• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
استاندار البرز:

ساخت سوله های چند منظوره ورزشی در مواقع بحران حائز اهمیت است

  • کد خبر : 33583
  • 01 آبان 1403 - 18:29
ساخت سوله های چند منظوره ورزشی در مواقع بحران حائز اهمیت است
استاندار البرز گفت: ساخت سوله های چند منظوره ورزشی در محله ها علاوه بر تقویت سرانه های این بخش و ایجاد بسترهای نشاط و شادابی مردم، در مواقع بحران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی و نظارتی برای مقابله با حوادث و بحران ها، افزود: با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقایع و حوادث طبیعی همچون سیل و سیلاب و زلزله، باید نقاط حادثه خیز استان شناسایی شود و برای مدیریت مخاطرات برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: اگر مخاطرات و نقاط حادثه خیز استان بدرستی شناسایی شوند و برای رفع آنها پیش بینی لازم صورت گیرد در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه خواهیم شد.

عبداللهی با اشاره به روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: به حق که فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی در حال فعالیت هستند از این رو باید با مدیریت درست در بخش های خدماتی، نهایت تلاش خود را برای تامین آب، برق و گاز آنها داشته باشیم تا در مواقع خاص، از این امکانات محروم نباشند.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی سوخت جایگزین با توجه به برودت هوا و با هدف مدیریت مصرف سوخت باید از هم اکنون صورت گیرد، گفت: تامین سوخت دوم و جایگزین برای بیمارستان ها ضرورت دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار البرز با اینکه باید سناریو بحران برای انواع حوادث تهیه شود و بر مبنای فرضیاتی که مطرح می شود، پیش بینی های لازم صورت گیرد، عنوان کرد: با برگزاری مانورهای مختلف با توجه به احتمال حوادث و بحران ها، آمادگی استان برای مدیریت بحران ها افزایش می یابد.

استاندار البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه نظام مسائل استان در قالب ی‌ سند تهیه و تدوین شده باید مدیران با شناسایی موضوعات حوزه خود، برنامه ریزی و اقدام کنند. شهرداران استان بر روی ارتقا زیرساخت های عمرانی شهرها با محوریت محله های کمتربرخوردار، متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه تاب آوری شهرها در بحران ها باید افزایش یابد، هدایت آب های سطحی و ایجاد حوضچه های ذخیره و تصفیه خانه هایی محلی با قابلیت بازچرخانی آب از جمله این اقدامات است، افزود: گروه های دوام در تمامی محله های استان تشکیل شود و برای مواقع بحران با آموزش و اطلاعات دقیق از محله، آماده باشند.

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33583

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.