• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
15
همزمان با اولین روز از هفته دولت؛

دبستان شهید نخبه روستا در روستای حاجی بیک نظرآباد افتتاح شد

  • کد خبر : 21604
  • 02 شهریور 1402 - 21:48
دبستان شهید نخبه روستا در روستای حاجی بیک نظرآباد افتتاح شد
آئین افتتاح دبستان خیری مشارکتی شهید محمدحسین نخبه روستا به یاد مرحومه تاج الملوک زعیم کهن، امروز همزمان با اولین روز از هفته دولت در روستای حاجی بیک نظرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین افتتاح دبستان خیری مشارکتی شهید محمدحسین نخبه روستا به یاد مرحومه تاج الملوک زعیم کهن، امروز همزمان با اولین روز از هفته دولت، با حضور استاندار البرز، مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در روستای حاجی بیک نظرآباد برگزار شد.

حسین بغدادی، فرماندار شهرستان نظرآباد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دولتمردان تراز انقلاب در جمهوری اسلامی ایران، هفته دولت را بهانه ای برای تجلیل از آن ها دانست و گفت: در این هفته، ۴۶ پروژه به ارزش ۳۲۸ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسند که به صورت مستقیم ۴۶۰ شغل ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند، در بخش های کشاورزی، آموزش و پرورش، صنعت و پایش تصویری هستند، مطرح کرد: برنامه های جدی و پروژه های بزرگ دیگری نیز در این شهرستان خواهیم داشت که در این راستا، ابرپروژه عمرانی نظرآباد که پروژه انتقال آب به ارزش بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان است، پایان مهر ماه به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان نظرآباد از افتتاج کارخانه تولیدات دارویی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و کارخانه ای در حوزه موادغذایی کودک به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: آنچه در این شهرستان، در حال وقوع است، حاصل اتفاق نظر دولتمردان، عنایت رئیس جمهور و استاندار البرز و وفاق مثال زدنی و پیگیری های مجدانه مسئولین مربوطه و دستگاه های اجرایی است.

سید ناصر حسینی، خیر مشارکت کننده در این پروژه نیز اظهار کرد: خدا را شاکرم که این توفیق را به بنده عنایت کرد که به نیت مادر مرحومم، در احداث این مدرسه مشارکت داشته باشم. همکاری در این امر، یک هدیه الهی بوده که مرا بدهکار خداوند در برابر الطافش کرده است. امیدوارم در این آموزشگاه، گام های موثری در راستای علم و ادب و فرهنگ برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه هر کار خیر، یک هدیه از جانب خداوند است، عنوان کرد: نمی دانم چگونه باید خداوند را شکر کنم که این قرعه به نام ما افتاد و در این مسیر قرار گرفتیم. بنده هم در این مدرسه تحصیل و هم در آن تدریس کرده ام. پدرم نیز فرهنگی و معلم قرآن بود که بنا بر قسمت و خواست الهی، زمانی که حدودا چهار ساله بودم، او را در یک سانحه تصادف از دست دادم.

این خیر با بیان اینکه چهار برادر و سه خواهر دارم، خاطرنشان کرد: ما پنج برادر راه پدرمان را ادامه دادیم و همگی فرهنگی شدیم و افتخارمان نیز این است که معلم هستیم. به پاس قدردانی از زحمات مادر مرحوممان که در نبود پدر، زحمات بسیاری برای ما کشید، درصدد احداث مدرسه ای به منظور زنده نگهداشتن نام و یاد او برآمدیم.

حسینی گفت: حدود سه سال پیش که عملیات ساخت این مدرسه آغاز شده بود، در روز عید سادات ضمن زیارت اهل قبور، اقدام به شستشوی مزار سادات کردیم که شب هنگام مادرم به خواب من آمد و گفت: قبر همه سادات را شستی، قبر مرا هم شستی؟ گفتم بله. وی گفت: چرا مزار شهید نخبه روستا را نشستی؟ گفتم: مادر این شهید سید نبود، من قبر سادات را شستم. وی پاسخ داد: او کمتر از سادات نبود، چرا قبرش را نشستی؟

وی بیان کرد: صبح وقتی از خواب بیدار شدم، ساعت ۶ و نیم صبح به گلزار شهدا رفتم و قبر شهید نخبه روستا را شستم. قصد داشتم این مدرسه را به نام آموزشگاه مهر مادر نامگذاری کنم اما این خواب الهی شد که آن را به نیت مادرم، به نام شهید محمدحسین نخبه روستا تغییر دهم و از مسئولین نیز درخواست کردم که این نام را تغییر ندهند.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید و هفته دولت، پروژه های آموزشی، پرورشی و ورزشی جدیدی افتتاح می شوند و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند که این مدرسه یکی از آن ها در سال جاری است.

وی ضمن قدردانی از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیرینی که همواره یار و یاور مسئولین هستند، توضیح داد: امروز مدرسه ۶ کلاسه شهید نخبه روستا با مشارکت خیر با دارا بودن همه امکانات و فضاهای جانبی موردنیاز دانش آموزان در روستای حاجی بیک شهرستان نظرآباد با حضور استاندار البرز و سایر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد و از این پس، دانش آموزان این روستا می توانند از آن بهره مند شوند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21604

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.