• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8
تذکر عضو شورای اسلامی شهر کرج به شهردار:

دست درازی برخی دستگاه ها به قلک شهرداری را متوقف کنید

  • کد خبر : 27118
  • 20 فروردین 1403 - 18:25
دست درازی برخی دستگاه ها به قلک شهرداری را متوقف کنید
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مبنای غالب تعاملات مشترک شهرداری با نهادها و سازمان ها در عوض محوریت قانون گفت: ضرورت دارد معادلات یک سویه از بیت المال و دست درازی به قلک شهرداری متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جواد چپردار عضو شورای اسلامی شهرکرج در نطق پیش از دستور یکصد و شصت و یکمین جلسه رسمی این شورا ضمن آرزوی قبولی طاعات و قدردانی از تلاش های همکاران خود طی یک سال گذشته در شورا و شهرداری کرج گفت: همانگونه که بارها عرض کرده ام، برابر قانون و عهدی که با مردم بسته ایم، تکالیف ما در شورا برنامه ریزی، نظارت، مشورت و تذکر به مدیریت شهری در راستای اقدامات اجرایی برای اصلاح امور است.

وی با تاکید بر اینکه بدیهی است هر زمان به شایستگی به تکالیف خود عمل کنیم، حل مطالبات و رضایتمندی مردم حاصل می شود و در تعلل آن، این مهم محقق نخواهد شد، ضمن تذکر به شهردار کرج در خصوص رویه جاری مدیریتی در شهرداری، خواستار اصلاح شرایط موجود شد.

تذکر اول؛ سبک مدیریت مالی در شهرداری را اصلاح کنید

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: بخش عمده ای از تحقق بودجه ۲۰ هزار میلیاردی سال ۱۴۰۳، خط مقدم رضایت مندی شهروندان و مطالبات مردم در عهده مدیریت ۱۰ گانه مناطق شهرداری است بنابراین پرداختن به پروژه های مرکزی، تقاطعات، قطار شهری، خطوط بی آر تی، خرید اتوبوس برقی، تکمیل بزرگراه شمالی و هزینه های بلااثر در تعاملات یک سویه با سایر دستگاه ها نباید موجب غفلت ما از حداقلی مطالبات محلی و عمران مناطق که تکالیف ذاتی شهرداری است شود.

چپردار اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲ وضعیت زباله، ترمیم آسفالت معابر، باز سازی جوی ها و جداول با درخواست های مردم، پتانسیل مالی مناطق و پشتیبانی سازمان های مرکزی تطبیق نداشته است. مبنا و منطق اینکه تا ۷۰ درصد از درآمد مناطق به محض تحقق به ستاد مرکز واریز می شود، چیست؟ اگر به کارآمدی مدیران اطمینان دارید، این سبک را اصلاح کنید و اجازه دهید درصد بیشتری از درآمد محقق از اخذ عوارض نقدی و تهاتر مناطق، خرج هزینه عمران، آبادانی و مطالبات پیمانکاری همان منطقه شود.

وی اظهار کرد: سرباری هزینه زیان دهی سازمان ها و ارقام میلیاردی پروژه یا پیمانکاری های مرکزی نباید امور محلات و مناطق را مختل کند. تدبیر آن است که مازاد درآمد مناطق، آن هم پس از تحقق تعهدات مقرر، به ستاد مرکزی واریز شود نه آنکه اولین برداشت در ماه یا در ماه های اول سال و قبل از تحقق امور جاری باشد.

تذکر دوم؛ کارخانه آسفالت داریم اما آسفالت معابر مطالبه معوقه مردم است

چپردار گفت: شایسته نیست در کلانشهری که خود کارخانه آسفالت، سازمان عمران و این همه ردیف بودجه مصوب دارد، مطالبه معوقه مردم ترمیم آسفالت معابر باشد. پیشنهاد می کنم در سال جاری شهرداری مطابق با سیاست شورا در بودجه و تباصر مصوب جهاد واقعی در تولید، پخش و ترمیم آسفالت معابر و مناطق را در اولویت برنامه و اقدامات خود قرار دهد.

تذکر سوم؛ قرارگاه ها موجب نقض جایگاه حقوقی شهرداری نشود

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: احصای مطالبات محلات از طریق قرارگاه اجتماعی برای اقدامات مدیریت مناطق قابل تقدیر بوده اما آنچه مورد تذکر جدی من است، نقض جایگاه حقوقی مدیریت کلان شهرداری در فرماندهی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و تحقق اولویت های بودجه است که این مهم در خلع مدیریت واحد و کلان، سبب دو گانگی در تکالیف مدیران مناطق شده است.

