• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
1
رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

دستگیری رمال و دعانویس مجازی در البرز/ ترفند درخواست ارسال طلا برای نوشتن دعا

  • کد خبر : 28993
  • 26 خرداد 1403 - 12:43
دستگیری رمال و دعانویس مجازی در البرز/ ترفند درخواست ارسال طلا برای نوشتن دعا
رئيس پليس فتای استان البرز از شناسايي و دستگيري متهم پرونده رمالي و دعانويسي که با فريب قربانيان اقدام به سرقت طلا و اموال آنان از طريق فضاي مجازي مي کرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: يکي از شهروندان به پليس فتای البرز مراجعه و اعلام کرد که يک پيج اينستاگرامي که کارش دعانويسي بوده پس از ارتباط گرفتن و گفتن مشکلاتم به من گفت که بايد طلا بفرستي روي آن برايت دعا بنويسم، بنابراین پرونده اي در اين خصوص تشکيل شد و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسي هاي تخصصي کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سايبري اين پليس، متهم در سريع ترين زمان ممکن شناسايي و طي عملياتی غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير شد. تاکنون پنج نفر شاکي که به اين شيوه از آنان کلاهبرداري شده شناسايي شده اند. با بررسي خودروي متهم بیش از ۱۰ قطعه طلا که قربانيان براي او ارسال مي کرده اند کشف و مالکان آنها شناسايي شد.

سرهنگ جلیلیان با بيان اينکه افراد و خانواده‌ها نبايد به اين سايت‌ها اطمينان کنند بلکه باید با فرهنگ‌سازي، تقويت باور‌هاي ديني و افزايش آگاهي با اين شيوه و شگرد متقلبانه مقابله شود، اعلام کرد: در صورتي که هم‌وطنان در دام کلاهبرداران رايانه‌اي گرفتار شدند مي توانند با تماس با کارشناسان پليس فتا از طريق شماره ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته از راهنمايي و مشاوره آنها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.