• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
بر اساس قانون بودجه سال 1402؛

دستگاه هایی اجرایی باید یک درصد از بودجه خود را در حوزه ایثار و شهادت هزینه کنند

  • کد خبر : 19760
  • 22 تیر 1402 - 14:10
دستگاه هایی اجرایی باید یک درصد از بودجه خود را در حوزه ایثار و شهادت هزینه کنند
استاندار البرز با اشاره به نحوه هزینه کرد بند «و» تبصره 9 قانون بودجه سال 1402 گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه سال جاری خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

به گزارش دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در بیستمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، با محوریت معاونت سینمایی، اقدامات و امور اداری لازم را در راستای ساخت فیلم های سینمایی شهیدان غلامرضا کیانپور و شعبان نصیری انجام دهند. ساخت فیلم سینمایی در مورد شهدا، کار ارزشمندی است که نیاز به بودجه و تلاش مضاعف دارد، لذا باید اهتمام بیشتری نسبت به این امر داشته باشیم.

وی با اشاره به نحوه هزینه کرد بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در این خصوص همه دستگاه های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه سال جاری خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند. در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه های لازم را احصا و سرفصل های مربوطه را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کند؛ ابداع و نوآوری در این زمینه امری مهم است که می تواند موثر واقع شود.

استاندار البرز مطرح کرد: به مناسبت ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، صداوسیما با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز یک کار و بسته فرهنگی ویژه ارائه کنند. استانداری و فرمانداری ها نیز نسبت به انجام یک کار جمعی و تقدیر از آزادگان شاغل در دستگاه ها اقدام کنند و دستگاه های اجرایی نیز نسبت به اجرای طرح سپاس در این روز اهتمام ویژه داشته باشند.

کنگره شهدای غریب برگزار می شود

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد شهید در جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش دبیری و هماهنگ کنندگی و همچنین نقش اجرایی در این حوزه نیز دارد، بیان کرد: باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات به ایثارگران اهتمام بیشتری داشته باشیم که در این راستا، تشکیل این جلسه بسیار موثر است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال گذشته اظهار کرد: برگزاری ۱۰۴ یادواره، مراسم و برنامه، اکران بیش از ۶ هزار متر بنر تبلیغاتی، تالیف پنج جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت و اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران به اردوهای زیارتی، تفریحی و فرهنگی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از ۱۴ هزار دیدار با ایثارگران با مشارکت دستگاه های اجرایی و حضور مسئولین استانی از جمله نماینده ولی فقیه، استاندار و سایر مسئولین لشگری خبر داد و با اشاره به ساخت فیلم سینمایی در حوزه ایثار و شهادت مطرح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، پس از تائید فیلم نامه توسط کارگروه هنری خود، تامین ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم را تقبل خواهد کرد.

رستمیان در رابطه با برنامه های بزرگداشت ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی توضیح داد: از یک هزار و ۵۲ آزاده در استان البرز، ۹۱۲ نفر در قید حیات هستند و ۶ نفر هم غریبانه به شهادت رسیده اند. کنگره شهدای غریب نیز به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آزادگانی که غریبانه در اردوگاه های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از دستگاه های اجرایی انتظار می رود در برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۶ مرداد ماه، مشارکت و در این زمینه نقش اجرایی داشته باشند، به روند بهسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج نیز اشاره و اضافه کرد: زحمات بسیاری در راستای بهسازی این گلزار صورت گرفته اما بخشی از آن هنوز کامل نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: یکی از موارد موجود، احداث مرکز فرهنگی و موزه آثار شهدا در این گلزار است که علیرغم پیگیری های صورت گرفته هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است که امیدواریم در آینده نزدیک با اهتمام مسئولین، اقدامات لازم به منظور بهسازی گلزار شهدا و احداث این مرکز فرهنگی که آبروی استان است، صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19760

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.