• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

دستبند پلیس بر دستان پزشک قلابی در کرج

  • کد خبر : 2180
  • 19 آذر 1399 - 17:26
دستبند پلیس بر دستان پزشک قلابی در کرج
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که با جعل عنوان و ارائه کارت نظام پزشکی قلابی اقدام به ویزیت شهروندان می کرد، توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری پزشک قلابی در کرج خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر جعل کارت و گواهی نظام پزشکی توسط پزشک قلابی و ویزیت بیماران در مطب های سطح شهر کرج، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان در تحقیقات اولیه با استعلام مدارک پزشکی متهم از صحت اخبار و جعلی بودن مدارک وی مطمئن و متوجه شدند که متهم با جعل مدارک هویتی و پزشکی به عنوان متخصص پوست، در چندین کلینیک و مطب اقدام به ویزیت بیماران پوستی می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اذعان کرد: بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی محل کار وی در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده تحت تعقیب قرار گرفت و در یک فرصت مناسب کارآگاهان وارد عمل شدند و این پزشک قلابی را حین ویزیت بیمار در مطب دستگیر و از وی یک عدد مهر پزشکی جعلی نیز کشف کردند.

نادربیگی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه کلاهبرداری است و در گذشته نیز به جرم جعل عنوان دندانپزشک دستگیر و پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده است، تصریح کرد: با اشرافیت پلیس، متهم در کمتر از سه ماه  شناسایی و فعالیت غیرمجاز وی متوقف شد.

وی با بیان اینکه نامبرده تا کنون اقدام به ویزیت ۳۰۰ نفر از شهروندان کرده است، یادآور شد: تاکنون ۲۰ نفر از شاکیان این پزشک قلابی شناسایی شده اند؛ بررسی ها حاکی از آن است که متهم از هر یک از طعمه های خود، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد، متهم با برقراری ارتباط و دوستی با یکی از بیمارانش اقدام به سرقت یک دستگاه لیزر پوست از منزل وی  کرده و همچنین چهار دستگاه پزشکی تقلبی را نیز به قیمت بالایی به بیمارانش فروخته است.

نادربیگی با بیان اینکه در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان، ارزش کلاهبرداری این متهم هشت میلیارد ریال تخمین زده شد.

وی با تاکید بر ضرورت مراجعه شهروندان به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان، از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست کرد برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2180

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.