌های دامی را در حوزه حیات وحش و حیات اهل مدیریت و کنترل کنیم، اظهار کرد: خرداد ماه زمان مبارزه و مقابله با این بیماری‌ها بوده و فعالیت‌های دامپزشکی پیش بینی شده است. در این رزمایش فعالیت اکیپ‌های دامپزشکی در حوزه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام بوده و در کل وظیفه دامپزشکی پشتیبانی از تولید و سلامت مردم است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28587

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.