• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
7
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

دوران دفاع مقدس، یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران است

  • کد خبر : 22496
  • 03 مهر 1402 - 11:04
دوران دفاع مقدس، یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: ما جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم، آن‌هم به‌واسطه رزمندگان این کشور که به مقدس بودن آن اعتقاد داشتند؛ یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس است.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در هشتمین نشست شورای معاونین این اداره کل، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای نهادهای متولی است تا بتوانند مأموریت ذاتی خود را در این زمینه انجام دهند.

وی مطرح کرد: در هفته دفاع مقدس هر دستگاهی متولی برنامه ای خاص بوده و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز متولی برنامه میهمانی لاله‌ها در کشور است. این برنامه یک برنامه ملی و مذهبی محسوب می شود که در طول دوران انقلاب اسلامی برای تجدید میثاق با شهیدان در نظر گرفته شده است؛ ما باید تلاش کنیم این برنامه به بهترین کیفیت و اثرگذاری ممکن برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «جریان دفاع مقدس برای ایران گنجینه‌ای ارزشمند است.» هرچه برای برجسته و متبلور سازی مجاهدت های شهدا و انتقال آن ها به نسل جوان کشور تلاش کنیم، باز کم است و تاکنون آنچه واقعیت بوده به خوبی منعکس و ظلمی که در دوران جنگ تحمیلی به ایران شده، بازگو نشده است.

رستمیان اذعان کرد: صدام یک فرد آموزش دیده و در جنگ با ایران به فکر تغییر ژئوپولتیک و منافع خود بود، ایران هم قصد جنگ نداشت و امام خمینی (ره) بر اساس دیدگاه الهی تصمیم می‌گرفت و به دنبال منافع سیاسی نبود. جنگ ما با تمام جنگ‌های دنیا فرق داشت و بسیاری از کشورهای بلوک غرب و شرق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و نیروی انسانی به صدام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اضافه کرد: بسیاری از کشورها که منافع آن ها با انقلاب ما به خطر افتاده بود، به طور غیرمستقیم وارد عمل شدند. از طرفی هم ایران در ابتدای انقلاب نوپای خود قرار داشت. در آن زمان، تمامی پایگاه های نظامی ما توسط دشمنان بمباران شده بود که صدام با ۱۷ لشکر زرهی به ایران حمله کرد.

وی تصریح کرد: با این وجود، ما جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم، آن‌هم به‌واسطه رزمندگان این کشور که به مقدس بودن آن اعتقاد داشتند و بدون امکانات مجاهدت کردند و تعدادی شهید، تعدادی جانباز و عده ای نیز اسیر شدند. اکنون نیز بعضی از اسرا و جانبازان هنوز درگیر عوارض جنگ هستند. یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس است.

رستمیان گفت: دوران دفاع مقدس برکات فراوانی برای انقلاب داشت که مهم‌ترین آن خارج کردن منافقین از ایران بود. ما باید تلاش کنیم تا نام و یاد شهدا را گرامی بداریم زیرا رسالت ما این است. بنیاد شهید باید نقطه پرگار باشد در این زمینه روحیه تعامل و همکاری داشته باشیم. برای حفظ اقتدار فرهنگی بنیاد نیز باید تلاش کنیم که در این راستا فعالیت های فرهنگی بسیار موثر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.