• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

دستبند پلیس البرز بر دستان کلاهبرداران اسکیمری

  • کد خبر : 2381
  • 25 آذر 1399 - 22:28
دستبند پلیس البرز بر دستان کلاهبرداران اسکیمری
سرپرست پلیس فتا استان البرز، از دستگیری اعضای باند دو نفره کلاهبردارانی که با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده بودند توسط پلیس فتا البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا استان البرز خبر داد: اعضای باند دو نفره کلاهبرداری که با اجاره یک دکه در جاده چالوس، با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی ۱۲۴ نفر از شهروندان کرده و هشت میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا البرز دستگیر شدند.

وی افزود: ۳۰ نفر از شهروندان به پليس فتا استان البرز مراجعه و اعلام کردند در حالی که کارت بانکی آن ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها صورت گرفته است.

سرپرست پلیس فتا استان البرز ادامه داد: بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در بررسي های اوليه مشخص شد که برداشت های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اينترنتي نبوده است.

به گفته جلیلیان با توجه به اینکه متهمان به صورت فيزيکی اقدام به خالی کردن حساب ها از طریق خرید طلا و ارز کرده بودند، شک ماموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

وی با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد همه مالباختگان اقدام به خرید از یک دکه در جاده چالوس کرده بودند ادامه داد: بلافاصله صاحب دکه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد در یک بازه زمانی چند ماهه دکه و دستگاه پوز آن را به دو نفر میانسال که با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند، اجاره داده است.

سرپرست پلیس فتا استان البرز یادآور شد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانپارس شناسایی کردند و با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از محل تعدادی تجهیزات رایانه ای مربوط به کپی کارت های بانکی را کشف کردند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و تاکنون به کپی برداری و برداشت از حساب ۱۳۴ نفر از شهروندان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرده است.

وی با بیان این که همدست متهم بسیار حرفه ای بوده و هیچ گونه ردی از خودش برجای نگذاشته بود، گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده مخفیگاه متهم ردیف اول پرونده را در تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه اسکیمر، ۹۴ کارت بانکی کپی شده و تعداد زیادی کارت بانکی خام را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهم دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی تحت تعقیب پلیس فتا و مراجع قضائی در چند استان از کشور بوده، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند که ارزش کلاهبرداری از آن ها هشت میلیارد ریال تخمین زده شده است.

سرپرست پلیس فتا استان البرز با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی مالباختگان این پرونده تاکید کرد: شهروندان از قرار دادن کارت بانکی در اختیار فروشنده های دوره گرد خودداری کنند و حتما بر نحوه کارت کشیدن آن ها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2381

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.