• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
امام جمعه ماهدشت:

سازش با تفکر واردات، قربانگاه تولید داخل است/ ضرورت برخورد قاطع حاکمیت با زالوصفتان منفعت طلب

  • کد خبر : 17879
  • 05 خرداد 1402 - 14:08
سازش با تفکر واردات، قربانگاه تولید داخل است/ ضرورت برخورد قاطع حاکمیت با زالوصفتان منفعت طلب
امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه سازش با تفکر واردات قربانگاه تولید داخل است، گفت: انتظار ما از حاکمیت، برخورد ریشه ای و محکم با این زالوصفتان است که منافع خود را بر منافع مردم و انقلاب ترجیح می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: قرآن کریم پس از ذکر برخی اسما و صفات خداوند متعال می‌فرماید: «وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى…». تعبیر شریف «الأسماء» شامل جمیع اسامی خداوند می‌شود؛ یعنی هرچه اسم نیکو وجود دارد، از آن خداست.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طبق قواعد عربی حصر هم وجود دارد، یعنی غیر از خدای متعال، در اسم های حُسنی کسی سهمی ندارد. این اسماء الحسنی مصادیقی دارد که یکی از کامل ترین آن ها، وجود مبارک اهل بیت (ع) و اولیای الهی است و به همین جهت امام رضا (ع) فرمودند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَى»؛ ما به خدا اسماء حسنی هستیم.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: این بدان معناست که اولیای خدا مظهر اسمای فعلی حق تعالی هستند و نه مظهر ذات و صفات ذاتی که این مظهریت، نه تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه جزو لوازم و آثار رحمتی توحید است. با اینکه همه موجودات علامت و نشانه‌ وجود ذات و صفات خداوند هستند، اما ائمه اطهار (ع) به‌عنوان کامل‌ترین مصادیق اسماء حسنای الهی مطرح هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اذعان کرد: خداوند متعال، اوصاف، کمالات، نورانیت، شرف، عظمت و اموری را در ائمه اطهار (ع) نهاده است که هیچ عقلی توان درک حقیقت و هیچ زبانی قدرت بیان آن‌ها را ندارد و به‌همین دلیل از آن‌ها به‌«اسماء حسنی» یاد کرده و در بین ائمه (ع) امام رضا (ع) مظهر اسم «مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ» خداوند متعال است.

وی با اشاره به نقلی از مرحوم علامه طباطبایی مبنی بر اینکه «همه امامان معصوم (ع) رئوف هستند اما رأفت حضرت امام رضا (ع) ظاهر است، اضافه کرد: زمانی که انسان وارد حرم مطهر رضوی می شود، مشاهده می‎کند که از در و دیوار حرم آن امام رأفت می‎بارد، به‌همین دلیل است که نزد اهل معرفت، امام رضا (ع) مظهر «رحمت سابق» و «رأفت محسوس» خداست.

امام جمعه ماهدشت، امام حسین (ع) را رحمت واسعه خداوند و امام رضا (ع) را رحمت سابق او دانست و اظهار کرد: رحمت الهی، با وجود حضرت سیدالشهدا (ع) سعه و گستردگی دارد و همه را دربرمی‌گیرد و همین رحمت واسعه‌ الهی، به‌برکت وجود امام رضا (ع) در سریع‌ترین زمان به ‌بندگان خدا می‌رسد. جالب اینجاست که بیان شده زیارت این دو امام، زیارت خدا در عرش است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد در بخش دیگری از سخنان خود، فتح خرمشهر را یکی از بزرگترین معجزات خداوند متعال در عصر ما برشمرد و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از نخستین خطبه های نماز جمعه پس از آغاز جنگ می فرمایند: تحلیل ما این است که اسلام و انقلاب میدانی برای جولان میجست، این میدان به دست دشمن در مقابلش باز شد.

