• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

«رازی کووپارس» واکسنی در تراز جهانی است

  • کد خبر : 6184
  • 12 مرداد 1400 - 18:59
«رازی کووپارس» واکسنی در تراز جهانی است
مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی، با اشاره به جزئیات یبان شده در مورد روند ساخت واکسن کووپارس اظهار کرد این واکسن را در تراز واکسن هایی مانند نووکس است و جدا از واکسن های ساخته شده در جهان نیست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر سیدرضا بنی هاشمی مدیر تحقیق و توسعه و محقق موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در وبینار بین المللی «واکسن های کووید- ۱۹، چالش ها و فرصت ها» که به میزبانی موسسه رازی و با حضور محققان این حوزه برگزار شد گفت: این وبینار با دعوت از محققان برتر جهان با این شرط که حتما ایرانی بوده و در حوزه های مختلف واکسن فعالیت داشته باشند، برگزار شد. در این نشست سعی شد محققان علاوه بر بیان توضیحات لازم درباره روند تولید واکسن های کرونا در دنیا و مقایسه آن ها، به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ دهند.

وی با بیان این که تاکنون نظرات متفاوت و در موارد زیادی غیرعلمی در شبکه های اجتماعی در مورد واکسن های کووید – ۱۹ مطرح شده است، تاکید کرد: بحث در مورد کارایی واکسن های کووید ۱۹ ساخت کشورهای مختلف و تاثیر این واکسن در کاهش مرگ و میر، از موضوعات مهم این نشست بود تا اطلاعات خالصی در دسترس مردم به ویژه افراد تحصیل کرده و علاقه مند به این موضوع قرار گیرد.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی با بیان این که واکسن هایی که تاکنون در این زمینه ساخته شده اند، می توانند جلوی مرگ و میر را بگیرند، یادآور شد: آمارها نشان می دهد در کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده، افراد در صورت ابتلا، علائمی بسیار خفیف از بیماری بروز داده اند و میزان مرگ و میر در این کشورها تا حد قابل ملاحظه ای کمتر از کشورهایی است که واکسیناسیون در آن ها انجام نشده یا درصد واکسیناسیون در آن ها پایین است.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه این رقم در آمریکا نشان می دهد بیشتر افراد فوت شده بر اثر کرونا، جزء افراد واکسینه نشده هستند و افرادی که واکسن دریافت کرده اند یک صدم درصد فوت شدگان بر اثر کرونا را در این کشور تشکیل می دهند عنوان کرد: خانم دکتر آذری که مسئول فنی محصول علمی واکسن شرکت مدرنا هستند نیز اعلام کرد با وجود دریافت هر دو دوز واکسن مدرنا، در حال حاضر به کرونا همراه با علائمی خفیف مبتلا شده اما مشکلی پیش نیامده است.

وی بررسی عوارض جانبی واکسن های کرونا را از دیگر موضوعات این نشست برشمرد و گفت: واقعیت این است که تمام واکسن ها با درصدهای متفاوت، دارای عوارضی هر چند مختصر هستند و پس از تزریق واکسن علائمی مشاهده خواهد شد. براساس گزارش ها و تحقیقات علمی مطرح شده در این وبینار، واکسن های غیرفعال یا کُشته، ایمنی زایی پایین تری دارند، در واکسن های با پلتفرم بر پایه وکتور عوارض بیشتری مشاهده شده است و واکسن های بر پایه پروتئین می توانند واکسن هایی خوب باشند.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی، با اشاره به جزئیات یبان شده در مورد روند ساخت واکسن کووپارس اظهار کرد: اطلاعاتی که در این نشست در مورد واکسن کووپارس ارائه شد، اظهار تعجب محققان مدعو را در پی داشت و این واکسن را در تراز واکسن هایی مانند نووکس برشمردند. واکسن رازی کووپارس نیز جدا از واکسن های ساخته شده در جهان نیست و در این مورد نیز همانند آن ها باید باعث کاهش مرگ و میر و فرم حاد بیماری شود.
بنی هاشمی همچنین از برگزاری وبیناری دیگربه زبان انگلیسی با همین موضوع و پس از استخراج داده های جدید، به زودی خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6184

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.