• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
10
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

دوران دفاع مقدس برگی زرین و گنجینه ای نهفته از این مرز و بوم است

  • کد خبر : 22635
  • 06 مهر 1402 - 22:30
دوران دفاع مقدس برگی زرین و گنجینه ای نهفته از این مرز و بوم است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌استان البرز دوران دفاع مقدس را برگی زرین و گنجینه ای نهفته از این مرز و بوم خواند و با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در راه دفاع از میهن تمام هستی خود را فدا کردند، بر ضرورت تکریم خانواده های شهدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌استان البرز امروز در آئین مهمانی لاله ها که با‌ حضور مسئولین استانی و خانواده های معطم شهدا در آستان‌ مقدس امامزاده ‌محمد (ع) کرج برگزار شد، گفت: ششمین روز از هفته دفاع مقدس به نام «تجدید میثاق با آرمان های شهدا« نامگذاری شده و به رسم هر سال، مراسم ادای احترام به این عزیزان به صورت همزمان در کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در استان البرز ۱۵۸ گلزار شهدا وجود دارد و به تازگی مقبره شهدای گمنام ‌نیز به آن ها اضافه شده و چند روزی است که گلباران و عطرافشانی مزار شهدا انجام شده و اکنون نیز در حال برگزاری است. این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا صورت می گیرد زیرا هرچه داریم از مجاهدت ها و رشادت های این جان برکفان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌استان البرز ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: در همه دستگاه ها ویژه برنامه هایی جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود. با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تدوین یک حرکت فرهنگی برگرفته از جریان عاشورا در دوران دفاع مقدس، قطعا در ارتقای جایگاه شهدای آن دوران و دوره های پس از آن موثر خواهد بود.

رستمیان با اشاره به تحلیل هفته دفاع مقدس توسط رهبر معظم انقلاب در آئین تجلیل از پیشکسوتان آن دوران خاطرنشان کرد: ایشان هفته دفاع مقدس را به زیبایی تحلیل و در آئین تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، تمام ابعاد دفاع از مظلومیت ها، مجاهدت ها و دستاوردهای دفاع مقدس را تشریح کردند.

وی دوران دفاع مقدس را برگی زرین و گنجینه ای نهفته از این مرز و بوم خواند و با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در راه دفاع از میهن تمام هستی خود را فدا کردند، بر ضرورت تکریم خانواده های شهدا تاکید کرد و افزود: امید است بتوانیم با برگزاری اینگونه محافل، در راستای آنچه شهدا ترسیم کردند، اقدامات ترویجی مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22635

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.