• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

اسلام و نظام بر پایه ایثار و شهادت استوار است

  • کد خبر : 4129
  • 21 اسفند 1399 - 17:08
اسلام و نظام بر پایه ایثار و شهادت استوار است
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ایثار و شهادت دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی ما هستند که اسلام و نظام بر پایه این دو، ایستادگی و در مقابل هر طوفانی مقاومت کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مراسم بزرگداشت شهدا و آیین رونمایی از بازسازی و مرمت گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) کرج عصر امروز به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز و با حضور سردار سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز، فرمانده لشگر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع)، شهردار کرج و خانواده های شهدا و ایثارگران در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد.

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت یاد شهدا و تقدیر از کسانی که در راستای منویات مقام معظم رهبری در ساماندهی و مرمت قبور شهدا خاصه قبور شهدای امامزاده محمد (ع) تلاش کردند گفت: این گلزار به زیبایی و متناسب با شان شهدای والامقام مرمت شد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۲۲ اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید هستیم، مطرح کرد: ایثار و شهادت دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی ما هستند که اسلام و نظام بر پایه این دو، ایستادگی و در مقابل هر طوفانی مقاومت کرد.

سلیمانی افزود: جریان رشادت و فداکاری رسول خدا در شعب ابی طالب، پیروزی خون بر شمشیر در جریان نهضت سرور و سالار شهیدان، جریان دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه و جنگ های محور مقاومت به برکت ایثار و شهادت پشت سر گذاشته شد و ایستادگی هایی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به ۴۲  سال ایستادگی در برابر نابرابری ها، بی عدالتی ها و قانون شکنی های دشمنان اسلام و انقلاب در عرصه های مختلف، عنوان کرد: دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت هایشان تلاش کردند تا ما چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نبینیم و آن را جشن نگیریم اما ناکام ماندند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۴۰ رسانه با گویش ها و توانمندی بالا فقط به زبان فارسی علیه انقلاب و نظام ما بسیج شدند و با مهندسی خاص، جریانات انقلاب و محدودیت ها، محاصره اقتصادی، برجام و پسا برجام را برای ما رقم زدند اما نگاه شهدا و مسیر و فرهنگی که برای ما باقی گذاشتند علت فتح و فتوح در این شرایط بود.

سلیمانی مطرح کرد: مرمت و بازسازی چهارمین گلزار شهدای کشور در کلانشهر کرج و رونمایی از آن نشانه ای در جهت ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است. امروز هم اگر می خواهیم در راستای تعالی برنامه ها و تحقق اهداف نظام و انقلاب تلاش کنیم باید قدرشناس جامعه ایثارگری باشیم.

وی از برگزاری کنگره تکریم بیش از ۲۳۰ هزار شهید، قریب به ۶۰۰ هزار جانباز، بیش از ۴۳ هزار آزاده، ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز و آزاده تحت عنوان فرشتگان تاریخ ساز با پیام مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: این گونه برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد و ما نیز به وظایف خود در قبال خانواده های شهدا عمل کنیم؛ مقام معظم رهبری فرمودند که شهادت محصولی از تلاش دسته جمعی یک مجموعه انسان است که یک نفر شهید می شود و خدمت به خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: جوانی که جبهه رفت و شهید شد فقط خودش نبود که مجاهدت کرد، شما هم که پدر، مادر، همسر و فرزندان او هستید مجاهدت کردید که او رفت. رفتن یک جوان به سمت محل خطر فقط مجاهدت او نیست و هر کسی هم که به او علاقه دارد مجاهدت می کند و شگفتا که این مجاهدت ها تمام هم نمی شود.

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این مراسم ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت و ضمن عرض تبریک به مناسبت عید مبعث، افزود: امروز مبعث پیامبر رحمت و مهربانی است که در عصر جاهلیت ظهور کرد و منجی بشریت شد.

وی ادامه داد: ۲۲ اسفند سال ۵۸ سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، این نهاد در طول دوران انقلاب توانست خدمات ارزشمندی را در بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه دهد و کارنامه درخشانی برای خود ثبت کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: در سنوات گذشته در روز بزرگداشت شهید اقداماتی گسترده ای انجام می شد و امسال نیز در ادامه همان برنامه های فرهنگی و به منظور عطرآگین کردن فضای جامعه به نام و یاد شهیدان تلاش های فراوانی صورت گرفته است.

رستمیان اذعان کرد: روز شهید بهانه خوبی است تا همه ما تلاش کنیم آنچه را که به عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است در جامعه انجام شود که فلسفه نامگذاری روز شهید نیز همین است و در راستای آن، سلسله فعالیت هایی از ۱۲ اسفند جاری آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: برگزاری مجالس و محافل با عناوین مختلف از طریق رسانه ها به اطلاع عموم رسیده و در ادامه همان برنامه ها بهسازی و مرمت گلزار شهدای این مکان انجام شده که امروز از آن رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به محدودیت ها عنوان کرد: تلاش های زیادی از سوی سازمان ها و نهادهای مختلف انجام شده تا اصل فیزیک گلزار شهدا به هم نخورد و معنویت آن حفظ شود و این کار ارزشمندی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4129

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.