• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
دیده بان البرز گزارش می دهد؛

در جلسه امروز شورای شهر کرج چه گذشت؟/ اما و اگرهای تصویب لایحه ارتقای معیشت آتش نشانان

  • کد خبر : 9425
  • 15 شهریور 1401 - 21:57
در جلسه امروز شورای شهر کرج چه گذشت؟/ اما و اگرهای تصویب لایحه ارتقای معیشت آتش نشانان
هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج امروز در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار و لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری، مدیران شهری، اصحاب رسانه و جمعی از آتش نشانان کرجی در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار و لوایحی با موضوعاتی از جمله ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان و اختصاص اعتبار به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر کرج

علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه از برگزاری انتخابات کمیسیون های تخصصی شورای شهر کرج در روزهای گذشته و انتخاب اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون ها در دومین سال فعالیت شورای ششم خبر داد و گفت: اولین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی سال دوم فعالیت شورای شهر در دوره ششم برگزار و سید مرتضی اعتصامی به عنوان رئیس، حسین مهاجری به عنوان نائب رئیس و جواد چپردار به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند.

وی افزود: در بیست و نهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، مریم قهرمانی به عنوان رئیس، عمار ایزدیار به عنوان نائب رئیس و علیرضا رحیمی به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شدند. همچنین در یازدهمین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی، حسین مهاجری در جایگاه رئیس، علی ذبیحی در جایگاه نائب رئیس و علیرضا رحیمی نیز در جایگاه دبیر این کمیسیون قرار گرفتند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج، در شانزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز، علیرضا سعیدی به عنوان رئیس، علیرضا رحیمی به عنوان نائب رئیس و عمار ایزدیار به عنوان دبیر این کمیسیون و در سیزدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج نیز، جواد چپردار به عنوان رئیس، سید مرتضی اعتصامی به عنوان نائب رئیس و مسعود محمدی به عنوان دبیر انتخاب شدند.

قاسم پور ادامه داد: در نوزدهمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل، علیرضا رحیمی به عنوان رئیس، مسعود محمدی به عنوان نائب رئیس و مریم قهرمانی صارم نیز به عنوان دبیر این کمیسیون و در شصت و دومین جلسه کمیسیون تلفیق نیز، مسعود محمدی به عنوان رئیس، علیرضا رحیمی به عنوان نائب رئیس و عمار ایزدیار به عنوان دبیر این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شدند. اعضای کمیسیون ها با دقت و تلاش مسائل را بررسی و در صحن علنی مطرح می کنند.

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج در خصوص لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان عنوان کرد: بی شک همه ما به کار آتش نشانان واقف هستیم؛ طی این مدت که گاها نارضایتی هایی از سوی آن ها مطرح شد، حرف دل آن ها شنیده و مقرر شد به جهت جبران رشادت های آن ها و دشواری هایی که در اجرای ماموریت های خود متحمل می شوند، این لایحه تنظیم شود.

وی در خصوص علت دوفوریتی این لایحه توضیح داد: از حدود پنج ماه پیش، پرسنل آتش نشانی به دنبال بهبود این شرایط و متفاوت شدن وضعیت دریافتی آن ها نسبت به گذشته بودند که این موضوع، کاملا به حق است زیرا مبلغ دریافتی برخی از آن ها در قبال کاری که انجام می دهند و سختی هایی که متحمل می شوند، بسیار ناچیز است. به دلیل اینکه پیگیری این موضوع از مبادی ذیربط و مراجع ذیصلاح بسیار زمانبر بود، لایحه ای در خصوص اصلاح و ترمیم وضعیت آن ها تنظیم شد.

