• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3
امام جمعه ماهدشت عنوان کرد؛

دوری از اشرافی گری و فساد، خصلت نماینده اصلح/ انتخابات مسیر حرکت کشور را تعیین می کند

  • کد خبر : 26233
  • 04 اسفند 1402 - 15:20
دوری از اشرافی گری و فساد، خصلت نماینده اصلح/ انتخابات مسیر حرکت کشور را تعیین می کند
امام جمعه ماهدشت گفت: یک نماینده اصلح ساده زیست و به دور از اشرافی‌گری، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک نیمه شعبان، یکی از بهترین راه های قرب الی الله را سلوک، عبودیت و بندگی دانست و گفت: از بهترین راه‌های ارتباط و پیوند به وجود مبارک آقا امام زمان (عج) دعا برای آن حضرت است.

وی افزود: این دعا اولا از وظایف عبادی ما و قطعا عبادت است، از این منظر هر عبادتی آثار و برکات خود را دارد؛ ثانیا این دعا عرض ارادت و محبت نسبت به ‌وجود نازنین امام زمان (عج) است و قطعاً از ناحیه مبارک آن امام کریم بی‌پاسخ نخواهد ماند و ایشان، دعاکننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهند داد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: کثرت و تعدد دعا برای امام زمان (عج) در میان گنجینه ادعیه، به ضرورت دعا برای ایشان اشاره دارد. دعا برای آخرین حجت الهی، سیره و سنت پیشوایان دین در همه حال و در بهترین حالات بوده است و حضرات معصومین (ع) بارها برای آخرین امام دست به دعا برداشته‌اند.

وی عنوان کرد: در میان نیازهای انسان، نیاز به امام، اساسی‌ترین مسئله است و از نظر عقلی، مهم‌ترین نیاز، ضرورت جدی‌تری نیز دارد. بنابراین، دعا برای امام، ضروری‌ترین دعاهاست و چه زیباست که بهترین حالات خودمان را به بهترین فرد اختصاص دهیم. دعا بهترین حالت انسان است و باید به امام زمان (عج) اختصاص یابد.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به روز تربیتی و تربیت اسلامی مطرح کرد: یکى از گرفتارى‌هاى بزرگ کشورهاى غربى که گاهى می گویند و گاهى هم کتمان می کنند، مسئله‌ جوانان آنهاست. شما خیال نکنید که مسئله‌ جوان در جوامع غربى حل شده است؛ در بین هزار جوان آنجا شاید نتوان یک نفر را پیدا کرد که این‌ همه صفا، نورانیّت، پاکى و طهارت در او باشد.

نسل جوان غرق در فساد اخلاقی پایه های جامعه را از بین می برد

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: خاصیّت نظام هاى مبتنى بر مادیت و متّکى به ارزش و اهمّیّت سرمایه، پول و آزادى شهوات، جز آنچه امروز آن را تجربه می کنند چیز دیگرى نیست. سقوط ملّت ها همیشه یک امر ناگهانى نیست، یک امر تدریجى است که چشم هاى تیزبین متفکّران غربى در جوامع آمریکا و اروپا آن را می بیند.

وی تصریح کرد: جوان به طور معمول مایل به بى‌بندوبارى، نابرخوردار از حیا، مایل به ارتکاب جنایت، تجاوز و تعدّى در آن جوامع تربیت می شود؛ جوانِ غرق در فساد اخلاقى. این‌ چنین نسل جوانى براى هر جامعه‌اى در هر حدّى از علم و معرفت و ثروت هم که باشد، مانند موریانه‌اى پایه‌هاى آن جامعه و نظام را می جود و از بین میبرد.

حجت الاسلام رادمرد اضافه کرد: نقطه‌ مقابل آن را امروز در کشور ما مشاهده می کنید. پدیده‌اى که از اوّل انقلاب تا امروز به‌ طور مستمر مثل یک رودخانه‌ زلال و پُرخروش در جریان بوده است؛ شوق جوانى، نورانیّت جوانى، صفاى جوانى، دین‌دارى و ایمان در جوانان. جوانان و نوجوانان کشور ما در دوران جنگ و پس از آن توانستند پاکى خود را حفظ کنند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه بعضى از آمارهایى که عکس این را ادّعا می کند، آمارهاى واقعى نیست، خاطرنشان کرد: این نسل جوان، امروز مخاطب مسوولان امور تربیتى و فعالان در این حوزه است. بسیاری از جوانان ما اهل معنویت، خیر، فکر و اندیشه هستند و در همه بزنگاه ها خود را نشان می دهند.

وی مطرح کرد: به دلیل همین نقش آفرینی است که دشمن هم سرمایه گذاری کرده و می کند تا این جوانان را از معنویت تهی و گرفتار تجربه هایی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و … کند که خود جوانان غربی از آنها دست برداشته اند. بخاطر تاثیر گذاری جوان در خانواده و جامعه، هدف آنها، ناامید کردن این جوان است.

