• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

ساماندهی متکدیان نیازمند آمادگی همه واحدهای متولی است

  • کد خبر : 18426
  • 20 خرداد 1402 - 22:22
ساماندهی متکدیان نیازمند آمادگی همه واحدهای متولی است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری بیش از وظایف و تکالیف قانونی در میدان بوده و ساماندهی متکدیان نیازمند آمادگی همه واحدهای متولی و در حقیقت واحدهای تحویل گیرنده افراد است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در برنامه زنده تلویزیونی نگاه مردم از سیمای البرز گفت: بررسی های انجام شده در خصوص ساماندهی متکدیان سطح شهر، حاکی از آن است که همه متکدیان نیازمند واقعی نیستند.

وی مطرح کرد: از شهروندان انتظار داریم چنانچه قصد حمایت مالی از افراد نیازمند را دارند، در ابتدا افراد مستعد و آبرومند را شناسایی کنند تا معضل اجتماعی تکدی گری که در حقیقت مطالبه دستگاه های اجرایی و مردم است، مرتفع شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج، مدیریت شهری بر اساس برنامه ششم توسعه و بندهای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نسبت به جمع آوری متکدیان از سطح شهر اقدام می‌کند و بر اساس قانون این افراد را به مراکز ساماندهی، تربیت، آموزش و … تحویل می دهد.

قاسم پور با اشاره به خدمات و اقدامات مدیریت شهری کرج در این راستا گفت: مدیریت شهری بیش از وظایف و تکالیف قانونی در میدان بوده و ساماندهی متکدیان نیازمند آمادگی همه واحدهای متولی و در حقیقت واحدهای تحویل گیرنده افراد است.

وی تاکید کرد: عملیات جمع‌آوری باید متناسب با ظرفیت مکان در اختیار دستگاه متولی برای ساماندهی متکدیان انجام شود که بر این اساس همکاری و تعامل همه ادارات در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان حائز اهمیت بسیار است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: قطعاً اقدام مدیریت شهری بر اساس دستورالعمل ها و با دستور مقام قضایی، استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط خواهد بود. با همکاری مدیریت شهری، مرکز غربالگری شهید فخری زاده علیرغم گذشت بیش از یک سال از اتمام قرارداد بهره برداری و حق انتفاع همچنان در اختیار متولیان ساماندهی متکدیان سطح شهر است.

قاسم پور با بیان اینکه همکاری مدیریت شهری در این زمینه ادامه دارد به شرط آنکه مرکز نیز به وظایف خود به درستی عمل کند، به ظرفیت مراکز فعال بهزیستی کرج اشاره و اظهار کرد: امکانات و تجهیزات موجود برای ساماندهی تمامی متکدیان سطح شهر مناسب نیست لذا متولیان امر باید در جهت افزایش ظرفیت جذب مراکز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی به پایتخت منجر به جایگزینی متکدیان جدید در فرآیند توسط افراد سودجو می شود، گفت: مدیریت شهری در جمع‌آوری متکدیان به وظایف خود عمل کرده و اکنون به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر انتظار دارم سایر دستگاه‌های متولی، تحت مدیریت استاندار البرز به وظایف خود عمل کنند که این مهم با توجه به اینکه البرز، استانی نوپا و فاقد امکانات مناسب است، اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18426

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.