چرا باید کار به تجمع برسد؟

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شایسته است که در این زمینه کار کوتاه مدتی از سوی ما انجام شود اما فعالیت دراز مدت در خصوص تغییر رسته شغلی این قشر، از سوی مجلس و هیئت دولت در حال پیگیری است. ۵۶ ساعت کار کارشناسی با حضور مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و رؤسای سازمان آتش نشانی انجام شده است و با توجه به آسیب زا شدن معیشت آنان، از همکاران تقاضا می شود به این لایحه رأی مثبت بدهند تا بخشی از کار پیش رود.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خود را از جنس مجموعه شهرداری می دانم و با کار آتش نشانان آشنا هستم، خطاب به مدیریت شهری عنوان کرد: چرا باید کار به جایی برسد که تجمع شکل گیرد؟ علیرغم مقاومت های صورت گرفته با عدالت توزیعی، با اصرار شورای شهر، این موضوع در تباصر بودجه مصوب شد. مسئولین سازمان ها و حوزه های کاری شهرداری این فضاها را مدیریت کنند تا بتوانیم کسری ها را منطقی و بدون هیاهو مرتفع کنیم.

پس از تصویب دو فوریتی این لایحه با اکثریت آرا، رئیس شورای اسلامی شهر کرج متذکر شد: آمدن آتش نشانان به کف خیابان و تجمع مقابل شهرداری و خوراک دادن به آن هایی که نباید داده می شد، کار درستی نبود. بی شک دید ما به این موضوع مثبت بود که رأی مثبت دادیم وگرنه دوفوریتی لایحه تصویب نمی شد. ما به دلیل اعتراض کارکنان آتش نشانی و آمدن آن ها به کف خیابان، به این موضوع رسیدگی نکردیم، بلکه پیش از این نیز پیگیر اجرای طرح ارتقای معیشت آن ها بودیم.

مجتبی حاجی قاسمی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن اعلام مخالفت خود با دوفوریتی بودن این لایحه تصریح کرد: در شأن شورای شهر نیست که لایحه ای غیرکارشناسی را تصویب کند که با قوانین جاری همخوانی ندارد. ظاهرا برخی موضوعات وارونه جلوه داده می شود؛ همانگونه که معیشت آتش نشانان حائز اهمیت است، موضوع کارمندان نیز اهمیت دارد. ای کاش یک بار قانون کار و مباحث مربوط به سختی کار و اضافه کاری را مطالعه می کردید تا در اداره کار، شهرداری با دفاع اشتباه محکوم نشود.

فاطمه منعمی، دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج متذکر شد: آقای حاجی قاسمی به نظرم تند صحبت می کنید؛ با توجه به برگزاری جلسات متعدد با حضور اعضای کمیته منابع انسانی، غیرکارشناسی تلقی کردن این لایحه، توهین به اعضای این کمیته است زیرا زمان زیادی صرف شد و بررسی های لازم در این زمینه صورت گرفت. لازم به ذکر است که این لایحه فقط مربوط به آن دسته از نیروهای عملیاتی است که قرارداد کارمندی دارند، پس ربطی به اداره کار ندارد و مشمول قانون استخدام کشوری می شوند.

علی ذبیحی، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن ابراز گله مندی از تجمع پرسنل آتش نشانی بیان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا موضوعات و مشکلات موجود را در داخل مجموعه مدیریت شهری برطرف کنیم؛ در خصوص موضوع آتش نشانان، رد پاهایی مشاهده می شود که مطلوب و زیبا نیست. در کمیته پرسنلی علاوه بر مسائل مربوط به این حوزه، موضوعات دیگری نیز مطرح شد که از جمله آن ها می توان به تعیین تکلیف کارمندان و کارگران اشاره کرد.

آماده باش آتش نشانان با سایر مشاغل متفاوت است

رحیمی مطرح کرد: بنده همیشه به نظرات کمیته ها احترام می گذارم و نظر مثبت خود را اعلام می کنم اما صحبت های آقای حاجی قاسمی، حساسیتم را بیشتر کرد. به نظرم بند یک این لایحه که در خصوص افزایش میزان اضافه کاری پرسنل آتش نشانی تا سقف ۱۷۵ ساعت است، باید با تشخیص، نظر و تأیید رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اجرا شود. بند دیگری که در خصوص تعطیلات کاری آن هاست نیز فقط باید افرادی که در ایام تعطیل در محل کار بودند، را شامل شود.