ناامیدی جوان، استقلال کشور را در کلان به خطر می اندازد

حجت الاسلام رادمرد افزود: ناامیدی یک بستر می خواهد که آن دور شدن از معنویت و مبتلا شدن به معصیت است. مساجد و مراکز فرهنگی باید با برنامه در این زمینه ورود کنند و زمینه ها و بسترهای ناامیدی را از بین ببرند. یکی دیگر از حرکت های دشمن نا امید کردن آحاد مردم است که به صورت ویژه روی جوانان سرمایه گذاری می کند.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: یکی از علل ایجاد نا امیدی از آینده، تمرکز بر مشکلات امروز و بزرگنمایی و ندانستن راه حل برای آن است که این را القاء کنند و اساسا بیان حرکت ها و اقدامات مثبت و مهم را ممنوع می کنند. وقتی جوان ناامید شد، در کلان استقلال کشور به خطر می افتد و کشور وابسته می شود.

وی بیان کرد: اما اکنون جوان امیدوار این کشور با دانستن همه مشکلات و دردها، با امیدی که به آینده دارد، دست به ابتکار و اختراع می زند، نیازهای اساسی کشور را مرتفع می کند، حرکت انقلاب را سرعت می بخشد و کشور را به پیش می برد. انسان امیدوار در عرصه های اجتماعی و هر آنچه به کشور و مملکتش مربوط شود خود را مهیا می کند.

حجت الاسلام رادمرد مطرح کرد: اگر بر فرض محال جنگ بر کشور ما تحمیل شود و حضرت آقا فرمان دفاع و جهاد دهند، فکر می کنید چند نفر برای دفاع از کشور و ناموس وارد جبهه ها می شوند؟ برآورد من یک جمعیت چند ده میلیونی است. چرا این حرکت رخ می دهد و در همه شور و شعور دفاع از سرزمین ایجاد می شود؟

امام جمعه ماهدشت افزود: برای اینکه تمامیت ارضی کشور به خطر می افتد، این کشور حرم است و پرچم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) در آن به اهتزاز درآمده و کسی نمی خواهد این پرچم روی زمین بیفتد. مسئله انتخابات و حضور حداکثری دقیقا همین جنبه را دارد و حضرت آقا فرمان حضور حداکثری را صادر کرده اند.

با حضور در انتخابات از کشور دفاع می کنیم

وی خاطرنشان کرد: البته چون اثر حضور نظامی دشمن نمایان و ظاهر است، به تکاپوی بیشتری وادار می شویم اما اکنون حضور دشمن و اثر اقدام او نمایان یا خیلی ظاهر نیست اما وجود دارد. اگر آن نبرد دشمن در شبکه های مختلف تبلیغ کند که به جبهه ها نروید، چه کسی گوش خواهد داد؟ وقتی دشمن به خاک کشور حمله کند، کسی مجال بیان این حرف ها را خواهد داشت؟

حجت الاسلام رادمرد بیان کرد: دشمن با تبلیغ عدم رای دادن به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت این کشور حمله کرده، پس باید حرکت و تبلیغ کرد که به رزمندگان مدافع استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی اضافه شوند. فرد فرد ما وظیفه داریم در مقابل این هجمه بایستیم و باذن الله همین هم خواهد شد.

به گفته امام جمعه ماهدشت، شهدای ما رفتند و با جان خود از این مملکت دفاع کردند و ما هم با حضور در انتخابات که اکنون جبهه مقابل ماست از کشور دفاع می کنیم. اگر شهدا و رزمندگان ما نمی رفتند، دیگر انقلابی نمی ماند یعنی یک اثر تاریخی می گذاشت و در تاریخ می نوشتند و ماندگار می شد که انقلاب شد اما برای آن فداکاری نشد.

وی عنوان کرد: حالا هم انتخابات و رأی دادن، یک روز اما اثر آن برای چندین سال است. انتخاب مسیر و نوع حرکت را برای کشور مشخص می کند. در زمانی اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات به گفتمانی رأی دادند که آن گفتمان فکر می کرد با مذاکره می تواند مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را حل کند ، نشد و همه فهمیدند آن نوع گفتمان اشکال دارد.

حجت الاسلام رادمرد افزود: همه فهمیدند که آن گفتمان سنخیتی با مسیر امام و شهدا به شکلی که آنها طراحی کرده بودند ندارد لذا با انتخابات، در مسیر، تغییر ایجاد کردند. اکنون هم اگر گله ای نسبت به مجلس در عدم قانونگذاری صحیح یا نظارت دقیق وجود دارد، راه رفع آن شرکت در انتخابات و رای دادن به نماینده اصلح است، نه رای ندادن.

نماینده اصلح، برای مدیریت اجرایی کشور کارآمد است

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه اگر کسی رأی ندهد، چه کسی قانون گذاری کند؟ بیان کرد: وقتی مردم در انتخابات حاضر شدند و ملاک های نماینده اصلح را رعایت کردند، در نتیجه مشخص می شود که با تغییر نوع نماینده ها آن مسیر قبلی اشکال داشته و مردم ناراضی بودند و با انتخاب دیگر آن را اصلاح کردند.

وی مطرح کرد: نماینده اصلح کسی است که قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیاز‌های جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه‌ و اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی باشد.

حجت الاسلام رادمرد اضافه کرد: همچنین یک نماینده اصلح به دور از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبند به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشار‌های دشمن، مومن، با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و به دور از اشرافی‌گری، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.