• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ساختمان‌های کرج برچسب انرژی می گیرند

  • کد خبر : 7168
  • 15 دی 1400 - 18:31
ساختمان‌های کرج برچسب انرژی می گیرند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج خبر داد: بر اساس طرح صدور پایان کار منوط به کنترل و تاییدیه اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، شهرداری پس از صدور پایان کار ساختمان های در حال احداث، نسبت به صدور برچسب انرژی برای آن اقدام می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج، علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از ارسال طرح صدور پایان کار منوط به کنترل و تاییدیه اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان،به کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد و در خصوص اهمیت این طرح اظهار کرد: بر اساس این طرح ساختمان های جدیدالاحداث و در حین ساخت دستگاه ها، سازمان ها، نهادهای دولتی و عمومی، مدارس، بانک ها و … در محدوده شهر کرج مکلف به رعایت و اجرائی شدن مبحث ۱۹ ساختمان هستند.

وی صرفه جویی در مصرف انرژی را یکی از چالش های مهم جهان امروز دانست و با بیان اینکه افزایش نگرانی ها در خصوص تبعات زیست محیطی، مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین اهمیت این موضوع را دو چندان می کند، افزود: رعایت مبحث ۱۹ یکی از شروط اصلی برای صدور پایان کار تمامی مالکین ساختمان هایی است که از تاریخ تصویب، اقدام به درخواست و یا صدور پروانه می‌کنند. این مهم توسط سازمان نظام مهندسی و یا مهندس ناظر مربوطه نظارت، بررسی و تائید خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه شهرداری پس از صدور پایان کار نسبت به صدور برچسب انرژی برای ساختمان فوق اقدام می کند گفت: درباره ساختمان هایی که قبلاً برای آن ها پروانه صادره شده و درحال اجرا هستند، چنانچه تاریخ گزارش های مرحله ای مهندسین ناظر در مرحله سقف ها و اسکلت ساختمان باشد، مالکین و مهندسین مکلف به رعایت ضوابط مبحث ۱۹ بوده و صدور پیمانکار منوط به رعایت و تأیید آن مطابق مطالب مذکور است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج و دبیر کمیسیون شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص ساختمان هایی که در سنوات گذشته احداث شده اند نیز باید با اعمال سیاست تشویقی، برای برون رفت از اتلاف انرژی پیش بینی های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7168

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.