وی افزود: ایشان همچنین می فرمایند: ما کسی نبودیم که به خاک عراق یا هر خاک دیگری وارد شویم و حمله را شروع کنیم، لذا ما حمله را شروع نکردیم اما دشمن که شروع کرد ما ضرب شصت را اول به این دشمن نزدیک و شروع‌کننده نشان دادیم. ما عراق را با نیروهایی که در این منطقه و مزدوران و خائنانی که بر کرسی حکومت عراق سوارند، در این منطقه دفن خواهیم کرد و آن‌گاه نوبت دیگر مزدوران و ابرقدرت هاست.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه دروازه فتوحات جهان اسلام و معبر سیل خروشانی که باید به سوی کاخ های ستم روانه شود، عراق است، خاطرنشان کرد: ما این مبارزه‌طلب دیوانه را در اینجا با استفاده از دو نیرو به سزای عمل خود خواهیم رساند؛ اول نیروی ایمان به خدا و دوم نیروی انسانی یک ملت بزرگ و استوار. ابرقدرت ها این دو عامل را در محاسبات خود به حساب نیاوردند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اظهار کرد: چه کسی باور می کرد ما بر دشمن تا بن دندان مسلحی که ابرقدرت ها نمی گذاشتند یک روز بدون تسلیحات باشد، پیروز شویم؟ آنان که باور به وعده های خدا داشتند، امید را در جامعه می دمیدند و تحلیل های درست را به دست عموم مردم می رساندند.

وی افزود: این وقایع مانند فتح خرمشهر پیش روی ما هستند تا در این روزگار پر تلاطم ناامید و دلسرد نشویم، پای در رکاب امام جامعه بگذاریم و انقلابمان را متصل به ظهور حضرت حجت (عج) کنیم. باید از ایمان، تقوا و بصیرت خود و جامعه، آرمان ها، اهداف و احکام دین اسلام و انقلاب اسلامی که همه دستاوردها و پیشرفت ها را نصیب ما کرده است، مراقبت کنیم.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر ۴ (خبیر) که قدرت نظامی و مهمتر از آن قدرت علمی، فنی و تخصصی ما را به رخ می کشد، متذکر شد: چرا نمی توانیم این علم، تخصص و فن را در جای جای موضوعاتی که مربوط به رشد تولید می شود، نشر دهیم؟ اکنون دیگر زمان سازش نیست؛ سازش با تفکر واردات که قربانگاه تولید داخل است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خاطرنشان کرد: آن هایی که ما را به این قربانگاه می برند، صرفا منافع خود را در نظر می گیرند، مردم و منافع انقلاب را ارزش و انسانیت را محترم نمی دانند. انتظار ما از حاکمیت، برخورد ریشه ای و محکم با این زالوصفتان است که منافع خود را بر منافع مردم و انقلاب ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: این افراد همان هایی هستند که به دنبال شکاف اجتماعی می گردند و بر فضای دو قطبی می دمند. وظیفه ما در برابر ماهی گرفتن عده ای از آب گل آلود، جهاد تبیین است؛ جهادی که برای مصون سازی جامعه از افکار و اقدام مسموم این افراد باید انجام دهیم.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نکات بسیار دقیق، مهم و راهبردی را مطرح کردند که امید است در سال آخر فعالیت مجلس این دوره، نمایندگان به موضوعات مهم پیش رو توجه کنند و به طور مثال، برنامه هفتم و بودجه بندی سال ۱۴۰۳ و قوانین مهم معطل مانده را با حساسیت به نتیجه برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اذعان کرد: گاهی اوقات، تعلل یا عدم پرداختن به موقع به تنظیم یک قانون جامع و کامل و ورود جریان ها و اندیشه های جناحی و سیاسی، فضا را به سمت دو قطبی ها سوق می دهد که مسئله اجتماعی عفاف و حجاب نمونه ای از آن است. نباید اجازه داد فضاها و بحث های علمی، با اقدامات جناحی و سیاسی مخلوط شود که سران قوای کشور باید در این زمینه مراقبت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17879

ثبت دیدگاه

  1. I know this website offers quality based articles or reviews and additional data, is there any other web site which offers these stuff in quality? диплом о высшем в москве

  2. When I originally commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there a way you can remove me from that service? Many thanks! купить чеки на гостиницу в санкт петербурге

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.