• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8
یک کارشناس مذهبی:

دنیای فشن امروز روی حیای زنان کار می کند

  • کد خبر : 25306
  • 21 دی 1402 - 1:30
دنیای فشن امروز روی حیای زنان کار می کند
یک کارشناس مذهبی گفت: دنیای فشن امروز روی حیای بانوان ما کار می کند بنابراین حیای برخی زنان در مقابل مردان به صورت ناخودآگاه و در پی هجمه های فرهنگی، ریخته شده و همین موضوع می تواند ریشه بسیاری از مشکلات اخلاقی و خانوادگی در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام محمد برمایی، کارشناس مذهبی در همایش تجلیل از بانون برتر شاغل در استان البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، نجابت، خردمندی و آراستگی را از ویژگی های مهم بانوان ایرانی برشمرد که در شاهنامه نیز به آن ها اشاره شده است.

وی افزود: در قرآن کریم هم تاکید شده است که زن در مقام زن بودن به مراتب فراتر از مونث بودن است، زنانی چون آسیه، مریم، هاجر، ساره و … نیز به ویژگی هایی مانند علم و دانش آراسته بوده و زبانزد شده اند؛ ای کاش تمام زنان ما به زن بودن خود و اهمیت آن واقف و عالم بودند و مردان نیز بیشتر از این موضوع آگاهی داشتند.

این کارشناس مذهبی زنان را نماینده جمال و مردان را نماینده جلال الهی دانست و اذعان کرد: جمال به معنای زیبایی ظاهری نیست، بلکه زیبایی سیرت است، برخی زنان را در سمت سرپرست خانوار می بینیم که چگونه ستون های خانه را به زیبایی و با نجابت حفظ کرده اند و نمی گذارند کوچکترین خدشه ای به حریم خانواده وارد شود. به راستی این زنان نماینده جمال خدا هستند.

حجت الاسلام برمایی با اشاره به تفاوت های عقل و رفتار در زنان و مردان عنوان کرد: در قرآن کریم به یک نکته بسیار مهم اشاره شده که تمام انسان ها در مقام انسانیت از یک نفس آفریده شده اند و هیچ مردی بر زنی و هیچ زنی بر مرد دیگر برتری ندارد مگر با فضیلت های آن فرد. بسیاری از ما از یک حوزه شناختی برخوردار هستیم ولی تفاوت های رفتاری داریم.

بانوان ما در حوزه زن بودن فقط باید نگران موضوع نجابت باشند

وی تاکید کرد: بانوان ما در حوزه زن بودن فقط باید نگران موضوع نجابت باشند. کارمند بودن و دیگر گزینه ها فقط ارزش افزوده برای زنان محسوب می شود بنابراین اگر در حوزه مدیریت، مدیر موفقی هستید فوق العاده است اما گول این موقعیت را نخورید زیرا مهم ترین شاخصه زن، مادر بودن، نجابت، عفت و پاکدامنی اوست. قصه تلخ این روزهای ما این است که زنان و مردان کنار یکدیگر زندگی می کنند اما فراموش کرده اند که زیبایی فقط به ظاهر نیست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هویت انسان ها به ثروت نیست، مطرح کرد: گاهی اوقات انسان ها معنای زندگی را گم می کنند در حالی که معنای زندگی از خود زندگی و کار مهم تر است. مادری نام ندارد، خداوند به زن صفت خالقیت داده پس زن بودن به مراتب چیزی بیش از مونث بودن است. حال خوب آدم ها به معنای آدم هاست.

حجت الاسلام برمایی تاکید کرد: مادری را جدی بگیرید، مادر نیاز دارد مقامش در جایگاه خود حفظ شود، مردان نیز باید مراقب باشند و تا جایی که می توانند شادابی و طراوت زنان خود را حفظ کنند. در جامعه ای که ما زندگی می کنیم کیفیت برخی تصاویر بالاست و تصاویر منزل نباید سیاه و سفید باشد. زن اگر مادر است اول باید برای خودش مادری کند و به زیبایی و سلامتی خود اهمیت دهد.

مردم با ذائقه خودشان پیش نمی روند بلکه با آنچه ما طراحی می کنیم برنامه ریزی می کنند

وی تصریح کرد: دنیای فشن امروز روی حیای بانوان ما کار می کند بنابراین ناخودآگاه و در پی هجمه های فرهنگی، حیای برخی زنان در مقابل مردان ریخته شده و همین موضوع می تواند ریشه بسیاری از مشکلات اخلاقی و خانوادگی در جامعه باشد. مردم با ذائقه خودشان پیش نمی روند بلکه با آنچه ما برای آن ها طراحی می کنیم برنامه ریزی های خود را انجام می دهند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ظرافت یک زن در زنانه بودن اوست و باید پنج شاخصه خلاقیت، معنویت، دید عمیق، قدرت تحلیل و از همه مهم تر متانت داشته باشد و همه این شاخصه ها در خصوصیات حضرت زهرا (س) قابل مشاهده بود. در تاریخ اسلام تا قبل از آن حضرت، هیچ زنی تابوت سرپوشیده نداشت ولی ایشان روزهای آخر عمر کوتاهشان وصیت کردند که بدن ایشان نباید روی تخته چوب تشییع و اندامشان مشخص شود.

حجت الاسلام برمایی در پایان خاطرنشان کرد: آن حضرت به قدری زنانگی داشتند که تا به امروز کسی مانند ایشان مشاهده نشده که اسوه و سبک زندگی وی الگوی همه زنان مسلمان باشد. جنس زنانگی حضرت زهرا (س) فوق العاده است، زنان مسلمان و آزاده جهان نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا آن حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند و این مهم ارزشمند است حتی اگر فاصله رفتاری آن ها با رفتار ایشان نزدیک نباشد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25306

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.