تذکر چهارم؛ دست درازی برخی دستگاه ها به قلک شهرداری را متوقف کنید

وی تصریح کرد: از ادوار گذشته تا به امروز مبنای غالب تعاملات و تکالیف مشترک شهرداری با نهادها، سازمان ها و دستگاه ها در عوض محوریت قانون، گاهی گرفتار معادلات یک سویه از بیت المال و دست درازی به قلک شهرداری شده است و اگر شما یا مدیرانتان در این باب قدری احتیاط یا در تامین وجوه ریالی درنگ کنید بهانه تعلل در همکاری و توقف تکالیف مقرر می شود.

چپردار بیان کرد: این رویه مرسوم در نظام اسلامی که مدعی صیانت از بیت المال، قانون گرایی، تبلور ایثار و مرهون شهادت است یک نقیصه شرم آور محسوب می شود و بدتر آنکه برخی از مدیران مناطق و سازمان ها نیز گله داشته اند که گاهی در داخل مدیریت شهری نیز برای ارائه خدمات پشتیبانی از سوی معاونت ها، سازمان ها و ادارات کل ستادی آثار این معادلات از تکالیف مقرر و ردیف های مصوب مقدم تر است، باید در صیانت، نظارت و اصلاح این رویه های غلط، اقدام بنیادی، موثر و عاجل شود.

تذکر پنجم؛ دلیل بی توجهی به گزارشات ادارات کل حراست و بازرسی چیست ؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: آقای شهردار، انتخاب مدیران سالم، کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان با وجود ادارت کل حراست، بازرسی و دفاتر متعدد آن قبل از ورود سایر دستگاه های نظارتی به عهده جنابعالی است. بی توجهی به گزارش های مستند ادارت کل مطروحه و تذکرات قانونی اعضای شورا، گاهی منجر به تخطی محرز برخی از مدیران و خدشه در سلامت مدیریت شهری گردیده است.

چپردار مطرح کرد: واقعیت آن است که انتصاب شایسته، ممیزی عملکرد، اخطار جدی به مدیریت ها، صیانت از پاکدستی مدیران خادم، دفاع از اتهامات واهی، حفظ آبروی مدیریت شهری و عزل مدیران متخلف، همه و همه از وظایف و اختیارات شماست. به هر حال استمرار مدیریت های نا کارآمد، خاطی و عواقب ناشی از آن به هیچ وجه در مصلحت مدیریت شهری یا فارغ از مسئولیت شما نیست.

تذکر ششم؛ تجاری سازی اداره کل ارشاد البرز با کدام مجوز بوده ؟ سنخیت ارشاد با فروش خواربار و میوه و چیپس و پفک چیست ؟

وی بیان کرد: با وجود آنکه مستحضرید، اقدام قاطع و قانونی شهرداری در رفع تخلف اداره اوقاف در تجاری سازی ضلع جنوبی امامزاده محمد (ع)، الزام هر نهادی به صدور مجوز قانونی از سوی شهرداری را محرز کرده لیکن چگونه است که در تعلل عوامل شهرداری، اداره کل ارشاد در مجاور درب ورودی و ضلع جنوبی این اداره کل در بلوار شهید مطهری و در منظر معبر عمومی اقدام به تغییر کاربری و تجاری سازی کرده است؟

چپردار تصریح کرد: پاسخ اینکه سنخیت تکالیف ارشاد با فروش چیپس، پفک، میوه و خواروبار چیست؟ در عهده شهرداری نیست لیکن اگر لایحه مصوب یا مجوز قانونی برای این تغییر کاربری وجود دارد، در اسرع وقت یک نسخه از آن را برای ممیزی به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارسال کنید و اگر مجوزی صادر نشده ضمن اقدام عاجل در اعمال قانون و قاطعیت در رفع تخلفات حادث، مقتضی است ترک فعل مدیریت های مرتبط در بروز این تخلف گزارش شود.

تذکر آخر؛ نتیجه مزایده مجموعه حیات وحش چه شد؟

وی اذعان کرد: نتایج مزایده حیات وحش در سازمان سیما و منظر بدون اخذ تاییدیه از اداره کل محیط زیست به کجا انجامید؟ به سازمان مربوطه بفرمایید گزارش شروع به کار و اقدامات پیمانکاری که از نظر شما واجد صلاحیت قانونی بوده را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری برای ارائه به حامیان محیط زیست و مردم کلانشهر کرج ارسال کنند. امیدواریم بی تدبیری مدیریت شهری، اهلیت مورد تذکر و سبقه تخلفات پیمانکار، امکان برخورداری شهروندان از موهبت حیات وحش، تفرج و گردشگری را متوقف نکرده باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.