• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

دیدار ائمه جمعه استان البرز با جانبازان

  • کد خبر : 9766
  • 14 اسفند 1400 - 16:55
دیدار ائمه جمعه استان البرز با جانبازان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اجرای طرح ملی علمداران خدمت در سراسر استان البرز گفت: هر یک از ائمه جمعه استان، به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، با سه تن از جانبازان دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه روز جانباز و بزرگداشت شهدا که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان گفت: با توجه به اینکه امسال فاصله روز جانباز تا روز بزرگداشت شهدا، یک هفته است، با ابتکار معاونت فرهنگی این اداره کل، از ۱۶ تا ۲۲ اسفند، هفته شکوه ایثار نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی سلسله برنامه‌هایی برای تکریم و تجلیل از مقام ایثارگران در استان البرز گفت: با توجه به نام‌گذاری سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) به نام روز جانباز، جانبازان به تأسی از ایشان، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و ۴۳ سال عمر انقلاب، برای دفاع از حریم و حرمت و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مجاهدت کردند و با تنی رنجور و مجروح از جنگ بازگشتند و سال‌هاست که درد و رنج ناشی از مجروحیت را تحمل می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تأکید بر اینکه حفظ احترام و تکریم جانبازان وظیفه‌ای بر عهده همگان است، افزود: روز جانباز فرصت مناسبی است تا این امر در دستور کار همه مردم، دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و مسئولین قرار گیرد. رسانه که در همه عرصه‌ها رسالت سنگینی را بر عهده دارد، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز با تعامل با بنیاد شهید و مجموعه ایثارگری، تلاش بسیاری برای انتقال فرهنگ و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی به جامعه دارد.

رستمیان عنوان کرد: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای پرداختن به امور خانواده‌های شهدا و جانبازان دوران انقلاب است. این ابتکار و تفکر راهبردی امام (ره) منجر به تشکیل نهادی شد که امروز نقطه پرگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی است. در سال ۱۳۸۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز را به نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه از آن پس، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این روز به‌عنوان یک مناسبت ملی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: روز بزرگداشت شهدا، فرصت مناسبی برای پرداختن به جایگاه و منزلت و مقام شهیدان و تکریم و تجلیل از مقام خانواده‌های آن‌هاست. استان البرز ۵ هزار و ۲۵۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده و ۱۳ هزار و ۲۹۴ جانباز و یک هزار و ۴۰ آزاده را در خود جای داده است. ۱۷ هزار پرونده مهمان نیز از سراسر کشور در این استان وجود دارد.

رستمیان با اشاره به سلسله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت هفته شکوه ایثار در این استان، از تبلیغات محیطی و به‌کارگیری امکانات تبلیغی و اطلاع‌رسانی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: فردا یکشنبه طی مراسمی تحت عنوان نهال ایثار با شعار «به یاد هر شهید یک درخت» با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولین کشوری و استانی در کردان کرج، به‌صورت ملی و هم‌زمان با سراسر کشور، ۲۰۰ هزار نهال غرس می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اجرای طرح ملی علمداران خدمت در سراسر استان البرز عنوان کرد: هر یک از ائمه جمعه استان، به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، با سه تن از جانبازان دیدار خواهند کرد. در روز دوشنبه، هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، جنگ شادی با حضور خانواده‌های جانبازان در سالن بزرگ شهیدان نژادفلاح کرج برگزار خواهد شد.

وی از اعزام ۵۰۰ نفر از خانواده‌های جانبازان ۷۰ درصد به اردوی سه روزه و اعزام ۵۰۰ خانواده شهید به جمکران در شب ۲۲ اسفند نیز خبر داد و بیان کرد: گلباران قطعه صالحین یعنی جانبازان متوفی در بهشت سکینه (س) و گلزارهای شهدا، برگزاری مراسم نماز جمعه به میزبانی خانواده‌های شهدا و ایثارگران در همه مصلاهای استان البرز و نیز سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط ایثارگران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت هفته شکوه ایثار است.

رستمیان اجرای پویش تقدیر و تجلیل از جانبازان از طریق پیام، تماس تلفنی و بازدید با مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مرمت و بازسازی منازل مناطق محروم توسط جامعه ایثارگری را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برشمرد و گفت: نشر گزیده وصیت‌نامه شهدا در خصوص شهادت و ولایتمداری و برگزاری مسابقه انشانویسی برای عموم به‌ویژه دانش آموزان از یک ایثارگر در محل زندگی و خویشاوندان از جمله برنامه‌های اختصاصی رسانه نوید شاهد بنیاد شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار کرد: نشر کلیپ و مستندهای تولیدی اداره تبلیغات و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در فضای مجازی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در بستر سایت نوید شاهد و تهیه و انتشار ویژه‌نامه الکترونیکی جانبازان و ویژه‌نامه سیره و کلام شهدای دارای نام مهدی به مناسبت نیمه شعبان از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که در هفته شکوه ایثار صورت می‌گیرد.

وی از اجرای برنامه‌های ورزشی در طول این هفته نیز خبر داد و افزود: علاوه بر برپایی اردوهای ورزشی، پیاده‌روی و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتسال، والیبال، کشتی و تنیس روی میز و نیز مسابقه کشوری دارت نیز صورت خواهد گرفت. برگزاری یادواره شهدا در همه مدارس شاهد با مشارکت آموزش‌وپرورش و کنگره ملی شوق دوباره در باغ‌موزه دفاع مقدس تهران به‌صورت وبینار به‌منظور تجلیل از همسران شهدای جانباز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به جشنواره جایزه ملی ایثار برای دانشجویان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: در هفته شکوه ایثار، خارج از مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز علاوه بر تبلیغات محیطی و دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، از جانبازان و فرزندان شاهد شاغل در دستگاه‌ها نیز تجلیل به عمل خواهند آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9766

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.