قهرمانی صارم گفت: اگر اعتمادی نیست، وجود کمیته های مختلف معنی ندارد؛ می توانیم هر ۱۳ نفر بحث و بررسی های لازم را انجام دهیم و به نتیجه برسیم تا یکدیگر را متهم نکنیم. اعضای کمیته نیروی انسانی قوانین و مواردی که بعضا وظیفه شخص دیگری بوده را به صورت گام به گام بررسی کردند و به اعتقاد من خروجی مطلوبی نیز داشتند. در خصوص بند مربوط به حق آماده باش آتش نشانان باید گفت که آماده باش این قشر با سایر مشاغل متفاوت است زیرا از زمان حضور در سازمان تا زمان خروج باید آماده باش باشند.

حاجی قاسمی خاطرنشان کرد: اینکه قشری اعتراض کنند و بعد همان افراد متن و لایحه بدهند، اگر نامش تعارض منافع نیست، پس چیست؟ در پاسخ به صحبت های خانم منعمی در خصوص اینکه این لایحه مربوط به پرسنل با قرارداد کارگری نیست، سؤالم این است که در کجای لایحه این موضوع درج شده است؟ ظاهرا شورای شهر و آتش نشانی به بخشنامه هیئت وزیران در خصوص تعیین مشاغل سخت و زیان آور سازمان آتش نشانی توجهی نکرده است.

عمار ایزدیار، سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز اظهار کرد: اگر دم از عدالت توزیعی می زنیم، این امر باید در دو مدل محقق شود؛ یا قانونی است و دولت باید نسبت به اجرای آن اقدام کند و یا شورای شهر باید در قالب رفاهیات اتفاقی را رقم بزند. ما نمی توانیم قانون را تغییر دهیم و تنها کاری که از دست ما بر می آید، همین است. این لایحه فقط مربوط به نیروهایی است که مشمول قانون کار و کارگری نیستند. موضوع رفاهیات در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز پیش بینی شده است.

حدود ۹۰ درصد پرسنل آتش نشانی کرج، نیروهای عملیاتی هستند

محمد یساولی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز در این جلسه گفت: سازمان آتش نشانی دارای دو بخش است؛ بخش اداری سازمانی و بخش عملیاتی. این سازمان حدود ۶۰۰ نفر نیرو دارد که حدود ۱۰ درصد آن ها پرسنل اداری و حدود ۹۰ درصد نیروهای عملیاتی هستند؛ از این ۹۰ درصد که حدود ۵۲۵ نفر را شامل می شود، حدود ۴۹۰ نفر کارمند و حدود ۳۰ نفر کارگر در شرف بازنشستگی هستند.

وی عنوان کرد: چندین سال است که شهرداری کرج آتش نشانان را بر حسب آزمون و شرایط استخدامی کشوری استخدام می کند و تابع قوانین و مقررات ابلاغ شده از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است. سازمان آتش نشانی تنها سازمانی است که ضوابط و مقررات سازمان امور اداری و استخدامی کشوری در چارت سازمانی آن حکمفرماست.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بیان کرد: در خصوص درجات آنش نشانان، سازمان شهرداری ها آیین نامه را تنظیم و ابلاغ کرده که در آن چند آیتم از جمله آموزش، آمادگی جسمانی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و … برای اعطای درجه در نظر گرفته شده است. اعطای درجات موجب افزایش انگیزه آتش نشانان جهت ارتقای آمادگی جسمانی، مدرک و … است.

یساولی با اشاره به مطالب مطرح شده توسط دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج در خصوص آماده باش نیروهای آتش نشانی عنوان کرد: آماده باش این قشر با سایر نیروها قابل مقایسه نیست؛ بنده آتش نشان نیستم اما در چهار دوره و به مدت ۶ سال در این سازمان فعالیت کرده ام و با جنس کار را آشنایی دارم. آتش نشان ها هر روز در شیفت های کاری خود در کلاس های آموزشی شرکت می کنند تا اطلاعات خود را بروزرسانی کنند و آمادگی جسمانی خود را نیز افزایش دهند.

