• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
مدیرکل بهزیستی استان البرز:

سالمندی در ایران نسبت به برنامه ریزان شتاب بیشتری دارد

  • کد خبر : 25601
  • 04 بهمن 1402 - 10:42
سالمندی در ایران نسبت به برنامه ریزان شتاب بیشتری دارد
مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که شتاب سالمندی در ایران بیشتر از شتاب برنامه‌ریزان است، تأکید کرد: پدیده سالمندی مربوط به هیچ دولت و جناحی نیست، دستگاه‌های مرتبط با امور سالمندان باید با هم‌افزایی حرکت کنند.

به گزارش دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز در جلسه شورای سالمندان استان که به ریاست استانداری و دبیری بهزیستی برگزار شد با اشاره به پدیده سالمندی گفت: این موضوع تقریبا در دنیا به وقوع پیوسته و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در آستانه سالمند شدن است و تا چند سال آینده درصد بالایی از جامعه را افراد ۶۰ سال به بالا تشکیل خواهند داد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای این موضوع با هدف مقابله با چالش های آینده عنوان کرد: حدود ۱۱ درصد جمعیت جامعه امروز ما را سالمندان تشکیل می دهند؛ امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و برای اینکه در آینده این مسئله به یک ابرچالش تبدیل نشود باید به دنبال راهکار و پیشگیری از این مسئله باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: سالمندان ذخایر پربهای انسانی هستند که به جهات مختلف می‌توانند به توسعه فراگیر اجتماعی و اقتصادی کمک کنند و باید به این واقعیت نیز توجه داشت که تکریم منزلت و مقام سالمندان همواره با فرهنگ غنی اسلامی و ملی ایرانیان که اخلاق‌گرا و مظهر مهرورزی بین‌نسلی بوده‌اند، درآمیخته است.

محمدی فلاح ادامه داد: سیاست اصلی سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندی به ریاست استاندار البرز، بر مبنای تکریم سالمندان هم به لحاظ فرهنگی و هم از نظر مذهبی است بنابراین همه اعضا باید در این زمینه باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

وی با بیان این که شتاب سالمندی در ایران بیشتر از شتاب برنامه‌ریزان است، تأکید کرد: پدیده سالمندی مربوط به هیچ دولت و جناحی نیست، دستگاه‌های مرتبط با امور سالمندان باید با هم‌افزایی حرکت کنند. ما با یک جمعیت قابل توجه و احترام و دارای ظرفیت های زیادی مواجه هستیم و این وظیفه ما را از جهات مختلف سنگین تر می کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه قانون وظایف هر دستگاه را مشخص کرده و باید نیازهای افراد اعم از فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، هنری، ورزشی و تفریحی شناخته و تامین شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه سالمندان روزبه روز در کشور در حال افزایش است، تمهیدات لازم برای تامین رفاه این قشر باید در نظر گرفته شود و هر کدام از دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25601

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.