دوفوریتی لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان با اکثریت آرا به تصویب رسید و سپس اصل لایحه به رأی گیری گذاشته شد. بند یک لایحه در خصوص افزایش میزان اضافه کار پرسنل تا سقف ۱۷۵ ساعت با تأیید رئیس سازمان بسته به میزان و نحوه عملکرد هر نیرو و بند دو در خصوص تعطیلات کاری پرسنل عملیاتی این سازمان با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسید.

بند سه این لایحه در خصوص رفاهیات با قید اجرای آن تا پایان سال جاری و بند چهار نیز که در خصوص حق درجات بود، با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسید. بند پنج در خصوص حق غذای گرم با قید اینکه بر اساس تورم سالانه پرداخت شود نه متناسب با افزایش حقوق، تنها پنج رأی را به خود اختصاص داد و به تصویب نرسید. بند ۶ این لایحه در خصوص صعوبت شغلی نیز تصویب نشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9425

ثبت دیدگاه

  1. cheap tadalafil 10mg tadalafil 10mg sale buy ed pills tablets

  2. where to buy cefadroxil without a prescription buy epivir for sale proscar 5mg over the counter

  3. order fluconazole 200mg pill ampicillin pills buy ciprofloxacin 500mg

  4. buy estradiol 1mg pill estrace 1mg usa prazosin 1mg canada

  5. metronidazole 400mg ca purchase metronidazole generic cheap cephalexin

  6. order generic cleocin 150mg cleocin 300mg drug buy fildena generic

  7. buy avana avana tablet purchase diclofenac pill

  8. nolvadex 20mg pills order budesonide generic buy ceftin 250mg sale

  9. how to get indomethacin without a prescription buy terbinafine pill cefixime canada

  10. amoxicillin usa buy biaxin 500mg generic buy clarithromycin 250mg generic

  11. buy careprost for sale buy robaxin 500mg generic order trazodone without prescription

  12. buy clonidine 0.1 mg for sale buy generic catapres order tiotropium bromide 9 mcg sale

  13. suhagra 50mg for sale order aurogra 100mg sildenafil tablets

  14. order minocin online cheap cost terazosin 1mg buy cheap generic actos

  15. order leflunomide pills buy sulfasalazine 500 mg online cheap order generic sulfasalazine 500 mg

  16. azithromycin pills order omnacortil 10mg for sale cheap gabapentin generic

  17. over the counter cialis tadalafil 5mg without prescription cialis 20mg price

  18. furosemide for sale online buy doxycycline 200mg pill order ventolin inhalator without prescription

  19. stromectol tablets for sale order prednisone 40mg online cheap prednisone 5mg generic

  20. buy vardenafil medication hydroxychloroquine 200mg tablet generic hydroxychloroquine 200mg

  21. buy levitra 10mg online cheap zanaflex over the counter buy plaquenil 400mg without prescription

  22. buy altace paypal ramipril 5mg tablet cost arcoxia 120mg

  23. cost olmesartan 10mg verapamil drug depakote 250mg generic

  24. where can i buy asacol generic asacol 400mg brand irbesartan 300mg

  25. order carvedilol 25mg pills buy cenforce 50mg sale chloroquine 250mg usa

  26. buy amlodipine 10mg online cheap omeprazole online order prilosec to treat indigestion

  27. lopressor 50mg sale medrol 16mg pills where to buy medrol without a prescription

  28. purchase triamcinolone online cheap purchase clarinex online order claritin 10mg online

  29. ampicillin 250mg sale ampicillin brand buy flagyl generic

  30. trimethoprim pills order generic cleocin 150mg cleocin 150mg generic

  31. buy toradol online cheap colchicine 0.5mg sale buy propranolol generic

  32. erythromycin 250mg price nolvadex where to buy oral tamoxifen

  33. order budesonide sale purchase budesonide online cheap buy careprost eye drops for sale

  34. cost robaxin 500mg desyrel price sildenafil 50mg brand

  35. buy sildenafil without prescription generic estrace buy generic estrace 2mg

  36. order generic lamictal 200mg prazosin canada purchase minipress pills

  37. lamisil buy online buy generic amoxicillin 500mg buy amoxicillin pill

  38. buy anastrozole cheap order catapres 0.1mg online cheap buy catapres 0.1 mg sale

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.